Pari sivua ja keskustelu on sitä tasoa, että en ymmärrä enää mistä tässä keskusteltiinkaan. Oikeastaan se on ihan hyvä, join äsken pari tuopillista kahvia ja söin vajaan litran verran jäätelöä, vatsaa vääntää ja liian kahvin vuoksi en pysty keskittymään mihinkään.
Kun aletaan puhua muodista moottoripyörien osalla, niin mikä ettei, moottoripyöräilyynkin muoti vaikuttaa, halusi sitä tai ei. Miten muotia aletaan määrittelemään, onkin sitten asia erikseen.
Kyykkypyörissä muotoilua muutetaan tiuhaan tahtiin, 90-luvun alkupuolen kyykyn erottaa helposti nykyisistä kyykyistä, onko se sitten pelkästään muodista johtuvaa? Parannusta on tapahtunut helvetisti ajettavuudessa ja suorituskyvyissä, jotain hyötyä muodista? Mitä nyt olen liikkeessä istunut hölmön näköisenä parta tanassa uusien kyykkyjen päällä, on omaan pyörään ero saatanan iso, onneksi. Onneksi sen vuoksi, etten tajua että mitä pahaa sporttipyörien jatkuvassa parantelussa voisi olla. Huolestuttavampaa olisi se, että suunnittelijat toteaisivat kilpailun olevan turhaa, "kymmenen vuoden takainen malli on tarpeeksi tehokas ja kevyt nykyihmisille, miksi parantaa?"
Customit on asia erikseen, onhan nekin moottoripyöriä, mutta kuitenkin mun mielestä täysin eri asia. Itse en ainakaan jotain H-D:n mallia ihastellessa mieti tehon ja painon suhteita, miksi edes pitäisi, kun kyykyt on olemassa? Kuka helvetti ostaa H-D:n ja kuvittelee saavansa pyörän, joka on luokkansa tehokkain, kevein ja jolla pystyy radalla ajamaan entistä parempia aikoja? H-D:t, sun muut customit antavat sellaisen ajonautinnon, jota en itse juuri tällä hetkellä hae. Customitkin ikävä kyllä muuttuvat muodin mukaan, niissä muoti vain on toisenlaista kuin kyykyissä. Ajattomuus ja muut customeiden hyvät puolet? Muotia, kukaan vaan ei sitä halua myöntää.
Juu, mullehan ei ollut tärkeää se, että oma pyörä on viimeisintä huutoa. Eilisen CBR:n koeistumisen jälkeen toivoin kuitenkin lottovoittoa, pelkän paikallaan suoritetun koeistumisen jälkeen teki mieli saada kevyt ja uusi pyörä alle, olen heikko...
Tulis jo se saatanan kesä. Pääsis ajamaan pyörällä ja vois unohtaa kaikki muodit ja muut toissijaiset asiat, sais taas puoli vuotta olla yksin tienpäällä ja moikkailla tutuille tuntemattomille.