• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörät vanhenee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mikähän siinä että tienposkessa olevat vanhat pyörät on Harrikoita..??
No on siella britteja seassa...ja taas noi cbrgsxrzxr-mopot on jo aikoja sitten sulatettu ja uusiokaytettyna ovat pakasterasioina ja muovipusseina
idea3.gif

varmaan siks, kun noi vanhat kuttaperkkapyörät on osin jo maatunu ja metalliosista on tehty uusia muodikkaita trendimopoja...siks ei tienposkessa ole onneksi muutakuin harrikoita ja muutama britti, seassa toki aina joku uudehko japanilainen jossa unohtunu pensahana kiinni!

mun cbr 600 -93,on tosijaan vielä kuin uus,vaikka kilometrejä on jo kertyny,pyörälle ei ole mitään koskaan tarvinnut tehdä,ja tuskin tarvitseekaan..
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
On se kummaa kun noi Bushilaiset ei saa todella alitehoista 1200cc 50hv värkkiä edes Tampereelta Helsinkiin kestämään
033102ass_1_prv.gif
omg.gif
No ei -93 ole vanha ainakaan britti- ja hd-piireissa..mutta kiinailmioissa auttamatta out-of-date.

Ja tuohon 1200cc ja 50hv asiaan en kommentoi, kun ei ole kokemusta moisista. Kylla koneessa on oltava seka tehoa etta kuutioita noista lukemista selkeesti enemman, vaikka faktahan se on merkista riippumatta, etta alle 1000cc on mopo eika miksikaan siita muutu vaikka kuinka carbon-look-a-like teippia siihen liimailis.

No on siella britteja seassa...ja taas noi cbrgsxrzxr-mopot on jo aikoja sitten sulatettu ja uusiokaytettyna ovat pakasterasioina ja muovipusseina
idea3.gif
totalreps
biggrin.gif

Mutta niinähän se on, että jotkut tykkää tyttärestä, jotkut äidistä, jotkut mummoista, ja sitten on niitä jotka tykkäävät edesmenneistä
crazy.gif

Itse tykkään melkein kaikistä prätkistä. En sillä tavalla että itse ostaisin, mutta en mene mollaamaan toista wanhan pyörän tai pyörän tyypin johdosta. Kaikilla ei ole varaa uuteen, ja joillekin kelpaa wanha vaikka olisikin rahaa uuteen.

Kaikkeen tottuu...melkein...nälkään on vaikea tottua, kun siihen kuolee...

Itse tykkään melkein kaikistä prätkistä. En sillä tavalla että itse ostaisin, mutta en mene mollaamaan toista wanhan pyörän tai pyörän tyypin johdosta. Kaikilla ei ole varaa uuteen, ja joillekin kelpaa wanha vaikka olisikin rahaa uuteen.
Ihan asiallinen kommentti.. ei etenkään pitäisi arvostella jos kokemusta ei ole...

Osalla on varaa uuteen mutta se ei kelpaa... ( mulla ei varaa uuteen mutta ei se kelpaiskaan )
wink.gif

idea3.gif
mun cbr 600 -93,on tosijaan vielä kuin uus,vaikka kilometrejä on jo kertyny,pyörälle ei ole mitään koskaan tarvinnut tehdä,ja tuskin tarvitseekaan..
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
On se kummaa kun noi Bushilaiset ei saa todella alitehoista 1200cc 50hv värkkiä edes Tampereelta Helsinkiin kestämään
033102ass_1_prv.gif
omg.gif
Montako kertaa olet ollut tien päällä Harrikalla..?

Kokemuksesta voin kertoa että myös japanilaista voi korjata tien päällä... Eihän se uusi ollut..

Myös englantilainen saattaa jättää tienpäälle.. ja on sen mulle niin tehnytkin. Tosin yhden kerran vasta vaikka kilometrejä on runsaasti enempi kuin riisillä.

Se mikä on parempi, on vastaajasta kiinni... mutta onnellinen olen siitä että ihan joka kadunkulmassa tai niemen notkelmassa ei samanlaista tule vastaan vaikka ei mikään ultra-harvinainenkaan ole
smile_org.gif

Loppuun vielä pikku-provo: Puuttuvaa ajotaitoa voidaan korvata teholla.. ;)

Mutta niinähän se on, että jotkut tykkää tyttärestä, jotkut äidistä, jotkut mummoista, ja sitten on niitä jotka tykkäävät edesmenneistä  
crazy.gif

Kaikkeen tottuu...melkein...nälkään on vaikea tottua, kun siihen kuolee...
Näin minustakin eiköhän tämän harrastuksen pitäisi yhdistävä asia siitä huolimatta että ajatko uudella,uudehkolla tai vanhalla tai sitten erittäin vanhalla sotajan ratsulla.

Sehän vain tekee värikkäämmäksi tätä harrastusta, kun kahvilan pihalla kaikki pyörät eivät ole samalta hihnalta.
wink.gif

Moottoripyörä.orgissa 2-vuotias mopo on vanha, 30 000 ajettu loppuunkäytetty, alle 150-heppainen tehoton ja muiden mopot rumia. Täällä on pelkkiä pro-kuljettajia, jotka vaihtavat mopon, kun rahoitusta on vielä kolme vuotta jäljellä, koska vanha on vessa ja sitä on käytetty. Uudessa on kuitenkin nopeammat värit, enemmän merkkivaloja ja se kiertää pidemmälle.

Satavarmasti jotkut tänne kirjoittelevat ovat Moottoripyökauppiaat ry:n perustamia botteja...
Noinhan se menee, pyöräni on 04 mallia ja luultavasti menee kesän jälkeen vaihtoon, rahoitusta on jäljellä vieläpä yli 4vuotta
biggrin.gif

Pentuna riittävän paljon saanut korjailla laitteita.. sitten päätin et ostetaanpa uusi ja keskitytään ajamiseen..
Näyttääpä uusistakin tulevan vanhoja, "loppuunajettujakin" Kun kahden kesän jälkeen pyörässä on enemmän kilsoja kuin monella joka omistaa 10v vanhan pyörän
wink.gif

Mitä usein vaihtamiseen tulee.. tietty voisihan pyörää pitää sen 5v kunnes se olisi kokonaan oma.. pyörän voisi kiikuttaa vaihdossa liikkeeseen ja maksaa uudesta täysi hinta... en usko jotta mikään liike halukkaasti ottaisi vaihdossa 5vuotta ja 150tkm ajettua zx10r, ainakaan siitä hyvin maksaen!

Voisihan toki alkaa ajamaan fiilispohjalta, maks 3kk aikana vuodessa niinä päivinä jolloin tuulet olisivat suotuisat, lämpötila juurikin oikea ja paljon muita kriteereitä
smile_org.gif
Köyhä joutuu ajamaan kelissä kuin kelissä jos pyörä on ainoa kulkupeli kesäisin..

tiedoksi tietämättömille, moponi on 2kk ollut liikenteessä, 11500km ajettu, yli 150hp, joidenkin mielestä ruma.. itse en sillä perusteella sitä sinisenä ostanut ja kuljettaja on erikoinen tapaus
biggrin.gif

Siltikin 8päivän päästä alkaa vakuutukset
062802moto_prv.gif

Sitten kun pyörä on riittävän vanha, niin siitä tulee klassikko. Ja jotkut klassikot ovat fiilikseltään ja kiinnostavuudeltaan huomattavasti uusia kikottimia parempia.  
Näin se vaan on ja senpä takia ajopelinä -88 XJ 900F ja museopyöränä -73 XS2 sekä nyt uusimpana projektina -60/61 Zündapp 250 Trophy joka laitetaan museokuntoon parissa kolmessa vuodessa toivon mukaan.

On ihana huomata, että me motoristit olemme kuin yhtä suurta perhettä. Mieltäni myös suuresti lämmittää meidän suvaitsevaisuuudemme toistemme mielipiteitä ja kiinnostuksenaiheita kohtaan.
eek.gif

Sillä on ajaminen mitä pystyy pitämään. Ja kaikki pyörät näytää hyviltä jos ne pidetään kunnossa.
Hitto vie.  
veryangry.gif

Eihän tässä keväällä uskalla pyörän selästä enää ketään moikatakaan. Tulee vielä turpiin.
bawling.gif

Mieltäni myös suuresti lämmittää meidän suvaitsevaisuuudemme toistemme mielipiteitä ja kiinnostuksenaiheita kohtaan
Eipä tuota paljoa huomaa tosielämässä.. täällä foorumeilla on vaan niin helppo anonyyminä avautua ja kylvää pikkuvihaa..

Jonkunlaista yhteishenkeä kyllä kaipais täällä foorumillakin.. mutta orgin miiteissä sitä kyllä on piisannut. Ei taida ne suvaitsemattomimmat kaverit osallistua livesetteihin
wink.gif

Ihmisiähän ne motoristitkin on.. valitettavasti
tounge.gif

Itse ajelin vanhoilla pyörillä aikani kunnes kyllästyin ainaiseen korjaamiseen, reissussa ei tarvitse enää miettiä miten pyörä pysyy kasassa. Pyöräni ovat olleet ns. muoviluoteja ja hyvin on reissut menneet. Keskimäärin 2 viikon reissulla mittariin on tullut 3500 km. Nykyinen vessa on tonninen kyykky jolla tullaan ensi kesänä heittämään euroopan reissu. Ratavehkeet ovat erinomaisia reissussa, tavaraa kun ei mahdu paljon mukaan pyörä pysyy ajettavana.

Muoti on ihmeellinen asia. Mä luovuin sen seuraamisesta senjälkeen kun minimekot poistuivat muodista.
Ja prätkärintamalla kyykkyluodit tulivat muotiin!
Sama suuntaus siis.

Kieltämättä vähäpukeiset uudet mallit näyttävätkin paremmilta kuin vähäpukeiset vanhemmat mallit.
Jossei puhuta prätkistä..

wink.gif
062802moto_prv.gif

tounge.gif
Kyllä 1100 gsxr sussu on ihastuttava vaikka on vm.86. Se on kuin viini ja viski, paranee vain vanhetessaan. Minähän olen vielä vanhempi ja muodissa vaan ollaan edelleen.

Muoti on ihmeellinen asia. Mä luovuin sen seuraamisesta senjälkeen kun minimekot poistuivat muodista.
Ja prätkärintamalla kyykkyluodit tulivat muotiin!
Sama suuntaus siis.

Kieltämättä vähäpukeiset uudet mallit näyttävätkin paremmilta kuin vähäpukeiset vanhemmat mallit.
Jossei puhuta prätkistä..

wink.gif
062802moto_prv.gif
Naku on pop!

Tuo väite että kaikki kyykyt tulevat ja menevät ja ovat "muoti- ilmiöitä" on mielenkiintoinen. Tehtaiden markkinointi- osastot seuraavat erittäin tarkasti kuluttajien haluja ja toiveita. Näiden perusteella tehdään tuotekehityspäätöksiä ja ratkotaan mallistoja. Näyttäisi siltä että kuluttajat tällä hetkellä haluavat eniten niitä pyöriä mitä eniten myidään. Markkinat ratkaisevat.

Haluaisin myös muistuttaa että klassikko moottoripyöriä tulee jokaiselta valmistajalta. Japanista myös.

Hondan CB1100R on tunnustettu klassikko, kuten koko CB- sarja, samoin RC30 ja RC45 mallit. Myös CBR900- sarjaa pidetään uuden trendin aloittajana.

Kawan kaksitahtiset, Z900 ja Gpz900R ovat olleet oman aikansa ikoneita.

Yamahan RD- sarja on aloittanut monen harrastajan ja kisakuskin uran. V-max tunnistetaan myös hyvin laajalti.

Suzukin GS- sarja kantaa luotettavan ja tunnetun pyörän manttelia edelleen ja GSXR- sarjan legendaa tuskin kukaan voi kiistää.

Vain muutaman mainitakseni

Onneksi muuten kevättää jo...
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Back