• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörien kilometrit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motusalem
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

motusalem

New member
Pyörää vaihtamassa. Aika moni katselemani pyörä on tuossa 50tkm tilanteessa. R1, CBR RR, Gixxeri tms. n.Tonnista kyykkäriä etsimässä. Hondakuskit ainakin väittävät 50tkm ajettuja pelejään uudenkarheiksi. Ja ongelmia taas toisaalta löytyy .orgin palstalta aina 15tkm ajetuista asti. Ymmärrän töysin tuon viritysasten ja rata/matka-ajo spekulaation. Tietysti hyvin huollettu ym. pyörä varmaankin kestää helpostikin 100tkm kulutusosia vaihtamalla (missä menee kultusosien raja - kampiakselin laakereissako). Oma Tunturiässä oli karvan yli 50tkm ajettu eikä koskaan pienintäkään murhetta...vähän keskustelua ja tukea valintaani kiitos,

Ei tuohon asiaan kukaan voi sanoa mitään yhtä ratkaisua. Yksi talvisäilytys kylmässä tallissa ilman koneen kunnon öljyämistä voi esimerkiksi vastata 100tkm ajoa.

Itse kuitenkin yritän aina etsiä kohtuu vähän ajettuja pelejä, joku 30tkm ei vielä tunnu missään - ovat ihan uusia, mutta 50tkm alkaa olla jo sellainen että pitäisi tosiaan nokkaketjua ym. olla vaihtamassa ja tarkaskatelemassa osia.

"Itse kuitenkin yritän aina etsiä kohtuu vähän ajettuja pelejä, joku 30tkm ei vielä tunnu missään - ovat ihan uusia, mutta 50tkm alkaa olla jo sellainen että pitäisi tosiaan nokkaketjua ym. olla vaihtamassa ja tarkaskatelemassa osia."

Samoin...nyt on vaan vähän maltti hukassa kun en ole vuosiin ollut ilman pyörää (nyt 3 päivää mennyt) - eikä ole tarjolla luonnollisestikaan sitä "eläkkeellä olevan kirkkoherran vähän ajettua Rykköstä."
Venttiilien säädöstä olen itse yleensä ollut tiukkana...js on vedetty 30tkm välykset nollassa, niin ei niitä tahdo enää saada kohdalleen. Ja totuushan on tietysti sekin, että jos on vaikka 60tkm ajettu ja kaikki kuluva on kertaalleen tai parikin vaihdettu, niin tekniikka on aika luotettavaa, eikö?

Kiitos tästä.

Yleiskunto kertoo kaiken ja pikkusen sävelkorvaa koneen käydessä auttaa pitkälle!

Kyllä sen päälle näkee miten on yleensäkkin pidetty...

Mulla oli aikanaan 600 Fazer ajettu 53tkm eikä minkään maailman ongelmaa ollu. Bensaa tankkiin ja kaasua,,,

tunturiässässä jo 85000km ja ei mitään murheita ole ollut.
062802moto_prv.gif
mitä nyt 250 kilsan jälkeen bensa valo alkaa kiilumaan
tounge.gif

Tunturiässä olikin liian hyvä moottoripyöräksi - siksi Yammulla keksittiin R1, jotta saataisiin vähän vipinää varaosamyyntiin;-) Joo kyllä mäkin aina olen pyörät ostanut "tulpat pois korvista" periaattella. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että nykyiset 4syl rivimoottorit on aika kestäviä tekniikkansa suhteen. Kokonaan eri juttu on sitten jäteöljyillä ajellut ja lumikasan alla talvehtineet.

Eiköhän se enemmänkin ratkaise noissa R1 ja vastaavat laitteet, että miten niitä on käytetty kuin se paljonko niillä on kilometrejä takana.
Ja tuskinpa tuollainen laite nyt on ollut kirkkoherralla sunnuntaiajossa
wink.gif

But, after all, the best argument for this bike is its reliability. The K100 was the first bike which lasts a 100,000 km road test at the “mo” and “MOTORRAD” magazine -with only few repairs. Just as little as in case of Winfried Adam´s bike, which was presented in the “MOTORRAD” magazine, issue 12/1998. At this time, his K100 basic had last more than 409,000 km ! It is quite usual that the engine is running some hundred thousand kilometers, only the clutch, the cam chain tensioner and the gear drive between crankshaft and clutch are prone to fail after “only” 80-100,000 km.

Jaappanialaiset,,,
033102ass_1_prv.gif

Jos moottori on luonteeltaan kuin kotilon kone se voi kestääkin samman verran kuin kotilon moottori.
033102ass_1_prv.gif
vanhat saksalaiset k-sarjan bemarit.

^ Omaan tulee kohta 120 000km täys. Huoltoja vain siihenkin tehty.
Guzzin kellossa +99 000km nyt. Joten kohta taas "uusi" mopo alla.
wink.gif

mun ikälopussa cbr:ässä kierähtää kohta mittari ympäri... en vaan tiedä kuinka monetta kertaa.. toimii kuitenkin ja on luotettava
smile_org.gif

Voi höh. Kukaan ei suvaitse auton moottorin pettämistä jossain alle 150tuhannen kilometrin. Mopoja ollaanb valmiit korjaamaan parin kympin jälkeen ilman, jotta tuossa on mitään omituista...
crazy.gif

Kyllä sen pitää säännöllisellä huollolla kestää keveästi se 150tkm. Tai paskan tekivät...

Omassa tuontipelissä on +87000 mittarissa ja hyvin toimii tekemällä perushuollot (öljyt,suodattimet,tulpat ym.) ajallaan. Ei vastaa tietysti uudenkarheaa peliä, mutta toimii ja on käyttökustannustehokas. Joka merkissä on vielä "tyyppiviat" joita täytyy seurata vähän tarkemmin...
062802moto_prv.gif

sanoi:
Voi höh. Kukaan ei suvaitse auton moottorin pettämistä jossain alle 150tuhannen kilometrin. Mopoja ollaanb valmiit korjaamaan parin kympin jälkeen ilman, jotta tuossa on mitään omituista...  

Kyllä sen pitää säännöllisellä huollolla kestää keveästi se 150tkm. Tai paskan tekivät...

Aika harvassa on auto puolella 100hv/L olevat vapari koneet...?

Honda Civic Type-R, 100 hv/l
Honda S2000, 125 hv/l
Ferrari F430, 112 hv/l
Maserati Coupé, 93 hv/l
BMW M3 E92, 105 hv/l
Audi R8 4.2 FSI, 100 hv/l

On varmaan muitakin. Harvassahan nämä toki on, mutta niitä kuitenkin on.

mun ikälopussa cbr:ässä kierähtää kohta mittari ympäri... en vaan tiedä kuinka monetta kertaa.. toimii kuitenkin ja on luotettava
smile_org.gif
Räärää ja 90 000 napsuu tässä
033102beer_1_prv.gif

Ei mitään vikaa palanutta parkkivaloa lukuunottamatta. Onko totta, että tuo mittari pysähtyy ja tarttee vaihtaa/avata, että pääsee taas alottamaan nollasta kilometrien keräämisen?

Kun ostin ensimmäisen pyöräni (cbr600 -94), oli mittarissa 66000km, mittarissa oli 85000km kun vaihdoin. Ei ollut mitään kummempaa ongelmaa. Nokkaketjun kiristin ja jännitteensäädin vaihettiin tuona aikana. Ja leipää sai aika paljon =).Kone kävi hienosti.

Joku 10tkm radalla rääkätty vehde voi olla samassa kunnossa kuin 100tkm matka-ajossa ollut.

sanoi:
Honda Civic Type-R, 100 hv/l
Honda S2000, 125 hv/l
Ferrari F430, 112 hv/l
Maserati Coupé, 93 hv/l
BMW M3 E92, 105 hv/l
Audi R8 4.2 FSI, 100 hv/l

On varmaan muitakin. Harvassahan nämä toki on, mutta niitä kuitenkin on.

Nissan Pulsar VZ-R N1, 123 hv/l  
wink.gif

Tota just tarkoitin että muutamia löytyy, moottori pyörissä taitaa olla toisin päin eli "harvassa" ne joissa on alle 100hv/l...

Taitaa uusissa, vähäpäästöisemmiksi jalostettavissa autoissa alkaa noissakin olla arkipäivää (esim. VW 1.4 TSI). OLi ahtimia tai ei - ei noiden hajoamista autoissa hyväksytä... Naurettavilla kilometreillä...

Back