SuKaHo
New member
Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
No nyt mä ymmärrän, splittaus onkin siis sitä, ku ajetaan suojatiellä kulkevien päälle.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Tuli vaan mieleen.. Miksi tällaisiin ei sensuuri iske?
Hyvät yöt![]()
Siis ei kai Suomessa tallaista tapahdu? Etta auto pysahtyy suojatien eteen ja antaa jalankulkijalle tieta..?Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.
... E4:lla n. 17:00 - 17:30 M:län kohdalla pohjoisen ja eteläisen liittymän välissä Stadiin päin menemässä, kun iski härmäläinen STAU. Eteläisen liittymän kohdalla onnettomuus ja sulki koko ajoradan, ... Ja alkoihan niitä mennä ja oikea oppisesti ohittaen jonot. Havainto oli, että paljon parempi ohittaa pientareen, joko vasemman tai oikean, kautta kuin mennä autojonojen välissä keskiviivan päällä, se oli jotenkin paljon turvattomamman näköistä.
Turha näistä yksittäisistä on alkaa revittelemään. Olin muutama viikko sitten itse suojatietä ylittämässä fillaria taluttaen, kun muutaman auton muodostaneen jonon takaa lähti prätkä ohittamaan ja sujahti, väistäen minua, takaani ohi ja vastaan tuli kaksi jalankulkijaa joiden myös oli väistettävä. Ja oli muuten kunnon matkasohva kyseessä, että osaa ne nekin.Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.
Mistä tuo sana splittaus on tullut tähän yhteyteen?Valaiskaapa joku minua.Absoluuttinen kielikorvani on halkeamaisillaan aina kun törmään tuohon sanaan tässä yhteydessä.![]()
Ketä se haittaa paitsi autoilijaa jonka on köröteltävä jonossa.
Tulisiko moottoripyörän saada ohittaa hitaasti liikkuva ajoneuvojono kaistojen välissä?
Kyllä 79% (416/522)
Ei 20% (106/522)
Voi olla että aikaisemmin tähän kysymykseen on tullut jo vastauksia. Miksi moottoripyörän kanssa tulee niin kiire, että pitää lähteä pujottelemaan autoletkojen väliin. Mielestäni älyvapaata ja turhaa hommaa. Ja kyllä, olen pyöräilyn harrastaja ja itse odotan letkassa kiltisti vuoroani.
Voi olla että aikaisemmin tähän kysymykseen on tullut jo vastauksia. Miksi moottoripyörän kanssa tulee niin kiire, että pitää lähteä pujottelemaan autoletkojen väliin. Mielestäni älyvapaata ja turhaa hommaa. Ja kyllä, olen pyöräilyn harrastaja ja itse odotan letkassa kiltisti vuoroani.
Niin eihän se mitään haittaa paitsi jos käy seuraava tilanne : Äiti/isä on ylittämässä tietä sen rakkaan jonipetterin (2-5v)kanssa. Jonipetteri irrottaa otteen vanhemman kädestä ja lähtee juoksemaan suojatietä. Vanhempi ei ehdi reagoida tai muuten vaan ehdi saada lastansa kiinni. Se pujahtava motoristi ei huomaa pienikokoista lasta joka sieltä auton edestä juoksee vaan ajaa lapsen yli joka kuolee tai loukkaantuu.Eihän se sitäkään haittaa, päinvastoin. Helpottuu matkanteko, kun jonoa on vähemmän.
Niin eihän se mitään haittaa paitsi jos käy seuraava tilanne : Äiti/isä on ylittämässä tietä sen rakkaan jonipetterin (2-5v)kanssa. Jonipetteri irrottaa otteen vanhemman kädestä ja lähtee juoksemaan suojatietä. Vanhempi ei ehdi reagoida tai muuten vaan ehdi saada lastansa kiinni. Se pujahtava motoristi ei huomaa pienikokoista lasta joka sieltä auton edestä juoksee vaan ajaa lapsen yli joka kuolee tai loukkaantuu.
Mulle on ihan sama jos joku motoristina ohittaa jonon ja menee sieltä välistä, mutta kuvaillun kaltainen tapaus, jopa yksikin on liikaa.

Eipä ole, mutta meitä on moneen lähtöön ja kaikki motoristit tai yleensäkin kaikki ajoneuvojen kuljettajat tuolla liikenteessä eivät ole ihan täysijärkisiä.Ei kai täällä nyt kukaan väitäkään että suojatien eteen pysähtyneiden ajoneuvojen vierestä saisi pysähtymättä kulkea tai että se olisi millään tavalla perusteltua!![]()
Eihän se sitäkään haittaa, päinvastoin. Helpottuu matkanteko, kun jonoa on vähemmän.