• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäs se tuo handelbar:in pulttien hylsykoko on kun se on tuollainen torx pultti, onko se kenties E-10 jolla se aukenee ?

Onkos kokemuksia LC mallien vakkariongelmista?

Mulla tämän kesän temppuillu ja nyt syksyä kohden mennyt vaan huonommaksi.
-resume ei toimi
-vakkari päällä jos koittaa pienentää nopeutta => menee pois päältä
-vakkari päällä vilkku oikealle => menee pois päältä
-...

Vasemman kahvan kytkinsatelliittia on vaihdettu nähtävästi takuutyönä paljonkin, myös minulta. Ei ole temppuillut vaihdon jälkeen. Kannattaa kysyä, meneekö takuuseen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Heinolta sanoivat samaa...eikä maksa kuin 447 EUR.
No toivotaan ettei mene omaan piikkiin, ainakaan kokonaan.

Kuinkahan vaikuttaa tuohon BMW vastaantuloon ikä ja kilometrit....
MY13 vaikkakin 14 rekisteröity. Vakkari alkoi tökkiä kesällä 30t huollon aikoihin...mutta minä fiksuna kävin vasta kyselemässä tuosta ja nyt on 10 t lisää...

Nuo kahvat ovat LCn tunnettu vika, foorumeilta löytyy tapauksia jotka vaihtaneet niitä jo 3-4 150k aikana. Yksinkertaisesti ne eivät vaan kestä, edes uudet. Sama kuin tuo aiempien bensaliuska - hajoaa ihan taatusti kaikilta, vaikkei tehdas sitä myönnä.

Nuo kahvat ovat LCn tunnettu vika, foorumeilta löytyy tapauksia jotka vaihtaneet niitä jo 3-4 150k aikana. Yksinkertaisesti ne eivät vaan kestä, edes uudet. Sama kuin tuo aiempien bensaliuska - hajoaa ihan taatusti kaikilta, vaikkei tehdas sitä myönnä.
No voi hitsi. Voi hitsin hitsi. Tuonhan mä just hokasin. Noissahan on tosiaan ongelmia.
Ei ole enää BMW laatu sitä mitä oli ennen.

Mun -14 mallissa ei kumpikaan katkaisijapaketti oireillut mitenkään, mutta silti oli molemmat murikat vaihdettu 50tkm huollossa, takuuseen tietty.

-jp-

Toivoa vaan sopii sitten, että hajonnutkin vaihdettaisiin kuluitta. Maanantaina lupasivat palata asiaan...

Toivoa vaan sopii sitten, että hajonnutkin vaihdettaisiin kuluitta. Maanantaina lupasivat palata asiaan...
Tuon mun kokemuksen valossa olisi kyllä tosi ihme juttu mikäli ei sullakin menisi takuisiin. Mun pyörä on MY14 ja rekisteröity 07/14 ja toi 5kympin huolto tehtiin toukokuussa tänä vuonna.

-jp-

Tuon mun kokemuksen valossa olisi kyllä tosi ihme juttu mikäli ei sullakin menisi takuisiin. Mun pyörä on MY14 ja rekisteröity 07/14 ja toi 5kympin huolto tehtiin toukokuussa tänä vuonna.

-jp-

Tänään sain tiedon BMW kannasta...osa BMW piikkiin, vaihto omaan piikkiin.
Heinolla sanoivat, että veloittavat vaihdosta 24 EUR.
Eli jos menee noin, niin ei isompaa rutinaa....vaikka soisihan noiden kestävän vähän kauemmin.

Onko tietoa R1200 GSA 2011 kahvanlämppäreiden kytkennästä. Lähinnä kiinnostaa se miten 2 tehoinen lämmitys on toteutettu ja mikä on lämmityselementin teho.
Jos jollain on näkösällä ehyt lämmityselementti, niin vastusmittarilla lukema, niin täällä tyyväinen mies. Edellinen omistaja oli mattoveitsimiehiä ja silponut molemmat elementit. Eli kun orkkikset maksaa aika paljon, niin jotain tarvike elementtiä ajattelin sovitella.

OK kiitos. Ei tuossa ihan siihen minun ongelmaan ole ratkaisua. Kessussahan on ne filmit, vika kohdat kyllä löysin, mutta tinaamalla ja minun konsteilla ei katkenneita elementtien päitä yhteen.

Meneekö elementtiin 2 vai kolme johtoa? Jos vain 2, niin tehoasetukset on toteutettu joko niin, että pyörän elektoniikka katkoo pienemmällä teholla tulevaa virtaa tai rajoittaa jännitettä, tai sitten pienemmällä teholla tulovirta menee esivastuksen kautta kuten Hondaan laittamissani tarvikelämppäreissä. Kaikissa tapauksissa tilalle pitäisi sopia halvan tarvikelämppärin elementti. Etsi tehokkain minkä löydät.

Jos elementtiin menee 3 johtoa, elementissä kiertää todennäköisesti "vuorotellen" kaksi vastuslankaa, joista ykkösteholla lämpiää toinen ja kakkosella molemmat. Tuollaisiakin halpoja tarvikelämppäreitä löytyy.

Eli osta tehokkain edullinen tarvikelämppärisetti, jossa on alkuperäisenkaltaiset elementit ja tinaa se tilalle. Motonetistä saa kahvakumiliimaa, laita runsaasti uuteen tuppeen ja kertatyönnöllä paikalleen. Jos jämähtää kesken, niin tavallisella CRC ruosteenirroitusspraylla ja pikku meisselillä varovasti raottaen tuppi irti ja uusi yritys.

OK tämä on selvä jos yhdessä elementissä on kaksi eri vastusta ja niitä sopivasti sarjaan tai rinnankytkettynä saadaan eri tehovariaatioita. Mutta kun ei ole kuin yksi vastuselementti, siksipä kysyinkin.:) Voi olla että virtaa katkotaan. Tilasin Kiinan pojilta jo elementit ja juottelen ne rikkinäisten tilalle.

Back