• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R 1200 gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tai Yuasa GYZ16H.
Minulla oli joku toinen Yuasa aiemmin ja käynnistys oli tosi tuskaisaa, pari kertaa ei jaksanut käynnistyä. Tuolla uudella ei mitään ongelmia
 

Muistaakseni minulla oli juuri tuo ytx14h ensin. Joka tapauksessa ero tuohon gyz16 malliin oli kuin yöllä ja päivällä. Tai sitten ensimmäisessä oli jotain vikaa. Senkin kyllä ostin ihan uutena eikä se koskaan häikäissyt mitenkään vaikka noissa on sama CCA arvo.

Piti käydä tarkastamassa. Se edellinen oli YTX14-BS siis ilman H:ta. Ja CCA vain 200A
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on kaksi Yusaa, mallia en muista. Sitten uskoin ja vaihdoin tuohon Odysseyn akkuun. Sen asentaminen vaatii hiukan näpräämistä. Siitä pitää ohentaa / poistaa kylkiripoja, että sopii paikalleen. Muistaakseni laitettiin suojaa päälle, ettei satulan tukitanko oikosulje napoja. Ei normitilassa tee niin, mutta varmuudeksi jos sattuu tulemaan isompaa hittiä ja taipuu.

En tiedä mikä ne minun Yusat tappoi, oliko se 07- mallin tärinä joka oli liikaa. En tunne akkujen valmistusteknologiaa, mutta jotain siinä on mikä saattaa aiheuttaa isoa hajontaa kestoikään.
 
Itsellä on kaksi Yusaa, mallia en muista. Sitten uskoin ja vaihdoin tuohon Odysseyn akkuun. Sen asentaminen vaatii hiukan näpräämistä. Siitä pitää ohentaa / poistaa kylkiripoja, että sopii paikalleen. Muistaakseni laitettiin suojaa päälle, ettei satulan tukitanko oikosulje napoja. Ei normitilassa tee niin, mutta varmuudeksi jos sattuu tulemaan isompaa hittiä ja taipuu.

Itekin harkitsin tuota Odysseyta mutta kun tossa GYZ16H:ssa on 2 Ah enemmän kapasiteettia ja 10 A enemmän kylmäkäynnistysvirtaa ja menee vielä ilman kikkailuja gessuun niin valinta oli helppo.
 
Toinen Odyssey menossa, jostain syystä tämä viimeisin meni suoraan paikoilleen vuolematta. Saa nähdä miten tulee ulos joskus. Ei kyllä tarttenut edes painaa.
 
Huomasin äsken, että etuiskari vuotaa. Pyörä ostettu liikkeestä tammikuussa ja heillä syksyllä huollettu. Olen ajanut sillä n.5500km. Kilometrejä yht. 55600km. Kuinkahan mahtaa myyjän virhevastuu olla voimassa? Käsittääkseni kuluva osa, mutta toisaalta ei ole kulunut vielä 6 kuukautta. Muuten on kyllä hyvin pelannut. Vaihteistoonkin on jo tottunut.
 
Huomasin äsken, että etuiskari vuotaa. Pyörä ostettu liikkeestä tammikuussa ja heillä syksyllä huollettu. Olen ajanut sillä n.5500km. Kilometrejä yht. 55600km. Kuinkahan mahtaa myyjän virhevastuu olla voimassa? Käsittääkseni kuluva osa, mutta toisaalta ei ole kulunut vielä 6 kuukautta. Muuten on kyllä hyvin pelannut. Vaihteistoonkin on jo tottunut.

Kysymällä hän tuo selviää, tai olet jo selvittänyt. Eihän edes alkuperäisiskari kulumalla noilla kilometrillä saa vuotaa, joten 90% todennäköisyydellä myyjä maksaa puolet ? Mutta jos kaipaat alkuperäistä parempaa, niin voisi olla hyvä sauma saada myyjän kanssa hyväkin diili?
 
Joo, laittelin sähköpostia. Se henkilö, keneltä pyörän ostin, tulee maanantaina kesälomilta. Sitten pitäisi olla viisaampi.
 
Joo, meni vähän niinkuin arvelinkin. Myyjä ei tule vastaan millään lailla. Kuluva osa ja huoltokohde, jonka täytyy noilla kilometreillä jo vuotaakin. Ei ole tosiaan bemarin jälleenmyyjälläkään rima kovin korkeella:)
 
Niinpä sitten. Miten se huoltokohde voi olla, jos sitä ei voi avata eikä huoltaa? Vai onko nyt kyseessä olevassa sitten kuitenkin huollettava etuiskari?
 
Niinpä sitten. Miten se huoltokohde voi olla, jos sitä ei voi avata eikä huoltaa? Vai onko nyt kyseessä olevassa sitten kuitenkin huollettava etuiskari?

Eikös nykyaikana huollossa vaihdeta uusia osia, eikä rassata vanhoja kädet rasvassa?
 
Pyörä on siis 2014. Sanoivat siellä, että MP-Huolto Pieksämäellä saa noita huollettua. Laiton sinne viestiä tänään iltapäivällä. Tälläkin palstalla oli joku noita vesigessun iskareita siellä huollattanut. Näiden huoltajat on kyllä harvassa. Briteissä on joku näihin oikein erikoistunut, mutta ei nyt viittis lähetellä sinne, kun ei kesäloma ole vielä alkanutkaan. Mutta joo, se bemarin oma ois n.1650€+vaihto.
 
Omaan ilmajäähdytteiseen vaihdatin aikanaan Wilberssit. Yritin ostaa Öhlinssit, mutta olisi pitänyt odottaa useampi kuukausi. Minulla ei ollut ESAa, joten helppo operaatio. Jos on niin Wilberssit pitää vaihtaa alkuperäiset säätömurikat. Wilberssejä huollatin parissa paikassa, joten pitäisi onnistua.

Touratechiltä löytyy myös osia, kalliimpia kuin Wilberssit, mutta halvempia kuin alkuperäiset. Huollettavuudesta en osaa sanoa. Ilmeisesti valmistaja on TracTive.
 
Willbersit omassa ilmajäähyssä, ei valittamista, esa hajosi veden mennessä sähkömoottoriin, niin meni kerralla vaihtoo kokonaan koko setti, oli ajettu jotain reilu 60tkm tuolloin.

maksoi muistaakseni tuolloin jotain 1200e, molemmat yhden marmorilta haetun hinnalla. Öhlinssit olis ollut seuraava vaihtoehto, hinta olis ollut tonnin enemmän. Oitracon niitä myi tuolloin. Nyt sanoo netti että huoltaa ja laittaa vaan autoja.. Kortela Suspension kans samaa firmaa vissiin, kuukle sanoo, että tilapäisesti suljettu sekin..
 
Viimeksi muokattu:
Joo, meni vähän niinkuin arvelinkin. Myyjä ei tule vastaan millään lailla. Kuluva osa ja huoltokohde, jonka täytyy noilla kilometreillä jo vuotaakin. Ei ole tosiaan bemarin jälleenmyyjälläkään rima kovin korkeella:)

Enpä ihmettele ei vanhan laitteen pidäkään mennä osiltaan takuuseen. Ostaa uuden niin takuuta on 12kk-24kk ja sitten se menee normaalin kulumisen piiriin.
Ps. en ole missään tekemisissä minkään merkin huoltojen tai myynnin kanssa.
 
Back
Ylös