No mielestäni "lähes" kaikkien isojen moottoripyöräliikkeiden panostaminen asiakkaaseen on laskenut viime vuosina.Myös kyseisestä liikkeestä itselläni on kokemuksia,niin uuden pyörän hankinnasta, kuin ajovarusteiden hankinnoistakin. Koska moottoripyörien ja tarvikkeiden myyminen on ns. sesonkiaikaista kauppaa. On yrittäjällä suuri haaste pystyä toimimaan aikataulussaan huoltojen,tarvikkeiden ja myynnin kanssa. Jotkut luvatut asiat jää vain hoitamatta "unohtuu" kaikkeen sähläykseen ja kiireeseen, näin myös miesestäni myös RM- HEINOLLA. Paljon pitäisi saada kauppaa keväästä lähinnä kesään, jotta talven hiljainen hetki saataisiin turvattua vakio henkilökunnalle. Suuren Mp-huolto-organisaation on mielestäni erittäin huono palvella kaikkia "maksavia asiakkaita" yhtä hyvin. Itse olen siirtynyt suurissa osin moottoripyörän huolto/tarvikehankinnoissa pienen yrittäjän palveluihin. Tässä mielestäni pari hyvääkin miettimisen aihetta.
- pienen yrittäjän on pakko panostettava asiakkaaseen, pitääkseen hänet asiakkaana.
- pyörän huoltaneen huoltomiehen kanssa pääsee asioimaan naamatusten ja keskustelemaan asioista.
- jos tulee jotain palautetta huollosta/varaosahankinnoista, varmasti kaveri löytyy vielä tiskin takaa. Kokemusta löytyy
esim. Suzukin eka huolto meni ihan perseelleen koko viikonloppu, kun pyörän hain huollosta ja öljyt pihaan ja se siitä
viikonlopusta. Huvittavinta oli asiasse se,että huoltomiestä ei löytynyt koko liikkeestä maanantaina. Eikä kukaan
korviaan loksauttanut. Oli ollut kai joku "suvivirsi huoltajana hervannasta" et sillee.
- kun sama huoltaja pyörällä oppii hyvin tuntemaan pyöräsi ja sinut.
- myös pien yrittäjän hinnoittelu on yleensäkin huomattavasi edullisempaa, mitä suurien huoltopaikkojen. Pienet tilat,
pienet palkka/tilan vuokra maksut verraten 10:nien henkilökuntaan ja valtaviin hallitiloihin.
Itse olen jo 7 vuotta huollattanut moottoripyöräni lähes aina pien yrittäjällä. Olen ollut todella tyytyväinen palveluun/
hintatasoon. Erot on kymmeniä euroja tuntiveloituksessa.
Jonkin pyöräkohtaisen "erikoistyön" teetättänyt merkkihuollossa.
- Annan esim. MP - Korvenpäälle Ruutanassa sen 100 pistettä, kaikki on pelannut ja hoitunut jo vuosia mallikkaasti.
Niin uusien moottoripyörä hankintojen, kuin huolto/tarvikeosien/renkaiden osalta.