• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R.M Heino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kesällä olin mukana ostamassa eräälle motoristinalulle ensimmäistä pyörää :). Se oli myyntihinnaltaan liikkeen halvimmasta päästä, mutta ostaja sai silti ystävällistä, asiantuntevaa ja kiireetöntä palvelua ja ostipa kaveri lopulta kaikki tarvittavat ajovarusteetkin Heinolta :thumbup:.

Useamman pyörän Treen Heinolta ostaneena kokemukseni ovat pelkästään positiivisia. Tosin olen asioinut aina yhden ja saman myyjän kanssa, joten muista en mene takuuseen :). Ja tämän päivän tilannetta en tiedä sillä edellinen vaihto n. 2v sitten.

Espoon kioskilla onnistui kevätkauden pikkuhankinnat hienosti.
Kaikki meni kuten oli sovittu ja hyvällä otteella :thumbup:

Ruusuja Tampereen liikkeelle. Ostettiin emännälle vaihturina ollut noin 5000e pyörä. noin 200-300 kilometrin jälkeen stefa alkoi vuotaa toisesta etuputkesta. Soitto Heinolle ja lupasivat hoitaa pyörän veloituksetta kuntoon - aika sovittiin siltä istumalta. Parin päivän sisään soitin uudestaan ja kysyin voisivatko lähettää stefan postilla, että teen itse, niin säästän aikaa ja bensaa -> lopputuloksena postiin lähti kaksi stefaa veloituksetta :thumbup:

Ruusuja Espoon Heinolle!

Eilen allekirjoituksen kapineen akku teki stopin ja vaikka soitin heille vasta 1805 eli sulkemisajan jälkeen, niin sanoivat odottavansa kunnes hinurilla pyörä saadaan pajalle. Vikadiagnoosi oli aika nopeesti akku ja vaihtoivat samointein uuden akun paikoilleen, tsekkasivat, että lataus toimii normaalisti ja samalla tarkistivat noihin pyöriin liittyvän "takaisinkutsun" takapyörän laakeroinnin osalta.

Pyörä tuli nopeesti takaisin tien päälle ja sain vielä samana iltana 70km mutkapätkää mittariin :orgmp2::orgmp2: Pöyrä oli "stopissa" vain pari tuntia...

Täältä tulee taas risuja Espoon heinolle parin kk takaisesta renkaiden vaihdosta alta alle. Asiakaspalvelu oli todella hyvää ja mukavaa.

Pyörän sain aika nopsaa odottaessa kuten oltiin sovittu ja lähdin pikaisen uuden gummin ihmettelyn jälkeen liikenteeseen. Ajelin lahnuksen shellille ja piti pysähtyä kun kuului vähän ihmeellinen ääni ajaessa. Pyörä parkkiin ja katsomaan niin ketjut seilasi ylösalaisin varmaan 10cm. Ihmettelin että kai ne nyt ovat siellä säätäneet ketjujen kireyden oikein, mutta ei. Takahaarukassa on merkinnät ja liukuvat "merkkilevyt" joista näkee että rengas on suorassa kun merkit ovat samalla kohdalla molemmin puolin, toinen levyistä oli väärinpäin jolloin ei pysty katsomaan onko rengas suorassa. Taka-akselista oltiin sokka otettu irti kyllä, mutta sitä ollut uusittu/laitettu edes vanhaa takaisin. Näistä olen jo huollon jälkeen palautetta pistänyt kuvien kera, mutta ei vastausta.

Kotiin sitten tuohtuneena ja itse kiristelemään ketjut ja kääntelemään palikat oikein päin.

Kaveri hienon tiskillä puhui myöskin minulle että tulee meille piipahtamaan niin saadaan hänenkin taka-akseli vedettyä momenttiin kun nyt on tuntumamomentissa. Huollon tyyppi siinä sitten totesi että kyllä se riittää että ei niillä niin väliä ole. Tämä särähti vähän ikävästi korvaan, jos huollossa on hälläväliä asenne, vaikka ei iso juttu olekkaan.

Espoon kioskilla onnistui kevätkauden pikkuhankinnat hienosti.
Kaikki meni kuten oli sovittu ja hyvällä otteella :thumbup:

...........JA SITTEN TAAS EI!!!!! :blink:

Vaikka maailma keskiarvoilla pyöriikin, ei sitä kannata liian tiukasti noudattaa joka asiassa:D.

Hyvät lukijat.... TÄMÄ TARINA ON TOSI! :thumbup:

Kerran aikaisemmin tuli hieman ihmeteltyä logistiikka-asioita....
kun Espoossa olis ostava asiakas ja härpäkettä ei saada Tampereen kioskista
Espooseen ihan edes kahdessa viikossa.

Noh... eilen päivällä kaipailin (olin ostamassa, en hoohoilemassa) Tailbagia Espoon kioskilla.

Eipä ollut kotona, mutta Tampereella ja Lahdessa kylläkin.

ÖÖööö.... Koskas sais tänne?
Nooo.... EHKÄ keskiviikkona voi.... mutta ei mitenkään varmaa kyllä.

No, koskas olis seuraava ajankohta?
Nooo.... ens viikon torstaina... varmaan......

:doh:

Tota noin joo.... Tiedättekö....Spede ei tiennyt komiikasta yhtään mitään:thumbup:

Voisko varmistaa, että Lahdessa VARMASTI on sellainen.... voisin hakea sieltä.

No... Ei vastaa Lahti puhelimeen... oisko siellä joku punanen lamppu seinällä, joka
vilkkuu "älä vastaa... Espoo is calling kyltin yläpuolella" :D.

Tuotaa... jospa minä koitan... jos asiakkaalle vastaavat?

Vastaahan ne!

Moro! soittelen tästä Espoon kioskista, kun ette vastaa heidän puheluihin.
Löytyykö varmasti XXX teillä kotona?
Jos on , laitatko lapun päälle, tulen hakemaan.

On noita parikin... (ei lopu kesken)

Jaa.... oon kyllä jo liian vanha tollaseen :D, laitatko nyt kuitenkin
sellasen varaukseen..... jne.

Nnnnnohh!

Loppu hyvin, kaikki hyvin.....

Mutta aika pieteetillä pitää välillä keskittyä ostamiseen halutessaan kaupasta
jotain ihan rahalla mukaansa :D.

Ei ihme, että heikommat heittää hanskat tiskiin ja tilaa Kiinasta
kotiovelle "suorastaan valonnopeudella"..... halvalla :;):

Tuosta Espoon narikasta ihan samat kokemukset varsinkin Bags-Connection tuotteiden kohdalla. :boring: Siksi en enää siellä asioikaan .

Tuosta Espoon narikasta ihan samat kokemukset varsinkin Bags-Connection tuotteiden kohdalla. :boring: Siksi en enää siellä asioikaan .

Paikassa/myyjissä ei ole mun mielestä mitään vikaa, meinasin 800st:n sieltä ostaakin mutta päädyin kuitenkin muualta hankittuun fjr:ään. Tarvikkeita en ole tuolta koskaan ostanutkaan, ohikulkumatkalla olin.
Hyvitysyritys vanhasta oli pienenpuoleinen mutta niinhän ne aina - pitäähän sitä myyjien palkkansakin ansaita. Näkyi st kuitenkin kadonneen vauhdilla, siistihän se oli.

Onhan hieman absurdi tilanne.... Ihan odjektiivisesti tarkastellen :D.

Liikkeet huutaa ostavan pokan perään...

Samassa firmassa tavaraa kahdessa paikassa reilusti alle 200km:n sisään.
Logistiikka sillä mallilla, että (vaikka olis jopa tehty kauppa ja maksettukin) tavara liikkuu tuon välin
10:ssä päivässä... EHKÄ!.... joskus (todettu todellisuudessa) paljon hitaamminkin.

Ostaja selvittelee itse myymälässä myyjien edessä.... heidän tehdessä mitä kukin...
onko se tarvittava tuote tosiaan "ostettavissa" firman toisesta myymälästä.....

JA KIPAISEE SITTEN REILUUN KAHTEEN TUNTIIN eessuntaas HAKEMASSA TARVITSEMANSA :D.

Kyllä kyllä.... ihan vapaaehtoisesti, ei siitä nyt ole kysymys.....

VAAN KAIKESTA MUUSTA.... JA SIITÄ, MIKSI JENGI NOIN YLIPÄÄNSÄ PAINAA ENENEVISSÄ
MÄÄRIN JOSSAIN MUUSSA PAIKASSA "OSTAN- NAPPIA" KUIN KOTIMAISEN PK-YRITTÄJÄN KIOSKISSA.

..... ON MONELLE LIIAN HAPOKASTA TOUHUA :D, EI TURNAUSKESTÄVYYS VAAN RIITÄ :p

Joo, toi Bonen kokema on ihan tosi, mulla tosin ihan eri liikkeessä.
Stormilla aikoinaan (tais olla 80-luvun puoltaväliä) ihan samanlainen menttaliteetti, Hesan puljussa ei ollut putkistoa silloiseen GS750:een, Turussa oli. Tilattiin, ja pari viikkoa kävin Hesan liikkeessä pokapäivänä kysymässä, eikä tullut.
Putket sain, kun tuli muuta reissua Turkkuseen, niin poimin sieltä mukaan. Taitaa vieläkin Hesan päässä roikkua se mun tilaus pölyttymässä, jollei joku ole siivonnut roskiin.

Bone,

olisit tilannut R.M.Heinon verkkokaupasta. Olisit saanut paketin lähipostiisi postiennakolla maksamalla postimaksut 15€. Myös kotimaisia nettikauppoja voi käyttää, eikä tarvitse ulkomailta tilailla.

Varmasti tämä yritys yrittää keskittää kuljetuksiaan, jotta välttyisi näiltä ylisuurilta Itellan postimaksuilta.

Jos asiakas haluaa toimituskulut maksaa, kaikista toimipisteistä lähetetään paketti postiennakolla ihan soitosta parin päivän toimitusajalla. Myös sähköposti on oiva tilauskanava, jos puhelinlinjoilla on ruuhkaa.
Minulla on asiasta kokemusta.

Jos menen mihin tahansa vaatekauppaan kyselemään onko haluamaani vaatekappaletta muiden kaupunkien myymälöissä, tuskin missään toimitetaan tunikaani erikseen haluamaani liikkeeseen. Jos palvelu on erityisen hyvää, joku saattaa soittaa toiseen myymälään ja tiedustella asiaa ja jopa saan tuotteen varaukseen.
Sitten minun vaan on itse haettava tunikani.

Ja eikös moottoripyörä ole hankittu ajamista varten?:orgmp:

Bone,

olisit tilannut R.M.Heinon verkkokaupasta. Olisit saanut paketin lähipostiisi postiennakolla maksamalla postimaksut 15€. Myös kotimaisia nettikauppoja voi käyttää, eikä tarvitse ulkomailta tilailla.

Varmasti tämä yritys yrittää keskittää kuljetuksiaan, jotta välttyisi näiltä ylisuurilta Itellan postimaksuilta.

Jos asiakas haluaa toimituskulut maksaa, kaikista toimipisteistä lähetetään paketti postiennakolla ihan soitosta parin päivän toimitusajalla. Myös sähköposti on oiva tilauskanava, jos puhelinlinjoilla on ruuhkaa.
Minulla on asiasta kokemusta.

Jos menen mihin tahansa vaatekauppaan kyselemään onko haluamaani vaatekappaletta muiden kaupunkien myymälöissä, tuskin missään toimitetaan tunikaani erikseen haluamaani liikkeeseen. Jos palvelu on erityisen hyvää, joku saattaa soittaa toiseen myymälään ja tiedustella asiaa ja jopa saan tuotteen varaukseen.
Sitten minun vaan on itse haettava tunikani.

Ja eikös moottoripyörä ole hankittu ajamista varten?:orgmp:

Kyl mulle ainakin esim Allright on toimittanut liikkeestä a liikkeeseen b tuotteen jota ei ole ollut liikkeessä b saatavilla. Naisten rättikaupoista ei ole kokemusta, sen sijaan ajovaruste ja tarvikekaupoista senkin edestä, niin täällä kotimaassa että ulkomailla. Eikä ole tarvinnut maksaa mitään ylimääräisiä kuluja muuta kuin mitä hintalapussa on lukenut.

Itse kävin Turun Stormilla tiistaina kokeilemassa nahkapukua. Sopivaa kokoa ei ollut, mutta kaveri tilasi toisesta liikkeestä. Tänään tuli tekstari että on tullut ja voi tulla sovittamaan. Pitivät minulle varattuna ilman ostovelvoitetta, ja totesi, että jos en osta niin ei haittaa, laittavat hyllyyn myyntiin.

Näinkin siis voi saada asiakaspalvelua. Kyse on vain ja ainoastaan ASENTEESTA. Ei noiden firmojen talous kaadu tavaran lähettämiseen toiseen liikeeseen... Hyvällä asiakaspalvelulla saavat vain lisää asiakkaita.

Jukka,

Kokemusta on myös minulla varustekaupoista ja jopa naisten rättiputiikeistakin::D
Käsittäkseni R.M. Heino ei Bonen kertomuksessa ollut kieltäytynyt toimittamasta laukkua toiseen toimipisteeseen. Eikä mistään lisäkuluista ollut mainintaa. Kysymys oli siitä, ettei osattu ilmoittaa tarkkaa toimituspäivää, eikä toisessa liikkeessä heti vastattu puhelimeen.
Ilmeisesti kuljetukset toimivat tarpeen mukaan, kun on muutakin kuljetettavaa kuin 1 laukku.
Kerroin vain miten sujuvimmin tavaraa olen saanut tilattua.
Allright on varusteisiin erikoistunut maahantuontiyritys, jossa logistiikka toimii vähän toisella lailla, kuin näissä mp-kaupoissa.

Mulla oli positiivinen kokemus R.M.Heinon Espoon myymälästä.Kävin toukokuussa kysymässä SW-motechin keskijalkaa Fasuun,panivat tilauksen ja sanoivat että voi mennä joku viikko,yllätys tekstiviesti tuli 10 päivän päästä keskijalka noudettavissa.Tilattaessa sovittiin jos jalka ei sovikkaan niin jättävät hyllyyn myyntiin.SW-motechilta olisi voinut tilata nettikaupasta hintaan 119e + toim.kulut R.M.Heino 125e.

Jukka,

Kokemusta on myös minulla varustekaupoista ja jopa naisten rättiputiikeistakin::D
Käsittäkseni R.M. Heino ei Bonen kertomuksessa ollut kieltäytynyt toimittamasta laukkua toiseen toimipisteeseen. Eikä mistään lisäkuluista ollut mainintaa. Kysymys oli siitä, ettei osattu ilmoittaa tarkkaa toimituspäivää, eikä toisessa liikkeessä heti vastattu puhelimeen.
Ilmeisesti kuljetukset toimivat tarpeen mukaan, kun on muutakin kuljetettavaa kuin 1 laukku.
Kerroin vain miten sujuvimmin tavaraa olen saanut tilattua.
Allright on varusteisiin erikoistunut maahantuontiyritys, jossa logistiikka toimii vähän toisella lailla, kuin näissä mp-kaupoissa.

Sanni Sanni Sanni....... Jospa pysytään asiassa ja aiheessa :;):.

En nyt ihan häveliäisyyssyistä kehdannut ladata koko puolen tunnin episodia kaikkine
myyjän /kauppiaan mahdollisine ja ihan mahdottomiltakin tuntuvista perus.... ihan oikeesti.....
idioottimaisuuksista.

Se viittaus siihen, ettei Spede tiennyt komiikasta mitään, kertoo siitä, kuinka
absurdi koko tuo sessio oikein oli.

Olisit tilannut nettikaupasta.... Hienoo hei :D.

Olisko kyse kuitenkin liikkeessä asioinnista?

Ihan pikku teaserina Sanni......

Kun asioi maanantaina päivällä kaupassa.... myyjä hoohoilee päättämättömänä ja
epävarmana.... todeten tarkkaan ottaen.....

Keeeeeskiviikkona oooooon kuorma tulossa (Tommmmpereelta nääsnääs)...... muutta......
ei nyt tiedä..... MAHTUUKO SE SIIHEN..... että..... jooo....

Koskas seuraavan kerran?

Eeeehkä..... ensi viikon..... toooorstaina.... :doh:

Toiseksi..... "lähipostiin" parin päivän päästä..... 15€....

ÖH.... 20€ pensaan ja kaksi tuntia aikaa, tavarat kotona ja pinossa.

Kunhan ensin itse hoitaa asiakaspalvelun myyjän hoohoillessa tiskin toisella puolella.....
ja hoitaa myyjän..... minkä vitun myyjän? :grin: työn selvitellen onko tavara ostettavissa
toisesta liikkeestä :thumbup:

Joo.... ei kieltäytynyt mistään ei :grin:, ei liioin saanut tikkua ristiin :grin:
Eikä tiennyt..... ilmaantuuko tavara naapurikaupungista 10:ssä päivässä vai ei.....
Enkä minä liioin sanonut, että kymmenen päivää on liian kauan :D

Elämä on :D

Todetaan vielä, on tässä tullut kioskia ja toimintaa ihan syystä kehuttuakin,
siksi on hieman hassua, että suurin piirtein joka toinen kerta
vedetään "pohjat" sanan varsinaisessa merkityksessä ja siinä ei enää
"Porvoonmitta" riitä edes introksi...... sitten vedetään
siihen malliin että TEXASKIN jää vaatimattomaksi.

Omat kokemukseni Heinolta (Espoo) ovat hieman kaksijakoiset. Huollon porukka tuntuu osaavan asiansa ja maahantuojan takaisinkutsu hoitui mallikkaasti.

Huollon toiminnasta jäi vähän ikävä maku kun olivat menneet vaihtamaan akun "kysymättä". Tässä tapauksessa akulle tuli hintaa 150 €. Väittivät yrittäneensä olla puhelimitse yhteydessä varmistaakseen onko vaihto ok. Jostain syystä yhtään puhelua ei päivän aikana tullut, vaan ainoastaan tekstiviesti, jossa ilmoitettiin, että pyörä ja yli 600 € lasku on noudettavissa. No akku olisi pitänyt vaihtaa joka tapauksessa, mutta olishan siinä jonkun euron säästänyt kun olisi päässyt itse tekemään.

Asia joka ärsyttää ja ihmetyttää Espoon toimipisteessä on myymälässä olevat nuoret myyjät, jotka ovat aivan kujalla kaikesta mikä liittyy moottoripyöriin. Olen asioinut kevään ja kesän aikana moneen otteeseen siellä ja nämä tulevaisuuden lupaukset eivät ole osanneet hoitaa yhtään asiaa kysymättä toiselta myyjältä. Tällä viikolla kävin vaihtamassa tuottteen, niin tämäkin vaati lopulta kolmen myyjän panoksen, että asia saatiin koneeelle oikein. Minulla ei ole mitään nuoria ja kokemattomia myyjiä vastaan, mutta näiden tapauksessa vaikuttaa siltä, etteivät nämä neidot ole koskaan ajaneet moottoripyörällä tai olleet edes kyydissä. Ehkä heistä kehittyy vielä asiantuntijoita, mutta parin kuukauden kokemuksella ei vaikuta siltä. Meininki sopisi paremmin esim. H&M:n kassalle kuin varaosamyyntiin.

Asetelma on vähän sama kuin meikäläinen myisi kosmetiikkaan Stokkalla. En ymmärrä asiasta mitään, en käytä itse meikkiä enkä myöskään ajatellut aloittaa.

Oli siellä viime kesänä ainakin yksi osaavampikin nuorempi neitokainen, jolta tulikin sitten osteltua kaikenlaista. Mihin lie kadonnut, ei ole enää näkynyt. Nyyh :sad3:

Back