• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1 04->

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moto^

New member
Aattelin et vois pykälää pienemmän vaihtaa etee. Tossa ny koitin jotai aikasempia topicceja hakee, mut ei ny oikee löytyny, tai si en osannu
biggrin.gif

Kumminki, mikä se mahtaa olla alkuperäsen rattaan koko ´05 vuotisessa? Te jotka ootte vaihtanu niin eikai oo alkanu liikaa laahaan mihkää ketjuohjuriin? Mitkä ne hyödyt ny onkaa mitkä tolla tempulla saa aikaseks?

Alunperin on 17 piikkinen ja esim. R1-forumin porukoista monet on vaihtaneet 16:seksi. Edut on ilmeiset kun on vähän sakeampi välitys eli kiihtyvyys paranee huippunopeuden kustannuksella.

Jos joutuisin ostamaan uudet ketjut+rattaat niin ilman muuta etuhampiksi tulis 16.

ai niin: haittana on että nopeusmittarin näyttämä muuttuu

Joo mulla on 16-pinninen eturatas tossa omassa pyörässä ollut semmosen 5000 km. Muuttu pyörä mukavammaksi ajaa, sekä isokaasulla keula "vähän" keveni
biggrin.gif
. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI ! Eikä maksa paljon.

Edit: Kirjootusvirhe

Joo mulla on 16-pinninen eturatas tossa omassa pyörässä ollut semmosen 5000 km. Muuttu pyörä mukavammaksi ajaa, sekä isokaasulla keula "vähän" keveni
biggrin.gif

Semmone viä että eihä ketjut laahaa liikee ny mihkää ketjuohjuriin? Eiku tua yhessä topicissa painottiin tarkistaan moinen asia.

biggrin.gif

Semmone viä että eihä ketjut laahaa liikee ny mihkää ketjuohjuriin? Eiku tua yhessä topicissa painottiin tarkistaan moinen asia.
Ei mitään ongelmia !

no tossa itekki tullu mietittyä tot etu rattaan vaihtoa.. onhan se nyt kivempaa vähän nokkaa nostella kiihytyksissä, mut sit pitäs samalla hommata se prkl.. (en muista nimee) mut että nopeus mittarin saa taas kalibroitua oikein.. ja mitähän sitte koko lysti tulis maksamaa?
omg.gif

no tossa itekki tullu mietittyä tot etu rattaan vaihtoa.. onhan se nyt kivempaa vähän nokkaa nostella kiihytyksissä, mut sit pitäs samalla hommata se prkl.. (en muista nimee) mut että nopeus mittarin saa taas kalibroitua oikein.. ja mitähän sitte koko lysti tulis maksamaa?
omg.gif
Speedohealer
Löytyy Stormilta.
Hintaa n. 80 euroa johtosarjan kanssa.
Sellanen versio jossa jää huippunopeus muistiin ;)

Terve!
Olen uusi täällä ja pyöränä -04 r1 jonka ostin pari viikkoa sitten,aikaisempia pyöriä ollut fz6,fzs600 ja tzr125,elikkä jammussa ollaan pysytty ja oltu tyytyväisiä,joten miksi mennä merkkiä vaihtamaan.Rykkösestä lukenut kaiken mitä alan lehdistä löytyy mutta käytännön kokemusta kyseisestä pyörästä ei ole.Selväähän on että laite on varmaan aika tykki kusiaisten jälkeen,mutta jospa se ei riitäkkään niin miten on,kannattaako etuhampin vaihto vakio 17-15:toista,kun kusiaisiin vaihdoin ratasta joku tiesi neuvoa että 15 piikissä menee raja jonka jälkeen ketju kulma menee liian pieneksi tuhoten ketjut.Moni vaihtanut 16 piikkisen mutta onko jollain kokemusta 15 piikkisestä rykkösessä?

Uskoisin näin että se on murheistasi pienin on se että Rykkönen alkaa koskaan ihan nuhapumpulta vaikuttamaan. Jos välejä haluaa vaihtaa niin ketjun vaihdon yhteydessä nätti vaihtaa välejä sellaiseksi kun itse haluaa , takahamppia isommaks ja eturattaasta yks piikki pois. Ei kannata eteen 15 piikkistä laittaa.

No joo,eiköhän se kulje ihan vakio välityksilläkin(jos uskaltaa ajaa).
062802moto_prv.gif
.Ketjun vaihtoon ei syytä vielä vähään aikaan kun pyörällä ajettu vasta 5000km

Back