Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos miettii asiaa juurikin sitä kautta että mitä on tehty tai mihin on ollut pakko kajota tulppia vaihtaessa. Jonkun anturin / johtosarjan liitos unohtunut irti tai liikahtanut sen verran että kontaktihäiriö? Map-anturin alipaineletku irti? Kuuluuko tankista ääni että bensapumppu käy? Suuttimen johdosta voisi myös mitata tuleeko sähköä kun starttaa?
Pyörittää kyllä aika normaalisti, voisi ehkä pirteämminkin pyörittää mutta ei kuulosta siltä, kuin noissa startti rikki-videoissa.
Starttipilotin kanssa on se epävarmuustekijä, kun on sähkökaasu. Eli läppiä ei saa kaasukahvalla väkisin auki vaan täytyy ohjata niitä diagnostiikkamoodissa. Päivitellään keissiä.
Oma rykkönen oli ainakin erittäin herkkä huonolle akulle. Uudella Yuasalla käynnistyi aina moitteetta, uudehkolla erimerkkisellä akulla ei.
R1:n käymättömyys alkaa selviämään. Puristuspainetesti pitikin paikkansa eli, paineet kateissa. Imuventtiilit kantaa ja syynä todennäköisimmin titaaniventtiilien pinnoite kulunut ja alkanut syömään venttiilejä aiheuttaen imuvuodon. Ajoitus oli vain epäonninen tulppien vaihdon kanssa. Kylmäkäynti oli toki huonontunut jo tovin.
itsekseen/ventiilit alkanut kantaman,
ilman ulkoista syytä, paskaa tulpan reijästä, imupuoleta niitten väliin tms
Onkohan tässä siis suoritusjärjestys ollut se, että ei ole lähtenyt enää käyntiin, niin sillä perusteella on sitten vaihdettu ne tulpat eli alunperinkään ei liity tulppien vaihtoon tämä asia?
Tulppien vaihdon syy oli huono käynnistyvyys ja kylmäkäynti, kävi vajailla kunnes lämpesi ja alkoi toimia kunnolla. Tulpat ei siis liittyneet juurisyyhyn mitenkään, johti vain hakoteille ongelman selvityksessä.
Kilsat muistaakseni 70tkm hujakoilla joten ei se ihan uusi ole enää. Kaveri laitattaa samalla hiukan laajemman remontin kun ottavat koneen alas. Spekuloitiin tuossa risan Pipercross-vapaavirtaussuodattimen osuutta kulumiseen. Oli päästänyt pölyä jo jonkun aikaa lävitseen.
Noi vapaavirtaus yms. tarvikesuodattimet on kyllä melkosen turhia kapistuksia. OEM suodin kestää ja suodattaa hyvin ja virtaa reippaat 300hp, joten ihan heti se ei oo koneen tehojen tukkeena.

Kaikkiin neljään? Tuskin.
Venttiilit alkavat kantamaan, kun ne hissukseen uppoavat seeteihin koneen käydessä. Ihan normijuttu moottoripyörien koneissa ja erityisen tuttu juttu esim. tietyille Yamahoille ja Kawasakeille. Jos imupuolen oravasuotimen läpi pääsee likaa koneeseen niin se luultavasti edesauttaa ongelman syntymistä.
En ota sen enempää kantaa, pyörä on nyt osaavissa käsissä ja kansi otetaan irti jotta tulee selvyys asiaan. Lisäyksenä vielä että venttiilinvälykset tarkastettiin, pakopuoli 0,23, imupuolelle ei mahtunut edes 0,10 tulkki. Välykset säädetty 10tkm sitten. Imupuolen ohjearvo taisi olla 0,11-0,20. Ja puristuksia siis ei ollut, se on ihan mitattu fakta nyt.
Niin ja suuttimet ja kipinä testattiin toki ensin, molemmat kunnossa.