• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1/GSXR?

ite oon 175/78 ja mulle noi molemmat on sopinu hyvin.
-yamaha on tosiaan gixua janoisempi.
(jos se nyt mihinkään vaikuttaa muutenkin näin halvassa harrastuksessa?)  
biggrin.gif

-yamaha on melko huono kakspäällä ajoon
(taka jalkatrampit tosi ylhäällä)
-gixun alkuperäinen penkki on aivan jäätävän ##ska!
-gixussa paljon parempi alavääntö

osta kumpi vaan tuskin tulet pettymään  
buttrock.gif

buttrock.gif
Uskallan olla samaa mieltä... Mahtavia pyöriä kumpainenkin. Ei paljon paremmin voisi rahoillensa vastinetta saada.
Totta... toisaalta aloittaja varmasti myös miettii sitä, että kannattaako kalliimpaan rykköseen sijoittaa enemmän rahaa. Jos kumpikin on about yhtä hyviä, niin miksi ihmeessä meistä joillain on näitä rykkösiä? Se on totta, että kummallakin hauska ajaa - ehkä giksulla vielä pykälää 'hauskempaa', mutta:

En mahda sille mitään, että giksun koeajolla mielikuvani sillä keulivasta salihousuisesta ja kypärättömästä 140kg jenkkikuskista vain vahvistui. Ajoasento on leveä eikä pyrstön lapiokaan kerro, että onko se muotoiltu kuskin leveää persettä vai integroituja vilkkuja silmälläpitäen. Tuollainen visio ei vain sovi tällaiselle 184/70 -rimpulalle.

Pyörää etsiessäni se rupisinkin 06 rykkönen oli jotenkin laadukkaamman ja yksityiskohdiltaan suskaa enemmän miellyttävä. Kummallista kyllä, kun molemmat ovat silti muovijapseja puhtaimmillaan. Jostain minulle tuntemattomasta syystä rykkösen ohjaimissa tuntee samantyyppistä laatueroa kuin on tottunut erihintaisten autojen välillä huomaamaan.

Tällä seudulla tuntuu giksu olevan rykköstä yleisempi pyörä. Niitä tulee kesällä päivittäin vastaan - rykkösiä ei. Joka toisen talon pihalla on vähintäänkin joku sukisuki. Minulla on jo yksi Toyota tallissa - en tarvi toista.

Ajan joskus varttimailia. Ketään ei kiinnosta tuon taivaallista, jos joku vetää muiden jatkona letkassa about vakiolla giksulla 9,7-9,9s. 10s alittamisessa ~vakiolla rykkösellä on jotain tavoitetta.

Kolmipuolaiset vanteet ahdistaa. Niin autoissa kuin pyörissäkin. :/

Eipä noissa japseissa toi ulkonäkö kauaa lämmitä saati yhdestäkään niistä niin kovin uniikkia saa verrattuna toisiinsa... kuin purkka josta hetken jauhettua häviää maku ja katse siintää taas seuraavaan.
Valinta on helppo itselle perustella niin kuin joku jo tossa aikaisemmin tokas.
062802moto_prv.gif

buttrock.gif
Uskallan olla samaa mieltä... Mahtavia pyöriä kumpainenkin. Ei paljon paremmin voisi rahoillensa vastinetta saada.
Totta... toisaalta aloittaja varmasti myös miettii sitä, että kannattaako kalliimpaan rykköseen sijoittaa enemmän rahaa. Jos kumpikin on about yhtä hyviä, niin miksi ihmeessä meistä joillain on näitä rykkösiä? Se on totta, että kummallakin hauska ajaa - ehkä giksulla vielä pykälää 'hauskempaa', mutta:

En mahda sille mitään, että giksun koeajolla mielikuvani sillä keulivasta salihousuisesta ja kypärättömästä 140kg jenkkikuskista vain vahvistui. Ajoasento on leveä eikä pyrstön lapiokaan kerro, että onko se muotoiltu kuskin leveää persettä vai integroituja vilkkuja silmälläpitäen. Tuollainen visio ei vain sovi tällaiselle 184/70 -rimpulalle.

Pyörää etsiessäni se rupisinkin 06 rykkönen oli jotenkin laadukkaamman ja yksityiskohdiltaan suskaa enemmän miellyttävä. Kummallista kyllä, kun molemmat ovat silti muovijapseja puhtaimmillaan. Jostain minulle tuntemattomasta syystä rykkösen ohjaimissa tuntee samantyyppistä laatueroa kuin on tottunut erihintaisten autojen välillä huomaamaan.

Tällä seudulla tuntuu giksu olevan rykköstä yleisempi pyörä. Niitä tulee kesällä päivittäin vastaan - rykkösiä ei. Joka toisen talon pihalla on vähintäänkin joku sukisuki. Minulla on jo yksi Toyota tallissa - en tarvi toista.

Ajan joskus varttimailia. Ketään ei kiinnosta tuon taivaallista, jos joku vetää muiden jatkona letkassa about vakiolla giksulla 9,7-9,9s. 10s alittamisessa ~vakiolla rykkösellä on jotain tavoitetta.

Kolmipuolaiset vanteet ahdistaa. Niin autoissa kuin pyörissäkin. :/
Pitää paikkansa tuo "laadun tuntu" rykkösen osalta. Gixxeri on hieman karumpi olemukseltaan ja käytöltään. Omaan makuun tuo rykkönen pieksee ehkä muuten gixxun, mutta suzukin motti on vaan niin hyvä... Edellenkin parasta mitä kilokyykkäreissä on tarjolla. Uusimmasta versiosta ei tosin osaa omakohtaisesti sanoa, mutta varsinkin K5-K8 pannu on timantti.

Ps. Onneksi on uusi 10R kawa joka pesee nuo molemmat mopot ominaisuuksiltaan. Mahtava pyörä.  
biggrin.gif

Pss. Onko muuten ollut mjtee:llä kusiaista ikävä...  
wink.gif

Mitähän tähän sanois kuulostamatta liian puolueelliselta, itellä R1 ja mitä muita olen kokeillu en pois vaihda ihan heti.

193/90 mitoilla mahtuu ihan hyvin ja matka ajokaan ei myrkylle tunnu (3300km 4päivää).
Koneen väännöttömyyttä en kyllä ole huomannut, hyvin vetää kutosellakin jo sieltä 80 nopeuksista.

Omassa nyt reilut 12tkm mittarissa  eikä ole ollut mitään vikaa *kop kop*

Työkaverilla on Gixxer olikohan 07 ja hyvin on sekin pelannu ja omistaja tyytyväinen.

karkeasti sanoisin että kokeile kummalla tykkäät ajaa ja osta se. Tai jos paalua on niin molempi parempi sit voit tehdä kunnon vertailua
biggrin.gif

suzukin motti on vaan niin hyvä... Edellenkin parasta mitä kilokyykkäreissä on tarjolla. Uusimmasta versiosta ei tosin osaa omakohtaisesti sanoa, mutta varsinkin K5-K8 pannu on timantti.
Moottori on sama K5-K6, mutta muuttuu sitten K7-K8.

2007 alussa tuli myös voimaan euro3-normit, jotka vaikuttaa imu- ja pakopuoleen melko paljonkin. K7:ssa ei mielestäni ole alavääntöä yhtä paljon kuin aiemmassa, vaikka huipputehoa onkin enemmän.

suzukin motti on vaan niin hyvä... Edellenkin parasta mitä kilokyykkäreissä on tarjolla. Uusimmasta versiosta ei tosin osaa omakohtaisesti sanoa, mutta varsinkin K5-K8 pannu on timantti.
Moottori on sama K5-K6, mutta muuttuu sitten K7-K8.

2007 alussa tuli myös voimaan euro3-normit, jotka vaikuttaa imu- ja pakopuoleen melko paljonkin. K7:ssa ei mielestäni ole alavääntöä yhtä paljon kuin aiemmassa, vaikka huipputehoa onkin enemmän.
Nokissa ja putkistossa eroa, myös moottorinohjauksessa. Molemmilla kohtuullisesti ajaneena, laskisin silti samaan kastiin nuo, niin lähellä toisiaan ovat oikeasti. Putkiviritteisinä ei mottien eroa käytännössä juuri huomaa, mutta vakiona tuon K7-K8 putkisto tekee ehkä enemmän kuoppaa keskelle, joka tuntuu myös ajossa. K7-K8 moottorinohjaus on myös hieman tasaisempi/pehmeämpi osakaasulla alakierroksilla, täydellä kaasulla veto on aika identtistä, kierroksista välittämättä. Samassa penkissäkin tuli kohtuu identtiset käyrät putkiviritteisinä. Uudemmassa tosin n.5hp enemmän huippukierroksilla.
Paperillahan kaikki on aina uutta ja hienoa, mutta kuitenkin tuollaisia kokemuksia täältä perältä, ihan omasta hatusta.

K9:n moottoria voi pitää jo ihan uutena.  
biggrin.gif

Nokissa ja putkistossa eroa, myös moottorinohjauksessa. Molemmilla kohtuullisesti ajaneena, laskisin silti samaan kastiin nuo, niin lähellä toisiaan ovat oikeasti.
No ihan tuolleen pikaisesti tsekattuna, visuaalisesti ilmeisten erojen ja mainitsemiesi erojen lisäksi K5:ssä ja K7:ssa on keskenään eroavaista mm. runkonumeron alkuosat, päärungot, lohkot, sylinterikannet, venttiilikopat, männät, kiertokanget ja öljypohjat. Kampurat on yhteneväiset, ja saattaapi olla myös tankin S-kirjaimet, vaan ei sitten paljon muuta...  
tounge.gif

eli kyllä tuossa välissä vaan tapahtuu ihan täydellinen mallimuutos, myös teknisesti (kuten myös tapahtuu K7 ja K9 välillä). Vielä paljon vähäisemmilläkin muutoksilla on kamppeita usein markkinoitu "tekniikaltaan täysin uusina".

Jotenkin tuntuu noi muutaman prossan teho/vääntö vertailut tonnikyykyissä että, hmm..., että lyönkö hidastelevaa läppäriä 10 vai 11kg hienosäätölekalla.
Ota "hienompi". Menee ihan varmasti tarpeeks.

Itse kallistuin 06 rykköseen 07 sijaan. Jotkut puhuivat ettei 07 rykkösellä voi kutosella ajaa 80km/h, en tiedä missä vika on mutta itsellä se onnistuu täysin luontevasti. Tiedä sitten esiintyykö sitä ainoastaan 07:ssa. Toinen syy miksi kallistuin yamahaan on 10tkm huoltoväli, kun taas gixussa se taitaapi olla 6tkm. Mitään huonoa sanottavaa ei yamahasta mieleen tule, eikä myöskään gikseristä, koska kokemusta ei ole. Yamahalla kun itse ajan, suosittelen tottakai sitä (05,06 tai 09) niillä ajaneena..

Nokissa ja putkistossa eroa, myös moottorinohjauksessa. Molemmilla kohtuullisesti ajaneena, laskisin silti samaan kastiin nuo, niin lähellä toisiaan ovat oikeasti.
No ihan tuolleen pikaisesti tsekattuna, visuaalisesti ilmeisten erojen ja mainitsemiesi erojen lisäksi K5:ssä ja K7:ssa on keskenään eroavaista mm. runkonumeron alkuosat, päärungot, lohkot, sylinterikannet, venttiilikopat, männät, kiertokanget ja öljypohjat. Kampurat on yhteneväiset, ja saattaapi olla myös tankin S-kirjaimet, vaan ei sitten paljon muuta...  
tounge.gif

eli kyllä tuossa välissä vaan tapahtuu ihan täydellinen mallimuutos, myös teknisesti (kuten myös tapahtuu K7 ja K9 välillä). Vielä paljon vähäisemmilläkin muutoksilla on kamppeita usein markkinoitu "tekniikaltaan täysin uusina".
Niinpä, paperillahan kaikki on uutta ja hienoa. Käytännössä nuo menee silti hienosti aivan saman muotin alle.
biggrin.gif

Itse kallistuin 06 rykköseen 07 sijaan. Jotkut puhuivat ettei 07 rykkösellä voi kutosella ajaa 80km/h, en tiedä missä vika on mutta itsellä se onnistuu täysin luontevasti. Tiedä sitten esiintyykö sitä ainoastaan 07:ssa. Toinen syy miksi kallistuin yamahaan on 10tkm huoltoväli, kun taas gixussa se taitaapi olla 6tkm. Mitään huonoa sanottavaa ei yamahasta mieleen tule, eikä myöskään gikseristä, koska kokemusta ei ole. Yamahalla kun itse ajan, suosittelen tottakai sitä (05,06 tai 09) niillä ajaneena..
Itse kyllä unohtaisin tuon kymppitonnin huoltovälin jampussa jos yhtään enempää tykkää vinguttaa... Jokainen tietysti tyylillään.

tounge.gif

Niinpä, paperillahan kaikki on uutta ja hienoa. Käytännössä nuo menee silti hienosti aivan saman muotin alle.  
biggrin.gif
No ei se nyt ihan helpolla tunnu kyllä menevän jakeluun. Okei, voidaan sopia, että ne on oikeasti ihan samanlaiset, mutta niissä nyt vain sattuu olemaan vähän erilaiset katteet, rungot ja moottorit.... ja samalla logiikalla K1 ja K9-mallit on nekin keskenään ihan melkein ´samanlaiset´ 
biggrin.gif

Itse kyllä unohtaisin tuon kymppitonnin huoltovälin jampussa jos yhtään enempää tykkää vinguttaa... Jokainen tietysti tyylillään.
Höpöhöpö, aivan hyvin riittää että 10tkm välein huollattaa, normaaliajossa. Kylhän niitä öljyjä voi vaihdella vaikka tonnin välein, eriasia onko siitä mitään hyötyä.

tounge.gif

biggrin.gif
No ei se nyt ihan helpolla tunnu kyllä menevän jakeluun. Okei, voidaan sopia, että ne on oikeasti ihan samanlaiset, mutta niissä nyt vain sattuu olemaan vähän erilaiset katteet, rungot ja moottorit....  
biggrin.gif
Jep, hieman hitaasti menee jakeluun. Syynä varmaan se että olen aina ollut hieman huono oppimaan, varsinkin kun opastetaan valmiilla tekstillä/nippelitiedolla suoraan jostain tuoteselosteesta/huoltovihkosesta, tai vaikka opastetaan mopojen ominaisuuksista suoraan biken testeistä... Niitä tarinoita osaan lukea itsekin.  
biggrin.gif

Unohdit muuten tärkeimmän, eli ensiasennusrenkaat bt-14 jotka päivittyivät bt-15. Niissä oli kuitenkin se isoin ja tuntuvin parannus. Myös jousitus muuttui hieman paremman tuntuiseksi ja varsinkin sähköisesti säätyvä ohjausiskari, joka muutti hieman mallien välistä ajettavuutta pienemmissä nopeuksissa ja jonka vaikutuksen jopa jokainen tuntee.

Saataa tosin nuokin hurjat erot jäädä huomaamatta jos pelkästään vihkosesta mopoilee...

Höpöhöpö, aivan hyvin riittää että 10tkm välein huollattaa, normaaliajossa. Kylhän niitä öljyjä voi vaihdella vaikka tonnin välein, eriasia onko siitä mitään hyötyä.
Normaaliajossa/touringissa riittää varmasti hienosti... Tosin kuka ajaa noilla ns.normaaliajoa.  
biggrin.gif

Aika myrkkyä noille on tuntunut kuitenkin olevan pidemmät siivut takarenkaalla yms.vinguttaminen, mutta ratakäytössä kuitenkin tuntuvat kestävän hienosti... Mistä lie johtuu.
Parista -06 rykkösestä on täälläkin perällä vaihdettu alakerran laakereita jo ennen 20 tkm... Tuskin se pahaksi on vaikka öljyt välissä vaihtaa, itse ainakin vaihtaisin. Jopa ilmanputsarille alkaa olemaan kymppi liikaa, melko hyvin tukossa yleensä jo 4-5tkm jälkeen.

Back