• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1 vai 1000RR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draagon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-07 rykkönen tuntui jotenkin laiskalta, vaikka mulla ei oo siitä kokemusta kuin jotain 20 km koeajolla. Hondaa en ole ees kokeillu...
Päädyin -07 gixeriin, jolla oon nyt ajellu 6000 km ja yhdet lipatkin
blush.gif
kerinnyt heittämään.
Voimaa on, kun malttais ottaa varovasti
smile_org.gif

Kuussatkuilla oon ajellu aikasemmin ja ne on kyllä huomattavasti helpompia ajaa ja ei niilläkään jalkoihin jää... Tonnisella pakkaa vauhdit nousemaan kun alkaa kikkailemaan ja se ei ole välttämättä hyvä asia se
confused_orig.gif

R 1,sen ottaisin noista,no honda on laadullisesti ehkä parempi mutta
Kyllä se noista kahdesta olisi Yamaha.
cool.gif

pitkälle ajajalle toi R1 on helkkaristi parempi. Paljon tilavampi ajoasento,yllättävän hyvä suorastaan. Hondan kone on loistava, mutta ainakin itselleni (190) oli todella ahdas.
Mahdutko todella kyykkyyn?
omg.gif
Minä olen kylmätyypittänyt noita kicksereitä ja ahtaita ovat. Viikonloppuna ajelin pikkasen CBR 600f:llä ja mahduin suht ok siihen. Onko 1000 RR Honda ahtaampi kuin tuo 600f CBR? Ja minäkin siis 190 cm.
pituutta 190 ja painoa toista sataa... ajelin vm-03 ZX-6R 636:lla 24tkm. Ja oli aivan upea pyörä!!
inlove.gif
..Jotku tosiaan joskus ihmetelly, mut siinä oli varsin hyvä ajoasento pitkällekin ja jalat mahtuivat hyvin tankin syvennyksiin polvikulmien edelleen ollessa ihan mukavat.
thumbs-up.gif

Matkaa ajelin paljon,radalla pyörähtelin silloin tällöin ja muutenkin ajo oli monipuolista räppäilyä keulimisesta liikenneterrorismiin..
biggrin.gif
... upea pyörä..
tulipahan tehtyä mainospuhe..
baaa.gif

Koeajon perusteella Hondan 1000rr:ssä oli todellakin huomattavasti ahtaampi ja huonompi ajoasento.
biggrin.gif
CBR600F:ää on myös tullu kokeiltua ja en tykänny. Mä en kai vaan tykkää Hondista..
nixweiss.gif

Koeajon perusteella Hondan 1000rr:ssä oli todellakin huomattavasti ahtaampi ja huonompi ajoasento.
biggrin.gif
CBR600F:ää on myös tullu kokeiltua ja en tykänny. Mä en kai vaan tykkää Hondista..  
nixweiss.gif
Mä oon noin samanmittainen, 189cm, vaikka vähän kevyempi.

Samoissa mietteissä, Honda ei vaan osaa tehdä jakkaraa, blade on koeajettu. Toisin kuin Suzuki, kaikkein hauskin pyörä nyt on mun juniorin GSX-R750. Koska samanlaista en viitsi ostaa, ja isällä pitää olla isompi mopo, oon miettinyt että oliskohan se kilogiksu paljon huonompi kuin pikkuveljensä? Kerran kokeillutkin, mutten oikein vertaillut, nyt en pk- seudulta löydä koeajopyörää.

Vaikka R1 ja Fireblade on muuten hyvännäköiset, en tykkää noista penkin alla olevista putkista. Joten vaatimaton ääni Giksulle. Sori meni vähän ohi kysymyksen.

Samoissa mietteissä, Honda ei vaan osaa tehdä jakkaraa, blade on koeajettu. Toisin kuin Suzuki, kaikkein hauskin pyörä nyt on mun juniorin GSX-R750. Koska samanlaista en viitsi ostaa, ja isällä pitää olla isompi mopo, oon miettinyt että oliskohan se kilogiksu paljon huonompi kuin pikkuveljensä? Kerran kokeillutkin, mutten oikein vertaillut, nyt en pk- seudulta löydä koeajopyörää.
Uusinta kiloGixun mallia en ole ajanut, mutta vanhempaa 03->05? mallia kyllä. Ootko kysynyt koeajopyörää suoraan maahantuojalta?

Pari vuotta takaperin meinasin tuon kiloGixun ostaa ja olin lopen kyllästyny näihin liikkeiden 10-15min koeajoihin. Ei ne kerro todellisuudesta paljoakaan. Sitten otin suoraan yhteyttä maahantuojalle. Palvelu parempaa kuin missään liikkeessä ja pyörä odotti maahantuojalla sovittuna aikana. Siitä sitten 2-3h ajolenkkille myyjän toivottaessa "pidä hauskaa!". Jäi todella hyvä fiilis. Siinä näkee mikä merkitys myyjällä on. Veikkaan, että pyörä olis tarttunu mukaan jos ko. hemmo olis sieltä suoraan voinu myydä..
biggrin.gif
...jälkiviisaana tietenkin toimin rahaa säästävästi...
biggrin.gif
...mut oli se hieno pyörä..
thumbs-up.gif

vähän offia!!!nyt n:1500km ajettuna voin sanoa et en oo katunu 1000 k7 ostoa hetkeäkään!!suosittelen lämpimästi.ja tampereen rm-heinolla on koeajopyöränä kyseinen kikotin.

No alkohan tulla mielipiteitä... Kawasaki ja Suzuki ei oikein kiinnosta, noita giksereitä on ihan liikaa ja kawasta en muuten vaan tykkään... Tiedä sitten se uusi tuleva malli...

Olen aika lyhyt (175cm) niin kyllä toi hondan ajoasento on tosi hyvä. Ulkonäon puolesta kumpikin todella hienoja...

Hankala valinta...
Eikös nyt tämänkin gallubin perusteella noita hondiakin ole kaikilla siis ihan liikaa?
wink.gif

Honda on tasapaksu eikä säväytä mitenkään ja onhan niitäkin tuolla tien päälle näkynyt jäävän. Eikös nuo japsit jos uutta meinaa niin ole todella luotettavia.

Ja ainakin tohon hondaan löytyy hilpettä aika paljon esim. ebay.com. r1:sestä en oo ottanu selvää mut r6r ei ihan kauheesti ollu mitään saatavilla. Onko tossa r1 sessä sama ongelma ku r6r:ssä että runko lämpee kesällä kaupungissa aivan vitusti? Ei meinaa tartte sortseilla ajella

Ja ainakin tohon hondaan löytyy hilpettä aika paljon esim. ebay.com. r1:sestä en oo ottanu selvää mut r6r ei ihan kauheesti ollu mitään saatavilla. Onko tossa r1 sessä sama ongelma ku r6r:ssä että runko lämpee kesällä kaupungissa aivan vitusti? Ei meinaa tartte sortseilla ajella
Lämpee se RR:ssäkin
biggrin.gif
.. Ja VFR:ssä vasta lämpesikin
crazy.gif
...

biggrin.gif
crazy.gif
...
Lämpee joo mut ei todellakaan samoihin lukihin ku r6r:ssä hyvä ettei runko hehku...

biggrin.gif
crazy.gif
...
Lämpee joo mut ei todellakaan samoihin lukihin ku r6r:ssä hyvä ettei runko hehku...
Höpö höpö
omg.gif

190:senä oli kyllä cbr ahtaampi kuin R, eihän se alaväännön puute mitään haittaa ei sitä kuitenkaan 3000 kierroksilla käsketä. Runko kuumenee kyllä, mutta vedäpä ilmajäähdytteisellä gsxr:llä...

190:senä oli kyllä cbr ahtaampi kuin R, eihän se alaväännön puute mitään haittaa ei sitä kuitenkaan 3000 kierroksilla käsketä. Runko kuumenee kyllä, mutta vedäpä ilmajäähdytteisellä gsxr:llä...
Rykkösessä se väännön puute vaan näkyy tonne 8 tonniin saakka. Kyllä se on jo vähän niinkuin yläväännönkin puutetta.

Rykkösessä se väännön puute vaan näkyy tonne 8 tonniin saakka. Kyllä se on jo vähän niinkuin yläväännönkin puutetta.
Et vaan osaa.  
omg.gif
07superbiketorque.jpg

Eipä tuo väittämäni nyt niin kauaksi totuudesta mennyt. Osaamisella ei kyllä ole tämän faktan kanssa mitään tekemistä.

Et vaan osaa.  
omg.gif
07superbiketorque.jpg

Eipä tuo väittämäni nyt niin kauaksi totuudesta mennyt. Osaamisella ei kyllä ole tämän faktan kanssa mitään tekemistä.
Paskat käppyröistä silloin kun annetaan kenkää koneelle. Et vaan osaa.

On se vaan hienoa huomata, ettei omat argumentit kannakkaan. Eikö totta!?
biggrin.gif

Asiaan. Valintani näistä kahdesta oli r1 ja puhun nyt näistä 07 mailleista. Rytkölä miellyttää omaa silmääni enemmän ja muuta perusteluja ei tarvitse. Hondassa on lisäksi aikas vanhanaikainen mittaristo(tylsän oloinen).

Back