• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1150RT 2001 istuin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makivper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muakin kiinnostaisi tuo Wunderlichin Ergo-penkki R1150RT:hen. Mulla tuli pyörä kahdella orggissatulalla joista toinen lienee ns. leveä normaalipenkki ja toinen taas ns. erikoismatala penkki.

Tuota vakiopenkkiä olen käytellyt ja valitettavasti reilun tunnin jälkeen alkaa kankkuja polttaa. Asennon vaihto auttaa lyhytaikaisesti mutta lopulta (2h +) on pakko pitää tauko.

BMW:n oma Comfort-versio voisi olla myös kokeilemisen arvoinen mutta lienee Wunderlichin Ergoa kalliimpi...

Niin onko kellään RT:n Ergo-penkistä kokemusta? Vai pitääkö ruveta itse koekaniiniksi?

Joo... tämä RT:n satulajutska on jo vanha keskustelu mutta nostanpa taas ylöspäin kun on aihetta. Minä nimittäin ryhdyin itse koekaniiniksi ja tilasin Wunderlichilta sen normaali- eli regular-korkuisen Ergo-penkkisatsin -02 RT:hen. Eipä tässä ole vielä pahemmin päästy koeajolle sattuneesta syystä mutta pakko sanoa että penkki ainaskin näyttää varsin lupaavalta. Penkki ei ole takaosastaan sellainen tasainen lättänä kuin vakiopenkki, siihen on saatu muotoa ja tukea lisää aika mukavasti. Myös etuosa on muotoiltu uusiksi ja ainakin alustavasti näyttäisi että tuossa istuessa voipi tulla sellainen kokonaisvaltainen hyvä olo. Mutta, lopulisen tuomion jakkara saa kunhan toukokuulla päästään kenttäkokeisiin. Asiasta lisää sitten.

Viime kesänä kirjoitin tähän ketjuun:

Edellisessä pyörässä minulla oli corbinin satula. Oli hyvä, mutten ole vielä päättänyt mistä ostan tähän nykyiseen.

Päädyin sitten talvella tilaamaan mittojen mukaan tehdyn satulan Rick Mayerilta kaliforniasta. Penkki saapui vihdoin viime viikolla samoihin aikoihin lumien kanssa. Nyt kevään palattua olen päässyt ajelemaan muutaman kymmenen kilometria sillä.  Täytyy sanoa, että on alkuperäistä mukavampi ainakin lyhyillä matkoilla. Pehmeämpi kuin corbin oli, mutta myös paremmin sopiva. Mayer tuntuu osaavan asiansa, ainakin tuon satulan valmistuksen osalta... eikä hintakaan ollut paha dollarin nykykurssilla.

Takapenkissä on ainakin ulkonäön puolesta vielä kuskin penkkiäkin paljon enemmän parannusta (tilasin "dual"-mallin, eli takapenkki on tehty vaimon mittojen mukaan). Ei liene kummallista, kun 1100/1150RT:n alkuperäinen takasatula on lähinnä pehmustettu neliö.

Mielipide tuosta takasatulan toiminnasta sekä pitemmmän matkan toimivuudesta seuraa myöhemmin, kunhan sellaisia kokemuksia saadaan.

Back