r1200gs pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja welpester
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

welpester

New member
Moro

Milläs olette pyöräänne pesseet? Liuotinta niskaan ja painepesurilla perään? Kuinka tuo nyt
sitten kuuluisi pestä, että mitään ei ainakaan hajoaisi?

-welpe

Tere! Itse oon painepesurilla pessy enimmät hiekat ym. liat pois. Sen jälkeen käyttäny tätä: http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1806 pyörän ja autonki pesussa jos on kunnolla suolapaska/itikat/jarrupöly/ketjurasva ym. lika pinttyny kiinni. Liuottaa erittäin hyvin kaikki edellämainitsemat, kun antaa hetken aikaa vaikuttaa, eikä vahingoita maalipintaa. Sitte autoshamppoo seokset ämpäriin ja märällä sienellä käyny koko pyörän läpi ja huuhdellu vedellä saippuat poies. Jos vielä tämänki jälkeen jossain pinttynyttä likaa, niin tuolla nox-wax:illa pessy kohdan uudelleen. Tämän jälkeen kuivannu pyörän ja vahannu autoglymin punasella. Säännöllinen vahaus helpottaa pyörän puhtaana pitoa erittäin paljon. Muillaki merkeillä on hyviä vahoja, mutta tuo autoglymin punainen on yks helpommista kiillottaa. Tuon painepesurin kans on aina järjen käyttö sallittua, ettei suuntaa suihkua suoraa sähkö-osiin/liittimiin tai pyöränlaakereihin täydellä paineella :thumbup:

Viimeksi muokattu:
Hinkkaatteko pyöriänne puhtaaksi jokaisen ajokerran päätteeksi? Vai, riittääkö jos pesee esmes kerran viikossa, riippuen tietty paskaisuusasteesta. Esmes nyt kun on vähän kurakeliä, niin onko tarpeen joka päivä puunata?

-welpe

Kyllä,jos kurassa ,tai kurakelillä on ajanut,en tuo likaista pyörää talliini.Kura vieläpä palaa tehokkaammin kiinni ja pesu on isompi urakka,jos sen vain kerran viikossa esim.tekee.
Loppukommenttina,että likaisella pyörällä ei ole kiva lähteä ja kuraisuus ei tuo katu-uskottavuutta.

"kuraisuus ei tuo katu uskottavuutta"

Nyt puhutaan matkaenskasta jolla ajetaan kelissä ku kelissä..

Eikä mistään *ulkun jatkeesta.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Pesu-ja-puhdistus/Pesuaine-361720/

Kuivaan ,jäähtyneeseen pyörään laitan tuota pesuainetta ja annan vaikuttaa jonkin aikaa
ja sitten huuhtelu Bilteman halvimmalla eli tehottomammalla painepesurilla aina heti kun paikat likaantuneet
mikä ei tällä lailla irtoa saapi sitten harjakäsittelyn liuotin pesuaineen ja vahashamppoon kanssa sillon tällön .
Tällaista pesua olen harrastanut vuosikausia ja pikkuusen jos ajattelee mihinkä tuolla pesurilla suihkuttaa niin
minun pyörissäni ei ole ollut mitään sähköhäiriöitä jotka olisi voinut yhdistää pesurin käyttöön .
Pesun jälkeen kone käyntiin niin että paikat kuumenee .
2012-11-26%252015.05.44.jpg

Viimeksi muokattu:
"kuraisuus ei tuo katu uskottavuutta"

Nyt puhutaan matkaenskasta jolla ajetaan kelissä ku kelissä..

Eikä mistään *ulkun jatkeesta.
Vai ulkun jatkeesta:)-Enpä kyllä ole asiaa noin ajatellut,vaikka ajan joka kelillä,talvellakin ja siltikin puhdas pyörä on mukavampi ottaa tallista ulos,kuin likainen;matkaenska,tai muoviluoti.
Enhän tokikaan reissussa pese,jos olen joka päivä,jos asian niin ymmärsit:no:
Näinhän se menee,kumpi on parempi?
5tbpy.jpg
ennen,vai
2w36oo0.jpg
jälkeen:)-

tarkoitus ei ollut provosoida ketään yhtään mihinkään :)

No, eiköhän tuo kuitenkin jo tullut selväksi. Kiitos kaikille :)

-welpe

Hinkkaatteko pyöriänne puhtaaksi jokaisen ajokerran päätteeksi? Vai, riittääkö jos pesee esmes kerran viikossa, riippuen tietty paskaisuusasteesta. Esmes nyt kun on vähän kurakeliä, niin onko tarpeen joka päivä puunata?

-welpe

Enpä ole hinkkaillut pyöriä oikeastaan kuin ajokauden päätteeksi. Kuitenkin joka reissun jälkeen (harvoin nurkka-ajelujen) kastelu painepesurilla, Würthin Pinelinet pintaan ja saman tien huuhtelu painepesurilla kylmällä vedellä. Sen jälkeen pikakuivaus säämiskällä ja vanteet jollain rätillä. Näin kun toimii, niin ei pahemmin tarvitse hinkkailla. Ei ainakaan minun..

Tehokaskaan painepesuri ei tee pyörälle mitään, kunhan pitää pesuetäisyyden ~30 cm:ssä ja maalaisjärkeilee vähän minne sen suihkun suuntaa.
Ai niin.. Yleensä, jos pyörä menee suoraan talliin, niin käyttelen sen pesun jälkeen flektikuumaksi. Ei jää kosteudet muhimaan ja turhia murheita aiheuttamaan.

Viimeksi muokattu:
Vai ulkun jatkeesta:)-Enpä kyllä ole asiaa noin ajatellut,vaikka ajan joka kelillä,talvellakin ja siltikin puhdas pyörä on mukavampi ottaa tallista ulos,kuin likainen;matkaenska,tai muoviluoti.
Enhän tokikaan reissussa pese,jos olen joka päivä,jos asian niin ymmärsit:no:
Näinhän se menee,kumpi on parempi?
5tbpy.jpg
ennen,vai
2w36oo0.jpg
jälkeen:)-

eihän tuo tuossa ylempänä vielä ole edes likainen.. :;):

Back