• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1200GS ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janlippo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

janlippo

New member
tervehdys arvon asiantuntijat
bowdown.gif


Minua on alkanut kiinnostamaan kyseinen mopo, mutta kaipaisin tietoa millainen ajettava se on erilaisilla teillä?
Kävin tuossa paikallisella diilerillä istuskelemassa sen päällä joulukuussa. Täytyy sanoa että se on helvetin korkee peli tälläiselle kääpiölle(167). Kaipa siitä saa satulaa laskettua?

Ajattelin ostaa jokunmoisen "yleis" pelin, jolla voisi ajaa äiteen kanssa kakspäällä, sopisi kaupunkiin, motarille(työmatkalle) ja vaikka euroopanturneelle.. Onko R1200GS sellainen?

Nykyinen GSX1400 naku kun kaipaisi vierelleen toisenlaisen pyörän, mutta minkä?
 
Minuakin kiinnostaisi kommentit R1200GS:n sopivuudesta meille alamittaisille (170cm). Muilta ominaisuuksilta pyörä onkin hankintalistani kärkipaikalla.
sport05.gif
 
GS:ään saa matalampia penkkejä sekä BMW:ltä että tarviketoimittajilta ja esim. Kahedon Extra Low -versiolla saadaan satulakorkeutta pudotettua 790 mm:iin. Optiona pyörä tilattavissa tehtaalta ilman lisämaksua matalalla istuimella, jolloin istuikorkeudeksi tulee 810 mm. Pitäisi yltää lyhemmänkin kuskin hienosti.

Itse olen 175 cm pätkä ja tilasin GS Adventuren; istuinkorkeus ala-asennossa 890 mm (korkeammassa asennossa 910 mm) enkä koeajossa tuota pitänyt mitenkään hirveänä. Tosin edellisessä menopelissä satula taitaa olla jossain 950 mm tienovilla. Kaikkeen tottuu...
 
JOVVAIN ON...
sport05.gif



.......Naaaaaaa, ei VOI huono olla ku saksanmaalla on ollut monena vuonna myyntitilaston YKKÖNEN. Alppitiellä ku jutaa niin 10 hemmoa ku tulee vastaan niin 8 jutaa GS:llä.....että semmosta !

....ai nii, kyl määki vielä joskus...
 
JOVVAIN ON...
sport05.gif



.......Naaaaaaa, ei VOI huono olla ku saksanmaalla on ollut monena vuonna myyntitilaston YKKÖNEN. Alppitiellä ku jutaa niin 10 hemmoa ku tulee vastaan niin 8 jutaa GS:llä.....että semmosta !

....ai nii, kyl määki vielä joskus...
Ja vetelee ne hurjat niillä autobahneillakin aika kyytiä...
Männä kesänä piti kerran kaahata Frankfurtiin ja siinä kun oli juntannut LT:n cruise controlin tuohon sopivaan ja leppoisaan 165:n vauhtiin niin gessu jos toinenkin viipotti ohi.

Oma näkemys oli, että joko kaverit tykkäsivät olla tuulen riepoteltavana tai sitten gessulla on oikeasti mukava laskettaa
tounge.gif
 Ehkä todellisuudessa vähän molempia...

t. pozo

062802moto_prv.gif
 
Hieno peli se on ajella.

Itsekin kiinnostuin uudesta adventure-mallista viime messuilla
ja tuossa elokuulla pääsin kokeilemaan erään onnellisen omistajan mopoa.

Korkeahan tuo istumakorkeus on, mutta meikäläiselle lähes kaksimetriselle se ei ole kuin plussaa.
Ainakaan tämä adventure-malli ei tuntunut LT:hen tottuneelle yhtään hullummalta mopolta pidemmällekkään matkalle.
Tuulisuojat olivat onnistuneet.

Moottori murisi kivasti ja voimaa tuntui olevan.Tosin katalysaattori oli poistettu ja alkuputkisto vaihdettu.

Minun seuraava moponi se kuitenkin on. Kasvaahan tiekilometritkin jo omassa kylässä moninkertaiseksi.
sport05.gif


T.Sami
 
Ittelläkin tämä voisi olla harkinnassa....

By the way, saakohan perus-GS:ään lisävarusteena tuota Adventure -mallin bensatankkia eli 33 litran kokoista ?. Ainakaan BMW:n sivuilla ei ollut tätä listalla...
 
By the way, saakohan perus-GS:ään lisävarusteena tuota Adventure -mallin bensatankkia eli 33 litran kokoista ?. Ainakaan BMW:n sivuilla ei ollut tätä listalla...
Ei saa muuta kuin varaosana (ja sen hinta voi sitten olla siellä itkettävän ja naurettavan välimaastossa...). Touratechilta saa vakio-GS:ään 2 x 8l lisätankit (tankin kokonaistilavuudeksi siis 36l) mojovaan 1.054,99 eur hintaan.

Jos uutta pyörää ostamassa, niin äkkiä tuo GS:n ja GS Adventuren 1000 euron hintaero on haukattu; perus-GS:n pinnavanteet esim. 555 eur optio (vakiona GS valuvantein ja Adventure pinnavantein), Advessa parempi tuulisuoja, korotettu jousitus, vahvistettu takarunko, isot suojaraudat, iso tankki...
 
Hyvä sitä on ajaa kaikenlaisella tiellä, mutta tiettömät taipaleet jätän kyllä vieläkin muille vaikka pyörä on laihtunut 35kg edellisestä mallista. Säädettävä pleksi on hyvä ja moottoritie nopeuksille piste-i-päälle oli Touratech pieni pleksin jatkokappale. Samalla piti uusia pleksin alakiinnityksen muovi kappaleet, jotka alkoivat pitämään meteliä (=resonoimmaan), alumiinisilla tarvikeosilla. Säädettävällä istuimella saa ajoasennon sopivaksi niin kaupungissa ja pitemmällä reissulla. Pyörän korkeus ja paino on ongelma vain työnnettäessä ahtaisiin rakoihin.
Kaupungissa riittävän ketterä ja puhtia löytyy. Ykkönen on melko pitkä ja lyhempänä se olisi kätevämpi ruuhkissa ja poluilla ajettaessa. Pienet mutka tiet menevät kuin raiteilla ja soratiet eivät tunnut sorateiltä ennen 1X0 nopeuksia. Uudessa boxerissa on tehoa ja vääntöä riittävästi hauskanpitoon asti.
Pyörä toiminut minulla työmatkaajosta kaupungissa aina 3500km yhtämittaiseen hinkkaamiseen paremmin kuin mikään aiempi mopo joten suosittelen.
thumbs-up.gif
 
No hello. Mä olen 2 kesää ajellut R 1200 Gs:llä, tavallisella, en adventurella. Olen 172 cm pitkä/lyhyt. Mitään ongelmia ei ole ollut satulan korkeudesta. Pyörä on muutenkin erittäin kevyt ja näppärä käsitellä. GS sopii erinomaisesti suomalaiselle tiestölle. Hiekkatietkin on tulleet tutuksi. Miinuspuolella on yksi asia. Takapää "muljahtaa" joskus ikävästi kovassa kiihdytyksessä vaihdettaessa vitoselta kutoselle. Olen kiristellyt takajousta ja kokeillut eri ilmanpaineita, mutta vaiva ei tunnu loppuvan. Tietääkö joku lääkkeen tähän vaivaan?
 
Kävin MP messuilla ja siellä oli GS sillä matalalla istuimella. Jalat ylsivät maahan asti, no ehkä jäi kantapäästä pari milliä irti lattiasta.
Tilasin oman GS:n tällä matalalla istuimella.
Oma korkeus on 170cm.
idea3.gif
 
Tuleva kolmenkympin kriisi on näköjään aikaistunut, koska kyseinen 1200GS kiinnostaa kovasti.

- Onko Adventuren ja normiversion erot katukäytössä selvästi huomattavat? Painoeroahan on ja kestopäällysteellä esim tuosta pidemmästä joustosta ei liene kuin haittaa, joten luulis että Adventure ei ole niin ketterä ja mukava viedä esim asfalttimutkatietä?
- Minkälaisia kommentteja kyyditettäviltä on tullut?

Tokihan koeajaisin molemmat ennen ostopäätöstä, mutta tuntuu toimitusajat olevan siinä määrin pitkät että jää kevään suunniteltu Euroopan retki tekemättä jos odottelee koeajokelejä.

Itsellähän ei ole mitään aikaisempaa kokemusta tuon tyyppisestä pyörästä, aikaisemmat pärräkokemukset on tullut pääosin tonnikyykkyjen kanssa... Joten vähän mietityttää sekin, että onko kokemattomalle sorakuskille tuommonen iso painava pyörä kohtuuttoman vaikea ajettava pienillä hiekkateillä tms.?
 
Olen GS ja GSA:n kunnolla testannut ja viime kesäkuussa päädyin Adventureen. Eroa kaupunkiajossa ei ole. Adventure on painoonsa nähden yllättävän ketterä.
Ainoastaan korkeus haittasi meikäläistä hiukan (180 cm) kun satulassa istuen joutui liikuttellemaan pyörää paikallaan. Ainoastaan siinä kohdalla se painoerokin näkyy.

Mutkatiet se menee notkeasti ja kestopäällysteellä säätää jouset löysemmiksi ja (säätö edessä ja takana) ja palautuksen vaimennin pehmeälle (takana) niin saa niin mukavaa kyytiä.
Kyyditettävä ei ole valituksen sanaa päästänyt. Sopii pylly kuulemma paremmin penkille kun edeltäneissä R1100 S ja R 1200 ST:ssä ja näkyy paremmin.
Adventuressa saa paljon "ylimääräistä" GS :ään verrattuna pienehköllä lisärahalla.
Hankin muuten Adventureeni GS:n matalamman penkin joka pudotti Adventuren istuinkorkeutta 890 > 850 mikä sopii meikäläiselle paremmin olematta liian matala.
 
Tihihii, pylly näkyy paremmin
baaa.gif
Gs on täälläkin harkinnassa, messuilla R.M. Heinon Jakke teki jo XX:stä vaihtotarjouksen, saas nähdä...
 
Yhden syksyn ja pari kesää ja GS:llä kruisailleena voi sanoa, et ihan mukava ja monikäyttöinen vehje.
Ajan aika usein Espoo-Kuopio väliä, eli sellaista kohtuullista päivätaivalta, jos ajattelee matkailua, ja kyllä sillä tommoiset välit ihan puutumatta ajelee.
Viime kesänä Itä Lapissa Tuntsan metsäteillä sai herkutella hiekkateitäkin ja toimi hyvin.

Muuten ihan tiedoksi, et multa vois saada edullisesti hyvinvarustellun GS:n, noin niinkuin harjoitteluun.
Liu´utin sitä pitkin asfalttia, joten pintanaarmuja on, mut niistä hyvät alennukset.
Teknisesti täysin kunnossa, ei vääntymiä tms. Tarkastettu jälleenmyyjällä.
Saa sillä hinnalla, kun hyvitystä tarjoavat, eikä se ole paljon.
Ehkä n. 12-13.000,-
Ajettu n. 30.000 km.
Varusteina mm. tehoputki, lisävalot, led-jarruvalo, uudet gummit, BMW:n navigator.

Uudenkin ostaisin GS:n, ehkäpä Adventuren...
 
Ja radallakin toi on mainio lelu.

Mulla on kyllä vanhempi R1100GS, mutta se menee mutkissa lujaa ja Hayabusat jää jalkoihin.

Kemorassa kokeiltu.

Oikean puolen jalkatappi on lyhentynyt pari senttiä siinä Karusellin nousevassa mutkassa.

Mainio peli moneen menoon, ja paras matkapyörä mitä löytyy.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Back
Ylös