• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1200GS ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janlippo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mainio peli moneen menoon, ja paras matkapyörä mitä löytyy.

Pekka
 
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Paras kurapyörä mitä löytyy olis varmaan lähempänä totuutta.

Aja 100km sateessa ja vielä pätkä soratietä niin saat pestä kuskin,kyytiläisen ja pyörän painepesurilla.

Onhan kuraleikit hauskoja mutta ei oikea Matkapyörä visko paskaa jokapaikkaan.
062802moto_prv.gif
 
Katseltiin kaverin kanssa Gessua messuilla ja mietiittiin samaa että onpa avonainen se takapää, kaikki kurat jaloille. Mikähän saksalaisella insinöörillä on tähän selityksenä ...

Muuten kyllä kiinnostava pyörä eli kun kovasti veri vetää tuonne Venäjän suuntaan niin seuraava pyörä on varmaan Gessun tapainen ellei itse Gessu.
sport05.gif
 
Katseltiin kaverin kanssa Gessua messuilla ja mietiittiin samaa että onpa avonainen se takapää, kaikki kurat jaloille. Mikähän saksalaisella insinöörillä on tähän selityksenä ...
Tarvikkeena saa jo huggereita, sivumuoveja ja kurasuojia. Toisaalta avonainen rakenne on sitten helpompi puhdistaa kunnollisen venäläisen savitieajorupeaman jälkeen...
wink.gif
 
Pannaan epäileväisille tännekin tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=z3Cu8BZJ_hw&NR

Siinä mennään vanhalla pappamallin gessulla normaalia matkavauhtia.

Niistä GSA:n paremmista jousista on paljon iloa ollut ainakin meikäläiselle. Vanhempi GS ja GSA ovat oikeastaan kaksi aivan erilaista moottoripyörää. Itselle putosi GSA aivan ehdottomana valintana. Tästä uudesta 1200:sesta tiedä. Saattaa olla muutenkin, että R1150GSA on minulle se ainoa oikea, ainutkertainen.

Voin kertoa olleeni melko huvittava näky koeajolla. Pituutta on äijässä ihan riittämiin (190), mutta olin ehtinyt tottua Jaappaninrautaan. Lähdin Kuvalta Jyväskylässä koeajamaan 1150 GSA:ta. Tulin valoihin ja pysäytin. Vähän aikaa jalat sotki sutia ennekuin ymmärsin suoristaa polvet. Jälkeenpäin kyllä kaikkia nauratti.
 
Homma päätetty ja pyörä maksettu. huomenna hakemaan sitten GS biimeri diileriltä. paperityöt pitäisi olla valmiina ja satula laskettu kääpiölle hyvään asentoon.

Saas nähdä miten kulkee..
buttrock.gif


Kaskoa pitäisi vielä saada, mutta kun ainut ulkomaille tarjoava yhtiö on IF ja sen hinnat ekassa tyrkyssä oli erikoisen korkea jotten sanoisi pöyristyttävä..pitänee varmaan tyytyä paikalliseen..
veryangry.gif
 
GS:ään saa matalampia penkkejä sekä BMW:ltä että tarviketoimittajilta ja esim. Kahedon Extra Low -versiolla saadaan satulakorkeutta pudotettua 790 mm:iin. Optiona pyörä tilattavissa tehtaalta ilman lisämaksua matalalla istuimella, jolloin istuikorkeudeksi tulee 810 mm. Pitäisi yltää lyhemmänkin kuskin hienosti.
..
Touratechilla on toinenkin extra low satula, LDC nimeltään ja sitten on tämä Kahedo.
Onko kukaan ostanut tälläistä extra low satulaa ?
Tarvittaisiin kokemuksia, onko siitä poistettu vain pehmustukset eli mahtaako olla kuinka kova. Mainoksessa sanotaan satulaa Comfortable satulaksi.
Parempi piolisko haluaa myös ajaa ja silloin tarvittaisiiin
matalempaa istuinta. Nyt pyörässä on BMW:n matalin istuin.
 
Touratechilta saa vakio-GS:ään 2 x 8l lisätankit (tankin kokonaistilavuudeksi siis 36l) mojovaan 1.054,99 eur hintaan.
Itseasiassa sinne Turhatecille oli tullut 5 litran lisäsäiliö. Hinta 369,-. Näyttää tulevan satulan alle. Silloin tilavuus on 25 L.
Ainakin keväämmällä tuo "satulanalustankki" oli vielä TT:lläkin vasta haaveissa, vaikka katalookissa se jo esiintyi. Litrahinta muodostuu vallan mahtavaksi ottipa kummat tankit vaan; paljonkohan Adventuren tankki kaikkine hilppeineen mahtaisi maksaa BMW:n tiskillä?
 
GS:ään saa matalampia penkkejä sekä BMW:ltä että tarviketoimittajilta ja esim. Kahedon Extra Low -versiolla saadaan satulakorkeutta pudotettua 790 mm:iin. Optiona pyörä tilattavissa tehtaalta ilman lisämaksua matalalla istuimella, jolloin istuikorkeudeksi tulee 810 mm. Pitäisi yltää lyhemmänkin kuskin hienosti.
..
Touratechilla on toinenkin extra low satula, LDC nimeltään ja sitten on tämä Kahedo.
Onko kukaan ostanut tälläistä extra low satulaa ?
Tarvittaisiin kokemuksia, onko siitä poistettu vain pehmustukset eli mahtaako olla kuinka kova. Mainoksessa sanotaan satulaa Comfortable satulaksi.
Parempi piolisko haluaa myös ajaa ja silloin tarvittaisiiin
matalempaa istuinta. Nyt pyörässä on BMW:n matalin istuin.
Mulla on sellainen Kahedon matalin penkki.

Ei se mikään mukavin penkki ole, ajoasento ja painopistekin muuttui olennaisesti peruspenkin matalaan säätöön nähden, piti oikein plexi ja iskaritkin säätää, pyörää on mukavampi heittää mutkaan, muttei ajaa matkaa kovuuden vuoksi.

Penkki on hieno ja laadukas, mutta 177 cm persjalkasen polvet meni koukkuun, joten säädettävät jalkatapit ja - vaihdepoljin piti oitis tilata ( ja odottaa 4 kuukautta ).

En ole orkkista takaisin laittanut, tosin hommasin Wunderlichin crossimallisen, ns. suoran penkin, sekin matala, ns. maastoajoon, pääsee sitäkin pian koittamaan.
 
Kylläpä helpotti - ei tullut vaihtokuumetta... Kävin koeajamassa Kajaanissa EMC:n kiertueella 1200 GSA:n.
Onhan se hieno pyörä, mutta epäilinkin, että voiko joku pyörä olla minulle merkittävästi parempi kuin 1150 GSA.
- löytyyhän sieltä enemmän voimaa, mutta ei älyttömästi - ja entisen tehot riittää.
- painoerokaan ei tunnu merkittävältä - ei tuollakaan voi lähteä tiestön ulkopuolelle.
- pyörä on suojavampi - Touratechin lisäosilla 1150:kin toimii.
- uusi on kaunis - vanha on kaikessa rumuudessaan minusta vielä kauniimpi.
- satula on kahdelle parempi - yksin ajaessa 1150:ssa - saa kelvata vaimolle.
- virran ulostulot puuttuu (lisävaruste) - minulla 1150:ssa kaksi! (liekö vakiona?)
- 1150:ssa voi lepuuttaa jalkoja kaatumarautojen päällä - 1200 ei - pysähtymistarve kasvaa, vaikka tankki on vähän isompi.
Summa summarum. Pyörä on kuitenkin parantunut, mutta ei niin paljoa, että kannattaisi maksaa varusteltunakaan väliä 10.000.
Niin ja 1150 GSA:sta tulee kulttipyörä, joita ei enää saa kaupasta!!!
 
Tuli viesti Touratechiltä:

Hello,

the seat 044-1011 extra low is 20mm lower than the original BMW Seat low.

Best Regards
Martin Heim

TOURATECH AG
Martin Heim

Pistin tilaukseen tämän:  044-1011  LDC BMW R 1200 GS/Adventure comfortable driver seat,extra low, not adjustable

Katsotaan nyt onko se matalempi istuin.
 
Moro,

Uutta Adventurea (WUHUU!!!  
062802jumpie_prv.gif
) ajettu sisään nyt 750 km ja valittamista ei ole muuta kuin että takamus puutuu armottomasti. Pisin (melkein) yhtäjaksoinen ajo tähän mennessä 2.5 h ja oli aika ankeata  
sad_orig.gif
Alle tunnin jälkeen alkoi jo olla tuskaista. Penkin etureunan nosto yläasentoon (ja takaosan jättö ala-asentoon) auttoi hieman.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tottuuko hanuri tai pehmeneekö penkki ajan myötä vai onko edessä uuden penkin tilaus? Onko vika kuskissa vai pyörässä..?

-Mikko
 
Moro,

Uutta Adventurea ajettu sisään nyt 750 km ja valittamista ei ole muuta kuin että takamus puutuu armottomasti. Pisin (melkein) yhtäjaksoinen ajo tähän mennessä 2.5 h ja oli aika ankeata. Alle tunnin jälkeen alkoi jo olla tuskaista. Penkin etureunan nosto yläasentoon (ja takaosan jättö ala-asentoon) auttoi hieman.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tottuuko hanuri tai pehmeneekö penkki ajan myötä vai onko edessä uuden penkin tilaus? Onko vika kuskissa vai pyörässä..?
Onneksi olkoon oivasta valinnasta!

Itsellä Advella ajeltu kevään mittaan reilu pari tuhatta kilsaa (no kun aika ollut kortilla...) ja mukavalle tuntuu. Ainoa vaiva ollut ajoneston antennin oikuttelu, mutta takuuna vaihdettu uusi rinkula särkyneen tilalle.

Penkki tosiaan aika kirveelläveistetty ja varsinkin matkustajan paikka kehnosti muotoiltu. Säälin omaa ja varsinkin vaimon persausta ja hommasin Baehrin penkit Adveen.

baehrgsms.jpg

Istuinmukavuus uudelle tasolla; puutumatta pystyy posottelemaan satoja kilsoja yhteen soittoon. Ainoana pikkumiinuksena satulassa asennonvaihtelu eteen-taakse -suunnassa hankaloituu, mutta mukavuutta roppakaupalla lisää. Baehrit saa myös sähkölämmitteisinä, mutta tuota optiota en ottanut. Hintaluokka penkeille n. 300 eur.

Tuhdot hommasin Baehr / Irati Oy:n kautta. Penkit rakennetaan alkuperäisiin istuinrunkoihin Saksassa. Odotteluajaksi minulla oli tuhtona vakio-GS:n satula (iipeilöytöjä...); jos tilaat Baehrit, niin tuo joutaa lainaan siksi aikaa, kun penkit tekevät saksankiertueensa (Tampereen ohi viiletän yleensä viikonlopun molemmin puolin).
 
Kiitoksia, Heikki, lainatarjouksesta!
033102beer_1_prv.gif
Saatan hyvinkin vielä käyttää sen hyväksi jos penkki menee vaihtoon.

Nyt on 1100km takana ja persus tuntuu vähän tottuneen penkkiin muttei sitä vieläkään mukavaksi voi sanoa pidemmän päälle. Sulla kun on se vakio-GS:n penkki niin mikä on sen ero Adventuren penkkiin, onko se yhtään mukavampi? Ainakin se näyttää vähän paremmin muotoillulta (jos ei muuten niin ainakin kyytiläiselle).

Mikä sen Baehrin korkeus on verrattuna GSA:n vakiopenkkiin? Korkeussäätömahdollisuus säilynee muutoksen jälkeenkin, vai..? Pitikö sitä kauan odotella Saksasta takaisin?
 
Sulla kun on se vakio-GS:n penkki niin mikä on sen ero Adventuren penkkiin, onko se yhtään mukavampi? Ainakin se näyttää vähän paremmin muotoillulta (jos ei muuten niin ainakin kyytiläiselle).

Mikä sen Baehrin korkeus on verrattuna GSA:n vakiopenkkiin? Korkeussäätömahdollisuus säilynee muutoksen jälkeenkin, vai..? Pitikö sitä kauan odotella Saksasta takaisin?
Vakion ja Adventuren penkin erona ei äkkiseltään muuta, kuin että vakiopenkki on tuuman ohuempi. Mukavuudesta se ei ole pois ja jos oikein mutu-vaihteella mennään, niin melkein väittäisin vakio-GS:n satulaa mukavammaksi. Kyytiläisen penkki tosiaan Advessa aikamoinen lättänä (ja vielä viettää eteenpäin...) ja siinä olikin suurin syy miksi Baehr tuli hommattua - kesälomareissu emännän kanssa Pohjois-Afrikkaan ja vakiopenkin avustuksella olisi reissun päällä varmasti avioero lähellä...

Baehr on suunnilleen samankorkuinen, mutta hieman leveämpi. Itse kuitenkin persjalkaisena tilasin penkin vakio-GS:n korkeudella eli se mikä lisäleveydessä menetettiin, tuli matalampana istuinkorkeutena takaisin. Korkeudensäädöt toimivat kuin ennenkin; pohjalevy pysyy muuttelemattomana.

Kevät taitaa olla kiireisintä aikaa ja penkit olivat kierrossa kolmisen viikkoa.
 
Toivottavasti Heikki Baehrin penkki ei liikaa kuumenna alapäätä siellä Afriikassa. Se musta nahka tuntuu lämpenevän auringon valossa huomattavasti enemmän kuin alkuperäinen vaaleapintainen. Jos oikein muistan koulun opetukset vuosikymmenten takaa, niin eikös se aurinko pruukaa paistella siellä Afriikassa vielä enemmän kuin täällä Suomen kesässä?
 
Toivottavasti Heikki Baehrin penkki ei liikaa kuumenna alapäätä siellä Afriikassa. Se musta nahka tuntuu lämpenevän auringon valossa huomattavasti enemmän kuin alkuperäinen vaaleapintainen. Jos oikein muistan koulun opetukset vuosikymmenten takaa, niin eikös se aurinko pruukaa paistella siellä Afriikassa vielä enemmän kuin täällä Suomen kesässä?
Näinkin voi käydä...
biggrin.gif
Tosin minun Advessahan se penkin väri oli alunperinkin tummempi (Alpinweiss tulee mustapunaisella tuhdolla kun taas Aluminiumweiss harmaamustalla).

Pitääkö sitten seurata Oikeiden Maailmanmatkaajien™ oppeja ja viritellä lampaanturkkipenkinpäälliset tai sitten ajaa tapeilta Välimeren tuolla reunalla.
 
Miten olisi jos kysyisit vaimoltasi, ompelisiko hän sen lampaan turkin suoraan sinun ajohousujesi persauksiin? Samalla se varmaan auttaisi sinua erottumaan massasta. Ehkäpä siitä tulisi vaikka uusi tyyli maailmankiertäjille.
cool.gif
 
Back
Ylös