RIIOOS
New member
http://www.blocket.se sieltä ne bmw:eet löytyy ja edullisella kruunun kurssilla.
Ps. minulla nykyään k12s
Ps. minulla nykyään k12s
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos saat omasi myytyä ensin pois, niin tuo yksilö on kyllä varma valinta.http://www.nettimoto.com/741785
Tätä olen hiukan miettinyt, hinta suht kohdillaan ja olisi laukut reissuja varten valmiina. Kilsoja on vaan vähän jo kertynyt ja tässä tulee tietty eteen se, että mun pitäisi ensin saada myytyä toinen omista pyöristä pois itse.
Se mua tässä V11 mallissa mietityttää eniten, että onko se sellainen pyörä jolla jaksan ajaa useamman kauden. Tehoa käytännössä saman verran kuin nykyisessä TRX:ssä, painoa enemmän. Toki alusta on parempi, samoin jarrut ja kardaaniveto löytyy, mutta silti.. Siksi tuo R 1200S olisi mieluisamman tuntuinen vaihtoehto.Jos saat omasi myytyä ensin pois, niin tuo yksilö on kyllä varma valinta. Se on kaverin vanha. Vaihtoi Buelliin, kun ei Guzzin tehot enää piisanneet.
Sehän riippuu siitä, että mitä haluaa.Se mua tässä V11 mallissa mietityttää eniten, että onko se sellainen pyörä jolla jaksan ajaa useamman kauden. Tehoa käytännössä saman verran kuin nykyisessä TRX:ssä, painoa enemmän. Toki alusta on parempi, samoin jarrut ja kardaaniveto löytyy, mutta silti.. Siksi tuo R 1200S olisi mieluisamman tuntuinen vaihtoehto.Jos saat omasi myytyä ensin pois, niin tuo yksilö on kyllä varma valinta. Se on kaverin vanha. Vaihtoi Buelliin, kun ei Guzzin tehot enää piisanneet.
Onhan noissa aikamoinen ero ainakin paperilla:Tehoahan ei tuosta Bemaristakaan näytä mitenkään erikoisesti löytyvän. Mikään kevyt se ei myöskään tunnu olevan, mutta pikaisen koeajon perusteella se on kyllä ketteryydessä ihan eri planeetalta verrattuna vanhempiin Guzzeihin ja eihän se edes tärise.
Kannattaa varmaan käydä tekemässä sellainen pidempi koeajo, niin eiköhän se siitä selviä.
En ole ko. Bemarilla janut, mutta uskoisin että kovin suurta eroa siinä todellisessa suorituskyvyssä on.Onhan noissa aikamoinen ero ainakin paperilla:Tehoahan ei tuosta Bemaristakaan näytä mitenkään erikoisesti löytyvän. Mikään kevyt se ei myöskään tunnu olevan, mutta pikaisen koeajon perusteella se on kyllä ketteryydessä ihan eri planeetalta verrattuna vanhempiin Guzzeihin ja eihän se edes tärise.
Kannattaa varmaan käydä tekemässä sellainen pidempi koeajo, niin eiköhän se siitä selviä.
V11 Le Mans (2004) 66Kw / 94Nm ja kuivapaino 226kg (0.3976 HP/kg)
R 1200S (2006) 88Kw / 112Nm ja kuivapaino 190kg (0.6352 HP/kg)
(tiedot Bikez.com)
Jos nyt saisin edes toisen noista omista myytyä, niin varmaankin nämä kaksi mallia pitäisi käydä ajamassa.
Noh, sanotaan nyt ainakin tämä: Ajotietokoneella nyt OIKEESTI ei tee kyllä mitään. Onhan se tietty mukava seurata lämpötilaa, rengaspaineita, kilometrejä jäljellä, öljyn määrää, kelloa, sun muuta. Mutta rehellisyyden nimissä minä pärjäisin kyllä ilmankin. Joten sitä ei mun mielestä kannata pitää varsinaisena ostoperusteena.Sanokaas vielä kumman ottaisitte käytännössä samalla (väli)rahalla.
Molemmat siis R1200S ja 2006 mallisia, sama väri jne.
Pyörä 1.) Ajettu +10tkm ja alustana Öhlins
Pyörä 2.) Ajamaton vakioalustalla + ajotietokone lisävarusteena
En koe olevani keskivertoa parempi moottoripyöräilijä, enkä harrasta - ainakaan vielä - rata-ajoa.
Nyt kun olet busan koeajanut ja puimuria havittelet, niin pienellä kriteerien tinkimisellä voisi minulta löytyä ihan hyvä BMW alle:Mieli muuttuu kuin tuuliviiri, kun uusia tarjouksia ja mahdollisuuksia aukeaa vähän väliä. Itselläni seuraavan pyörän kriteerit ovat lähinnä:
Kardaaniveto (ehkä hihna), minimissään 1000cc, noin 100hv tai enemmän ja n. 100nm tai enemmän, silmää miellyttävä ulkonäkö ja persoonallisuus. Mielellään 2 sylinteriä.
Lähinnä olen katsellut isoja kustomeja eri valmistajilta tai sitten Moto-Guzzin valmisteita, lähinnä V11 sarjasta. Välillä on mielessä käynyt BMW:n R1100S:kin.
Nyt budjetti on siinä mallissa, että sopivan kaupan sattuessa saattaisikin olla varaa otsikon mukaiseen malliin, joka miellyttää jollain perverssillä tavalla silmää oikein paljon.![]()
Ikinä en ole BMW:n mp:llä ajanut, monella muulla häristimellä kyllä koeajoja ja 7. kausi lähti kokonaisuudessa pyörällä tänä vuonna. Erityisesti kiinnostaisi otsikon Bemussa:
1.) Ajoasento.
- Mihin sitä voisi verrata? Onko kyykympi kuin TRX?
- Millainen satula, miten sujuu pidemmän matkat?
- Kyytiläisen tilat ja olosuhteet?
2.) Moottori.
- Luonne? Piikkejä vai kuminauhaa?
3.) Kestävyys.
- Perä?![]()
- Muuten?
- Huoltoväli ja huoltojen hinnat? Missä Satakunnassa huolto?
Arvokkaita omat kokemukset ko. mallista ja sen hyvistä ja huonoista puolista. Itse olen 184cm ja pitkäjalkainen. Joskus tuntuu että on vaikeaa löytää pyörää jossa on luonteva ajoasento mulle. (Yamahan TRX850 on sellainen.)
Olenko väärässä jos ajattelen, että tuollaisella ajaa, kun sitä huoltaa ja hyvin pitää, 100tkm kevyesti? Elämäntilanne on sellainen että järkevintä olisi saada nyt talliin yksi uudehko hyvä luotettava pyörä useaksi vuodeksi eteenpäin.
Kaikki tieto pyörämallista otetaan kiitollisena vastaan. Tässä vielä kuvalinkki, jos joku ei tiedä millaisesta BMW:stä puhun.
http://www.kenrockwell.com/bmw/images/r1200s.jpg
Sori Repa, mutta jos mun järki ei riitä siihen, että voisin ostaa Busan ja säilyä elossa, niin ei se kyllä riitä turboihinkaan.Eihän se R20OS ole, mutta hyvä kumminkin. Ottaisin itse mieluummin tämän kuin bokserin.
t. Repa