R1250gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Stadium Multi Bag on juuri sopiva ja hyvä sisäkassi moneen alumiinilaukkuun.
Hinta 5.99 €. Koko 40x40x19 cm
Minulla on kaksi tuollaista turkoosia ja mustat alumiinilaukut.

Siis tuo, klik
 
R1200GS lähtöhinta oli 22.200€

R1250GS lähtöhinta on 23.480€
Uudessa mallissa on TFT-mittaristo ja LED-ajovalo vakiovarusteena jo perusmallissa. Jos nuo huomioidaan vanhan mallin lisävarustehinnaston mukaan (TFT 907 eur, LED ajovalo 1 208 eur), niin uusi malli on periaatteessa toista tonnia vanhempaa halvempi. Kaikkihan eivät noita tietysti tarvitse, eli heille uusi on kalliimpi.
 
Parasta Gessussa on ne alumiinilaukut. En ole missään nähnyt yhtä hyviä. Ovat vielä lähellä runkoa riittävän kapeana ja symmetriset. Sitä alumiinipaskaa ei tule kun pesaisee rasvat pois ja lakkaa esim. Motonetin 7 Eur lakkaspraylla. Aikoinaan laitoin kontaktimuovia, mutta älyttömän helppo ja hyvä on lakkaspray.
Gessun laukut ovat muistaakseni Touratechin tekemät, mutta paremmat kuin mitkään Touratechin omat. Gessun muovilaukut tuskin kestää kovemmassa reissussa.

KTM:ssä mulla on ollut Holanit ja ne oli aika hyvät. Nyt on Bumot ja ne ovat hyvälaatuiset, mutta telineet hukkaavat ainakin 5 cm eikä mene kypärää niinkuin Gessussa.
 
Oikeesti, jos ne kanisterit maksaa melkein tonnin/pari, niin ei niitä enää tuohon hintaan pitäisi joutua itse askartelemaan jotta niitä pystyisi käyttämään! Suosittelen vahvasti ruksimaan siitä varustelistasta mustat laukut ja unohtamaan tällaiset murheet. Mitenkään asiaan liittymättä, totesin äsken että niihin (alumiininvärisiin) mahtuu 108 kpl 0,33l. oluttölkkejä 12-packeissa. Luulen että 112 kpl olisi mahtunut jos olisi ollut varaa ostaa vielä muutama irtotölkki. :grin:

-jp-

PS. Ja juu, mulla on molemmat versiot käytössä; sekä mustat että käsittelemättömät.
 
Jokos näistä 1250- malleista rupeaa ryhmällä olemaan ajokokemuksia? Tien päällä ei ole vielä tullut ainuttakaan vastaan.
 
minä ku oon luullu, että näitä kirjoituksia sanotaan ketjuiksi..:blink:

mut ok. gessu 1200gardaani, jossa lukee se kargu-challenge jossain siellä gardaanin alkupuoliskolla. olisiko jossain sivun 10-20 kohdalla...

Hmm, ehkä sittenkin tää keskustelu on demonstraatiosi perusteella sittenkin ketjuvetoisena parempi myös gessun osalta...

Bikessä oli vertailu 1250 hp, duksun enduro ja kotarin superenduro. Sen perusteella tuo shiftcam-moottori vaikuttais melko ylivoimaiselta. 140Nm vääntöä. On käytävä koeajolla kun osuu kohdalle.
 
Hmm, ehkä sittenkin tää keskustelu on demonstraatiosi perusteella sittenkin ketjuvetoisena parempi myös gessun osalta...

Bikessä oli vertailu 1250 hp, duksun enduro ja kotarin superenduro. Sen perusteella tuo shiftcam-moottori vaikuttais melko ylivoimaiselta. 140Nm vääntöä. On käytävä koeajolla kun osuu kohdalle.

Olen nyt koeajanut tuota 1250 HPtä 800km.

On kyllä uskomaton ajokokemus. Vääntöä on ihan tyhjäkäynnistä lähtien. Moottorissa ei ole mitään ylimääräistä tutinaa, vapinaa yms. Moottori vaan kiskoo ja kiskoo ja kiskoo. Uskomattoman mahtava moottori, ja koko pyörä.

1200 vesigessusta ei ole kokemusta, mutta 1250 on kyllä ehdottomasti kokeilemisen arvoinen laitos.
 
Eka tonni alla 1250:lla Adv HP.
Laite on loistava kokonaisuus, tosin niin oli edellinen -15 1200 ADV:kin.
- Jarrut on jos mahdollista vielä paremmat.
- Moottori on pelkkää hunajaa, vääntö vakuuttaa
- Sifteri pelaa hienosti, paremmin kuin aiemmin koeajamassani 1200:ssa
- Vaihteisto on aika paljonkin hienotunteisempi. Nyt kun tööttää ykkösen pesään, ei enää tunnu että mannerlaatta repeää alla. Uhka vai mahdollisuus..?
- TFT:t sun muut tilpehöörit, mäkilähtöavustimet ja muut jätän tässä puhumatta. Jokainen tarvii niitä tai ei tarvi. Tärkeintä on että kaikki pelaa ja laite toimii kuin ihmisen mieli.
 
Eka tonni alla 1250:lla Adv HP.
Laite on loistava kokonaisuus, tosin niin oli edellinen -15 1200 ADV:kin.
- Jarrut on jos mahdollista vielä paremmat.
- Moottori on pelkkää hunajaa, vääntö vakuuttaa
- Sifteri pelaa hienosti, paremmin kuin aiemmin koeajamassani 1200:ssa
- Vaihteisto on aika paljonkin hienotunteisempi. Nyt kun tööttää ykkösen pesään, ei enää tunnu että mannerlaatta repeää alla. Uhka vai mahdollisuus..?
- TFT:t sun muut tilpehöörit, mäkilähtöavustimet ja muut jätän tässä puhumatta. Jokainen tarvii niitä tai ei tarvi. Tärkeintä on että kaikki pelaa ja laite toimii kuin ihmisen mieli.

Tuostahan "kaksipyöräilyssä" perimmältään on kyse :thumbup:.

Mies/nainen sulautuu yhdeksi laitteensa kanssa.... ajamiseen liittyen :;):.

"Puhelinkioskiporukka" hilavitkuttimineen ja poppikoneineen on sitten eri juttu.
Mut hei.... heillä on siihen täysi oikeus :respect:.
 
Givi antautui. Pakko hankkia jotain tilalle. Sen verran saisi olla, että ajo tapeilta onnistuu, ja stonga kääntyy maksimeihin ilman, että tankkilaukku on pahasti tiellä.

Kertokaas mitä tankkilaukkuja käytätte GS Adventuressa?
 
Käväisin koeajolla Nurmi Mp:llä. Kone toimii kyllä nöyrästi mutta olisin odottanut että 143Nm tuntuisi enemmän. Vetää kyllä nätisti kaikilla kierroksilla. Merkillistä kyllä keula tuntui aivan tunnottomalta eikä kaarteessa tullut luottoa, sama tuntu kuin omassa multissa viime syksynä takapampun öljyjen karattua. Tai sitten etusessa oli 4baria. En ehtinyt tarkistella alustan asetuksia ja paineita mittaristosta (logiikka eri kuin multissa).

Kokeilin samalla myös Multin enduroa. Siinä kaarrevakaus oli hyvä eikä painonsiirto arveluttanut yhtään. Kone on enemmän "läsnä", ja kiihtyvyys 150-200 lähes raivokasta. Alkoi ihan lapsettaa, toisin kuin gs:llä.
 
Kokeilin samalla myös Multin enduroa. Siinä kaarrevakaus oli hyvä eikä painonsiirto arveluttanut yhtään. Kone on enemmän "läsnä", ja kiihtyvyys 150-200 lähes raivokasta. Alkoi ihan lapsettaa, toisin kuin gs:llä.
Jaa.
Pitääkö noita koeajoja tehdä tuollaisilla nopeuksilla Suomessa, jotta saa pyörästä jonkun käsityksen?
 
Back
Ylös