R6R 2007 kolina lämpimänä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maakos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitten ois taas edennyt, venttiilinsäätöhommissa nyt, kaikki mitattu muutamaan otteeseen, ja tulee kyllä törkyisiä lukemia:

Venttiilit
Imu 0,12-0,19 sallittu
1: 1,99, TÄÄ VITOSEE
(0,13 menee) EI OK
(0,13 menee) EI OK
Tänne 1,97, TÄN SAA KASISTA

2: 1,98
(0,04 ei mene) EI OK
(0,04 EI MENE) EI OK
Tänne 1,86, TÄN SAA PAKOPUOLELTA, KOLMOSESTA

3:1,96
(0,15) ok
(0,15) Ok

4: 1975
(0,15) ok
(0,15) Ok

5: 201
(0,13) EI OK
0,13 EI OK
Tänne 1,99, sen saa ykkösestä

6: tästä puuttu shimmi
0,40 menee EI OK
0,40 menee EI OK
Tänne 0,250

7: 1975
0,15 OK
0,15 OK

8: 1,975, TÄÄ YKKÖSEE
0,04 ei mee EI OK
0,04 EI MEE, EI OK
Tänne 1,775

Pako 0,16-0,23 sallittu
1: 1,78
0,04 ei mee
0,04 ei mee
1,57 tänne (1,575)

2: 1,825
0,18 menee, 0,2 ei, ok
0,18 menee, 0,2 ei, ok

3: 1,86, TÄÄ IMUPUOLELLE
0,04 ei mee, ei ok
0,04 ei mee
1,66 tänne (1,675)

4: 1,85
0,15 menee, ei ok
0,18 menee tiukasti, hiinä ja hiinä
1,83 tänne (1,825)

5: 1,81
0,04 ei mene, ei ok
0,04 ei mene, ei ok
1,61 tänne (1,625)

6: 1,84
0,178 menee tiukasti, ok
0,18 menee, 0,20 tiukasti, ok

7: 1,84
0,18 menee 0,20 tiukasti
Sama

8: 1,80
0,04 ei mee, ei ok
1,6 tänne

Nykyinen koko ekana, alapuolella 2x mittaus arvot ja kolmantena suunnitellut koot(lähimmät mitkä stormilta osuu). Jos joku jaksaa tarkastaa/pehmeästi arvostella, että mennäänkö ihan päin mäntyä vai kuulostaako suunnitelmasta, niin suuri kiitos.

Olosuhteet, arkisin kylmä talli ja kun touhutaan niin lämmöt päällä noin 15 astetta plussalla.
 
Jos alaraja on 0,12 ja 0,13 menee, miksi säätö?

Testaan esmes oman Apikan imut 0,1 liuskalla alarajan ollessa 0,11. Jos sujahtaa sisään, kaikki OK.

Edit: niin joo, kone pöydällä, niin voi mielenrauhan vuoksi hieroa kaiken keskelle. Ihan hyvä ajatus.
 
Jos alaraja on 0,12 ja 0,13 menee, miksi säätö?

Testaan esmes oman Apikan imut 0,1 liuskalla alarajan ollessa 0,11. Jos sujahtaa sisään, kaikki OK.

Edit: niin joo, kone pöydällä, niin voi mielenrauhan vuoksi hieroa kaiken keskelle. Ihan hyvä ajatus.

Juurikin sen takii, ja kun saa siirrettyä palan toisesta jo valmiina olevasta, niin siinähän se menee samalla. Enempi ihmetyttää että miten voi nuo muutamat olla että ei mene tuo 0,04 lätkä edes.. Kuitenkin säädetty huoltokirjan mukaan noin 14tkm sitten
 
Juurikin sen takii, ja kun saa siirrettyä palan toisesta jo valmiina olevasta, niin siinähän se menee samalla. Enempi ihmetyttää että miten voi nuo muutamat olla että ei mene tuo 0,04 lätkä edes.. Kuitenkin säädetty huoltokirjan mukaan noin 14tkm sitten

Alkanut venttiili/ seeti kulua ja/tai huolto on vain kirjassa.
 
Mahtaakohan tuota saada edes säädettyä, vai varautua vielä uusimaan lisää osia..

Jos paloissa kokoa on, niin saahan sen. Katto sit uusiksi yhen kesän ajojen jälkeen.

Jos paloissa ei koot riitä, niin sitten syytä tutkia tarkemmin.
 
Onko kutosen imussa kirjoitus- vai ajatusvirhe?

Oman kokemuksen perusteella kun pakoventtiilien välyksen vaatima pala alaa olemaan tuolla 160 kieppeillä, niin todennäköisesti pakoventtiilin istukkapinta alkaa kulumaan kupille. Sulla ilmeisesti on jo kansi paikoillaan vai kävikö se edes auki?
 
Onko kutosen imussa kirjoitus- vai ajatusvirhe?

Oman kokemuksen perusteella kun pakoventtiilien välyksen vaatima pala alaa olemaan tuolla 160 kieppeillä, niin todennäköisesti pakoventtiilin istukkapinta alkaa kulumaan kupille. Sulla ilmeisesti on jo kansi paikoillaan vai kävikö se edes auki?

Joo, taitaa pilkku olla väärässä kohdassa, 2,50 pitäneis olla, kuulostaa kyllä hurjan isolta :blink:

Okei, ei käynyt kansi auki, meinasin tuon säästellä ens talveksi, vie riittävästi euroja jo tämä homma :)-
 
Joo, taitaa pilkku olla väärässä kohdassa, 2,50 pitäneis olla, kuulostaa kyllä hurjan isolta :blink:

Okei, ei käynyt kansi auki, meinasin tuon säästellä ens talveksi, vie riittävästi euroja jo tämä homma :)-


Joo, ei sovi 250 tuon joukon jatkoksi :;):

Säätäisin sit noi venttiilit, ehkä paot lähemmäksi ylärajaa ja seuraisin pysyykö ne paikoillaan. Jos välykset pienenee, niin melkein pitää ottaa kansi auki, venttiilit irti, ja tutkia mistä johtuu.
 
Joo, ei sovi 250 tuon joukon jatkoksi :;):

Säätäisin sit noi venttiilit, ehkä paot lähemmäksi ylärajaa ja seuraisin pysyykö ne paikoillaan. Jos välykset pienenee, niin melkein pitää ottaa kansi auki, venttiilit irti, ja tutkia mistä johtuu.

Täytyy joku shimmi tuonne kutoseen nakata ja kurkata sen kanssa niin saapi varmaan tarkemman luvun.

Joo, ei tossa kesässä älyttömästi kilsoja tule, niin josko sillä ny tulevan kauden pärjäis näillä säädöillä ja heti talviteloille laiton jälkeen tutkailla..
 
Puuttuko yhestä imusta pala kokonaan purkaessa??

Näin väittäisin, otin nokat pois ja kippasin ylösalasin kupit paikoillaan, siinä sitten kun laakereita tuli paukuteltua irti, niin suurinosa kupeista oli pöydällä kun käänsin takaisin, en nyt millään satavarmasti muista oliko tuo paikoillaan vai tippunut myös pöydälle. Tulpat oli paikallaan niin sinne ei ainakaan ole tippunut, ei sitä mistään ainakaan löytynyt :blink:

Outoja juttuja, kuitenkin kävi nätisti ennenkun lähettiin purkamaan, ehkä hieman huono starttaamaan, ekalla starttauksella, mutta joutui pyörittämään ehkä viisi kertaa. Ja sitten kuitenkin välykset noin persiillään
 
Epäilen, että olisi puuttunut kokonaan. Silloinhan siellä olisi hemmetin iso välys ja paininkuppi painaisi suoraan retaineria (keksiikö tälle joku suomenkielisen järkevän nimen), jolloin venttiilinlukot yrittäisivät aueta joka painalluksella. Eli tuskin pysyisi venttiili kovin montaa hetkeä paikallaan.
 
Epäilen, että olisi puuttunut kokonaan. Silloinhan siellä olisi hemmetin iso välys ja paininkuppi painaisi suoraan retaineria (keksiikö tälle joku suomenkielisen järkevän nimen), jolloin venttiilinlukot yrittäisivät aueta joka painalluksella. Eli tuskin pysyisi venttiili kovin montaa hetkeä paikallaan.

Olihan siinä reilusti välystä.. Kaippa se pyörii jossain pöydällä jos sitä siellä on edes ollut. Viikonloppuna taas jatkuu niin ihmetellään lisää.
 
Näin väittäisin, otin nokat pois ja kippasin ylösalasin kupit paikoillaan, siinä sitten kun laakereita tuli paukuteltua irti, niin suurinosa kupeista oli pöydällä kun käänsin takaisin, en nyt millään satavarmasti muista oliko tuo paikoillaan vai tippunut myös pöydälle. Tulpat oli paikallaan niin sinne ei ainakaan ole tippunut, ei sitä mistään ainakaan löytynyt :blink:

Outoja juttuja, kuitenkin kävi nätisti ennenkun lähettiin purkamaan, ehkä hieman huono starttaamaan, ekalla starttauksella, mutta joutui pyörittämään ehkä viisi kertaa. Ja sitten kuitenkin välykset noin persiillään

Sitä kadonnutta palaa kannattaa kyllä etsiä vähän pidempikin aika koneesta taskulampun ja magneetin kera. Ikävän pieni esine ja kovaa matskua.
 
Noniin, sen verran edennyt että on saatu ensi savut. Käytetty kuumaksi ja tällä hetkellä kuulostaisi, että purun aiheuttanut kolina saatiin pois!
Satavarmaksi en pysty sanomaan oliko äänen aiheuttaja vaihteisto, vaiko kangen laakeri. Nelosen kangessa oli 0.250 sivuttaisväljää, ja se on manuaalin mukaan maksimi. Vaihteistosta kuului avattuna pyörittäessä kopinaa, tätä ei kuulunut "uudella vaihteistolla".

Mutta että ei varmasti saa ajoissa ajokuntoon, niin taisi mennä venttiilien säätö hieman vikaan, tässä klippiä:
https://youtube.com/shorts/7saTJobDkEI?si=BTLfVjZhMFGSmo9r

Nyt onneksi löytyy täyssarja shimmejä, niin ei tarvitse tilailla muutamaa kerralla.
Vielä jos joku pystyy videon perusteella sanomaan, että kuulostaako enempi venttiileiltä vaiko pakoputken vuodolta, omaan korvaan venttiilit suhteellisen selkeesti.

Tuli myös laitettua PCV, block off platet sekä leovincen putkea kun osui silmään edukkaasti.
 
Mutta että ei varmasti saa ajoissa ajokuntoon, niin taisi mennä venttiilien säätö hieman vikaan, tässä klippiä:
https://youtube.com/shorts/7saTJobDkEI?si=BTLfVjZhMFGSmo9r

Nyt onneksi löytyy täyssarja shimmejä, niin ei tarvitse tilailla muutamaa kerralla.
Vielä jos joku pystyy videon perusteella sanomaan, että kuulostaako enempi venttiileiltä vaiko pakoputken vuodolta, omaan korvaan venttiilit suhteellisen selkeesti.

Kyllähän sieltä venttiilien rapinan kuuloista ääntä tulee. Mutta vaikea tuon perusteella on kyllä sitä sanoa, onko mitään mennyt pieleen, vai meneekö tuo normaalin puitteisiin välyksen ollessa ylärajoilla noilla kilometreillä.
 
Back
Ylös