RaceDAC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mjaa.... tällanen käppyrä tuli Alastaron 2. kisasta. Lähti kyllä yhteys päälle mutta pätkäisi sitte T4:een outlapilla.
katso liitettä 22043
Näyttää pätkäisseen gepsimokkulankin tuossa samassa kohtaa. Eli jotain ongelmaa ollee tuon kyseisen puhelimen BT-stäkin toiminnassa.
Ja sitten tuon jälkeen gepsimokkulan bt-yhteys palautuu, mutta racedacin yhteys ei palaudu.

Kun ottaa huomioon että olet ainoa jolla tuollaista ongelmaa tuntuu olevan, niin suosittelen ostaamaan esim Samsung S2 puhelimen ajanottopuhelimeksi, maksaa jonkun 10 euroa, ja kokeilemaan sillä.
 
suosittelen ostaamaan esim Samsung S2 puhelimen ajanottopuhelimeksi, maksaa jonkun 10 euroa, ja kokeilemaan sillä.
1) En löydä netistä edes tuollaista puhelinta kuin S2
2) Halvin Samsungin luuri maksaa noin 130e mitä hintaoppaasta pengoin

Joku Alcatel Onetouch kännykkä maksaa 50e jossa on Android 6.0 käyttöjärjestelmä, mutta en tiiä yhtään että toimiiko se RaceChrono tossa luurissa. Koon puolesta toi ois erittäin passeli.
 
1) En löydä netistä edes tuollaista puhelinta kuin S2
2) Halvin Samsungin luuri maksaa noin 130e mitä hintaoppaasta pengoin

Joku Alcatel Onetouch kännykkä maksaa 50e jossa on Android 6.0 käyttöjärjestelmä, mutta en tiiä yhtään että toimiiko se RaceChrono tossa luurissa. Koon puolesta toi ois erittäin passeli.

Käytettynähän ne kannattaa ostaa, itse ostin torista Samsung S5 oli 50€ viime vuonna, riittävän kirkas näyttö, näkee ajat jopa radalla, hyvä akunkesto ja vesitiivis, Mulla on kännyn silikoonisuoja velcrolla kiinni tankissa, siitä sen saa nopeasti irti aikojen tutkimiseen tai lataukseen.
 
Käytettynähän ne kannattaa ostaa, itse ostin torista Samsung S5 oli 50€ viime vuonna, riittävän kirkas näyttö, näkee ajat jopa radalla, hyvä akunkesto ja vesitiivis, Mulla on kännyn silikoonisuoja velcrolla kiinni tankissa, siitä sen saa nopeasti irti aikojen tutkimiseen tai lataukseen.

Meinasin just kirjoittaa samaa. Itsellä tosin on jäänyt nurkiin vanhat luurit joista sitten saanut cronoa varten niin asia on hoitunut vähän itsestään.
 
Onko tohon jotain fiksua menetelmää selvittää että paljonko se tarkalleen on se tallennusviive GPS mokkulan ja RaceDAC:n datan kanssa kun se data tallentuu RaceChronoon? Ärsyttää ku joko kaasu/jarrudatat näkyy oikein videolla ja nopeus laahaa, tai sitte nopeus on oikein ja kaasu aukee datassa ennenku videolla.

Itse viiveen korjaaminenhan on hyvin helppoa ku raahaa vain sen GPS datan mitä haluaa näyttää, ni excelissä viiveen verran johonki suuntaan saraketta pitkin ni datat on kohdakkain. Mutta paljonko se viive ja viive-ero on ni onko kellään mitään järkevää menetelmää millä sen saa selville?
 
Ottaa nopeuspulssin mopostakin, ja vertailee sitä gepsinopeuteen. Kierroslukukin toimii, jos kytkin ei luista.

Kaasua avatessa, se alkuksi vain pienentää moottorijarrua, joten nopeus ei lähde heti nousemaan. Vasta kun kaasua avaa tarpeeksi, alkaa moottori vetämään, ja nopeus nousemaan.
 
Mitä vaihtoehtoja perus dataloggailuun (edullinen kustannustehokas halpa)
-lambda
-TPS
-kierrosluku
-nopeus
-(kierrosaika)

dataa pitäisi vielä analysoida jollain tietolaitteella
-PC, tabletti, puhelin?

Kustannustehokkaita vaihtoehtoja?
-RaceDac?

muita laitteita?

Kalliita ja hienoja googlella löytyy kyllä.
 
Jos halpaa etsii, nii muistelisin/ veikkaisin että popula on tehnyt Arduino-pohjaisia loggereita enemmänkin. Vaatii toki hieman enemmän omaa vaivaa, mutta kaikki softapalikat ja rautapalikat löytyy valmiina netistä.
 
Jokusia vuosia sitten kun vielä rata-ajoa kerkesi harrastelemaan niin oli tarkoitus tehdä arduinolle loggeri millä saa alustan elämää tallennettua, jarrupaine,kaasunasento jne..

Ikinä en sitä pyörään asti saanut kiinni mutta pöydällä se oli jo testiajossa, ihan toimiva ratkaisu oli. Se painettiin napista tallentamaan ja se teki .csv tiedoston SD kortille, jonka sai helposti Dashwarella synkattua videon päälle. Varmaan löytyy se ohjelmakin siihen vielä jos kiinnostaa jatkojalostaa. itse loggeri on halpa toteuttaa muutamalla kympillä kun ei vaadi kuin arduinon ja SD-shieldin.
 
Hei,

Vieläkös RaceDACia on saatavilla? Ja jollei onko jollain myydä käytettynä?
Taisi mun oma mennä rikki-särki, ei enää käynnisty. 12V tulee sisään, sulakkeen yli ja tohon "auto-power-on"-jumpperiin asti, sitten loppuu taidot ja tiedot.
En millään viittis alkaa opettelee ja askartelee jotain uutta himmeliä, joka toimii racechronon kanssa.

Toki jos näitä RD-vekottimia ei enää saa mistään, niin pakkohan se sitten on keksiä joku korvaava...
Nykynen on/oli kiinni R1 -07/08, ja siinä on: RPM, kaasu-asento, jarrupaine (etu), alustapotikat data-loggaukseen.
 
Itse tässä vähän suunitellu tiedonkeruuta ja RaceDAC on käsittääkseni hiljentynyt, eli käytettyjen markkinoilla.
Itse päädyin tähän jos alan ja ehdin talvella puuhastelemaan:
https://www.healtech-electronics.com/products/ile/

Sulla kun kaikki on käytännössä valmiina niin tuon asentaminen luulisi olevan helppoa.
 
Itse tässä vähän suunitellu tiedonkeruuta ja RaceDAC on käsittääkseni hiljentynyt, eli käytettyjen markkinoilla.
Itse päädyin tähän jos alan ja ehdin talvella puuhastelemaan:
https://www.healtech-electronics.com/products/ile/

Sulla kun kaikki on käytännössä valmiina niin tuon asentaminen luulisi olevan helppoa.

Kiitos paljon vinkistä, on ihan varteenotettava ja tutustumisen arvoinen laite toi iLogger.
BTW. Saatiin eloon tuo mun RDac, kaveri joka ymmärtää enempi elektroniikasta, löysi irronneen juotoksen tarkemmin katseltuaan jonku kelan/konkan juuresta.
Mutta varmuuden vuoksi hyvä tietää muitakin tuotteita, koska tokkopa toi RDac ikuinen on.
Talvella vielä jos laittas laajakaista Lambdan kiinni ja toimintaan, niin voipi lisää sekoittaa päätään datan määrällä ja säätömahdollisuuksilla...
 
Back
Ylös