RaceDAC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oolrait. Tänks. Tuolla ei oo ku 1/8" x 28 BSP valittavana. Täytyy kysellä, jos onnistuis ohi listan, tai sitten pitää marssia anturi kädessä johonkin liikkeeseen.
Ja ainahan voi pistää esim 1/4-M10 kierreadapterin väliin, niitä löytyy helpolla mistä vaan.
 
Aika monta haulla 1/4 m10 hydraulic adapter vaikea sen enempää kun ei tiedä millaista uros, naaras? Yhdistelmää haet.
 
Onkos kellään käsitystä missä mättää, kun kampiakselin asentotunnistimen (vr-adapterin kautta tuleva) RPM näyttää mitä sattuu?

Dac moodissa koneen käydessä on koko ajan 30000rpm (ilmeisesti maksimi mitä on mahdollista näyttää), pikkasen starttia napauttamalla näyttää noin 2000rpm. D1 kanavaan on valittu rpm-toiminto ja suoran mittauksen asetukset.
 
Onkos kellään käsitystä missä mättää, kun kampiakselin asentotunnistimen (vr-adapterin kautta tuleva) RPM näyttää mitä sattuu?

Dac moodissa koneen käydessä on koko ajan 30000rpm (ilmeisesti maksimi mitä on mahdollista näyttää), pikkasen starttia napauttamalla näyttää noin 2000rpm. D1 kanavaan on valittu rpm-toiminto ja suoran mittauksen asetukset.
Kokeileppa pistää pre-divideria kehiin. Dacci on sen verran alkukantainen, eli vain 16 bittinen, että se ei osaa laskea kovinkaan moneen, ts vain 65535 asti.
Ja kun inputtiin tulee pulssia ankaralla tahdilla, niin se pitää ensin jakaa pre-dividerilla jotta luku ei mene tuon 16 bittisyyden yli.

Digital input predivider read:
DPRx
Where: x is digital channel 1...3

Digital input predivider write:
DPWx,y
Where:
x is digital channel 1...3
y is predivider value 1..1000

Eli pistä predivideriksi vaikkapa sensorin haisteleman rattaan hammasmäärä, tai hammasmäärä höystettynä nollalla, niin pitäis alkaa lukemassa olemaan järkeä.
 
Mä hämmästelin tätä samaa sillä erotuksella, että mä säädin sen näyttämään max 3000rpm.
Tosiaan tolla predivillä korjaantui.
Tämän kuvan perusteella laitoin predividerin FB_IMG_1585249476778.jpg
 
Kappas, eipä tullut ajateltua asiaa ihan loppuun saakka :paikallatuulee:

Tokihan sieltä anturilta tulee enemmän pulsseja kuin yksi per kierros kun tarkemmin miettii. Tarvii laskea noi sakarat ja laittaa sopivat asetukset dacciin huomenna. Kiitos vinkeistä.
 
Minkäslaista piuhaa tohon RaceDACiin voi plugata, joka ois mahdollisimman eristettyä (ettei tuu turhia häiriöitä signaaliin)? Tässä pitäis kohtapuoliin ruveta asentelemaan tuota pyörään, mutta en ole koskaan sähköjohtojen vuoksi asioinut kaupassa, joten oon ihan kuutamolla...
 
Minkäslaista piuhaa tohon RaceDACiin voi plugata, joka ois mahdollisimman eristettyä (ettei tuu turhia häiriöitä signaaliin)? Tässä pitäis kohtapuoliin ruveta asentelemaan tuota pyörään, mutta en ole koskaan sähköjohtojen vuoksi asioinut kaupassa, joten oon ihan kuutamolla...

Hae nimikkeellä häiriösuojattu kaapeli, käsittääkseni noissa kupari/alumiini kerros estämässä häiriöitä.

Edit. Mahtaisiko aluteippi tavallisen piuhan ympärillä toimia?
https://www.protoparts.fi/product/75/hairiosuojattu-kaapeli-3x022mm
 
Hae nimikkeellä häiriösuojattu kaapeli, käsittääkseni noissa kupari/alumiini kerros estämässä häiriöitä.

Edit. Mahtaisiko aluteippi tavallisen piuhan ympärillä toimia?
https://www.protoparts.fi/product/75/hairiosuojattu-kaapeli-3x022mm

Noihin löytyy kyllä oikeita kunnon kaapeleita. Jättäisin tollaset purukumi viritykset pois.
Pyörässä menekki vieläpä tosi pientä niin ei haittaa vaikka kaapeli maksaisi 10€/m
M-data tai tt-speed esim. paikkoja joista luulis löytyvän motorsport laatuista kaapelia.

Kaikki tollaset yleiskaapelit jättäisin suosiolla kauppoihin. Noi kunnolliset johdot mitä käytetään autourheilussa ja wsbk yms motogp:ssä ei oo ollenkaan niin kalliita kuin kuvitellaan.

Esim. yleisin johto jota noissa esimerkeissä käytetään raychemin spec55, maksaa awg 22 tyyliin 0.7€ metri. Suojattu versio oli luokkaa 5€/m.

Noissa eristeet kestää mekaanista rääkkiä ihan eri tavalla kuin biltena /motonet johdot.
 
Noihin löytyy kyllä oikeita kunnon kaapeleita. Jättäisin tollaset purukumi viritykset pois.
Pyörässä menekki vieläpä tosi pientä niin ei haittaa vaikka kaapeli maksaisi 10€/m
M-data tai tt-speed esim. paikkoja joista luulis löytyvän motorsport laatuista kaapelia.

Kaikki tollaset yleiskaapelit jättäisin suosiolla kauppoihin. Noi kunnolliset johdot mitä käytetään autourheilussa ja wsbk yms motogp:ssä ei oo ollenkaan niin kalliita kuin kuvitellaan.

Esim. yleisin johto jota noissa esimerkeissä käytetään raychemin spec55, maksaa awg 22 tyyliin 0.7€ metri. Suojattu versio oli luokkaa 5€/m.

Noissa eristeet kestää mekaanista rääkkiä ihan eri tavalla kuin biltena /motonet johdot.


Mistä päättelet ettei nuo ole motorsport tason kaapelia? Porukka ilmeisesti käyttänyt tavallista piuhaa tähän saakka, tuskin huonommaksi menee.
 
Noihin löytyy kyllä oikeita kunnon kaapeleita. Jättäisin tollaset purukumi viritykset pois.
Pyörässä menekki vieläpä tosi pientä niin ei haittaa vaikka kaapeli maksaisi 10€/m
M-data tai tt-speed esim. paikkoja joista luulis löytyvän motorsport laatuista kaapelia.

Kaikki tollaset yleiskaapelit jättäisin suosiolla kauppoihin. Noi kunnolliset johdot mitä käytetään autourheilussa ja wsbk yms motogp:ssä ei oo ollenkaan niin kalliita kuin kuvitellaan.

Esim. yleisin johto jota noissa esimerkeissä käytetään raychemin spec55, maksaa awg 22 tyyliin 0.7€ metri. Suojattu versio oli luokkaa 5€/m.

Noissa eristeet kestää mekaanista rääkkiä ihan eri tavalla kuin biltena /motonet johdot.
Eli onko esim. tää piuha käypää?
https://ttspeed.fi/johtosarjat/johdot/raychem-spec55-shield-moninapakaapeli-1
 
Noihin löytyy kyllä oikeita kunnon kaapeleita. Jättäisin tollaset purukumi viritykset pois.
Pyörässä menekki vieläpä tosi pientä niin ei haittaa vaikka kaapeli maksaisi 10€/m
M-data tai tt-speed esim. paikkoja joista luulis löytyvän motorsport laatuista kaapelia.

Kaikki tollaset yleiskaapelit jättäisin suosiolla kauppoihin. Noi kunnolliset johdot mitä käytetään autourheilussa ja wsbk yms motogp:ssä ei oo ollenkaan niin kalliita kuin kuvitellaan.

Esim. yleisin johto jota noissa esimerkeissä käytetään raychemin spec55, maksaa awg 22 tyyliin 0.7€ metri. Suojattu versio oli luokkaa 5€/m.

Noissa eristeet kestää mekaanista rääkkiä ihan eri tavalla kuin biltena /motonet johdot.

oma mielipide et toi racedacci itessään on vöhä purkkavirtys-riippuu vähä mitä se maksaa ku oikeita loggerita saa alta 700 euron- niissä on kiihtyvyysanturit asentosenturit gps et jollei ole eriksee asento ja kiihtyvyysantureita ni joutuu racecronon laskennalisiin arvoihin luottamaan tai ostamaa sellaset eriksee- jarrupaine ei kanssa ole mikää vertailukelpoine kun paloje materiaali vaihtelee-g voima on paljo parempi ja vertailukelpoinen moposta autoon-

kai noissa sanotaa spekeissä millaslla kaapelilla ne pitää johdottaa?eikö scuupa ole yks kehittäjä vai peräti keksijä ni ei apu voi ollakaukana- saaha niihi mophin laittaa nasan kelpuuttamaa kaapelii mut auttaako se oikiasti-kun ei ole yhtääesimerkkiä kuinka hyvää dataa toi pukkaa ulos parahimillaa-
 
oma mielipide et toi racedacci itessään on vöhä purkkavirtys-riippuu vähä mitä se maksaa ku oikeita loggerita saa alta 700 euron- niissä on kiihtyvyysanturit asentosenturit gps et jollei ole eriksee asento ja kiihtyvyysantureita ni joutuu racecronon laskennalisiin arvoihin luottamaan tai ostamaa sellaset eriksee- jarrupaine ei kanssa ole mikää vertailukelpoine kun paloje materiaali vaihtelee-g voima on paljo parempi ja vertailukelpoinen moposta autoon-

kai noissa sanotaa spekeissä millaslla kaapelilla ne pitää johdottaa?eikö scuupa ole yks kehittäjä vai peräti keksijä ni ei apu voi ollakaukana- saaha niihi mophin laittaa nasan kelpuuttamaa kaapelii mut auttaako se oikiasti-kun ei ole yhtääesimerkkiä kuinka hyvää dataa toi pukkaa ulos parahimillaa-

Kukaan ei estä sua käyttämästä vaikka mmj kaapelia siinä.
Mitä tulee jarrupaineeseen, siitä lähinnä näkee että jarrutat oikein ja esim häipyykö jarrut. (joutuuko saman jarrutusmatkan ylläpitäminen käytämään jatkuvasti isompia paineita. Jne.) tota et GPS datasta tai gyrosta huomaa.
Kummasti ne isot pojatkin sitä loggaa., niin f1:ssä kuin motogp:ssä.

Ja pointti käyttää kunnollista kaapelia, oli se että hinta ei ole esteenä ja sillä turvaa sen että se kestää olosuhteet. Eristeet ei sula tai pehmene lämmöstä. Eikä bensa, öljy ja jarruneste sulata niitä.
Samoin esitinaus tai nikkelöinti estää korroosion jos eristeeseen tulisi pieni reikä. Estää myös liittimen lähialueen hapettumisen verrattuna paljaaseen kupariin mitä nämä motonet/biltema auto kaapelit on ja suurin osa rakennuksiin asennettavista kaapeleita on. Nekun asennetaan kuiviin ja tasalämpöisiin tiloihin pääsääntöisesti.

Eikä olis kivaa kun suurella vaivalla tehty johdotus työ kestäisi ongelmitta pidempään kuin yhden kesän? On käytössä sitten race dac tai aim evo5.
 
oma mielipide et toi racedacci itessään on vöhä purkkavirtys-riippuu vähä mitä se maksaa ku oikeita loggerita saa alta 700 euron- niissä on kiihtyvyysanturit asentosenturit gps et jollei ole eriksee asento ja kiihtyvyysantureita ni joutuu racecronon laskennalisiin arvoihin luottamaan tai ostamaa sellaset eriksee- jarrupaine ei kanssa ole mikää vertailukelpoine kun paloje materiaali vaihtelee-g voima on paljo parempi ja vertailukelpoinen moposta autoon-
Eli sulla on mielipide tuotteesta ilman että tiedät paljonko se edes maksaa, tai mitä siinä on sisällä?
Kuulostaa melkoisen järkevältä ajattelumallilta.

Kaikki datankeruulaitteet perustuu samaan asiaan: Sinne tulee sähköä sisään ja se sähkö muunnetaan tulkittavaan muotoon. Näin tekee Motec kuin myös RaceDAC. Ja jos iskarin sensoreista, TPS:ltä ja jarrupainesensorilta tulee vastaavaa sähköä jokaiseen laitteeseen sisään, ni mikä siitä tarkalleen tekee "purkkaviritelmän" ?

Tää on vähä ku sanois että Ducati on pakko olla parempi ku Honda koska Ducati maksaa 30000e enemmän ja siin on varaosatki 5x kalliimpia kuin Hondalla on, ni sen on pakko olla paljon parempi. Ja Motec maksaa miljoonan joten Motecin on pakko olla miljoona kertaa parempi.

Niinhän Motec onkin helvetin hieno ja laadukas, mutta Motecissa maksaa paljon sata sellaista asiaa mitä esim. mun tasoinen kuski ei tule ikinä ikinä tarvitsemaan, esim täysin modattava näyttö pyörään.

Toki sun tasoiselle kuskille ei varmastikaan riitä edes Motecin peruspaketit jotka maksaa sen pari tonttua, mutta kaikki ei oo yhtä nopeita.
 
Back
Ylös