• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Radalla kaatuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alehto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

alehto

New member
Korvaako vakuutusyhtiö pyörän, jos vedän nupit radalla? Vai onko vakuutuksissa joku rajoitus tähän rata-ajoon? Vakuutus: Pohjolan liikennevakuutus ja Isokasko.

Kiitos tietäjille!

Korvaako vakuutusyhtiö pyörän, jos vedän nupit radalla? Vai onko vakuutuksissa joku rajoitus tähän rata-ajoon? Vakuutus: Pohjolan liikennevakuutus ja Isokasko.

Kiitos tietäjille!
En ole aivan varma asiasta, mutta mielestäni Pohjola ei korvaa radalla tapahtuneita vahinkoja. Tai ainakin näin muistelen itse lukeneeni vakuutusehtoja, kun itse solmin vakuutussopimuksen Pohjolan kanssa.
Taitaa If olla ainut vakuutusyhtiö, joka korvaa ratavahingotkin. Joku paremmin tietävä voi korjata, jos paremmin tietää

Kiitti tiedosta. Ajattelin vaan et jos tulee mentyä huomenna radalle.comin tapahtumaan heittää pari kierrosta Ahveniston radalla.

Jos jollain selvennystä vielä asiaan ni olisin kiitollinen! Toki voin itsekin vielä lukea noita ehtoja kun pääsen kotia.

Pitää siis ajella varovaisemmin mitä ajattelin.
smile_org.gif
But nou hätä. Kiitti infosta!

liitän tähän vielä saamani vastauksen Pohjolasta (määrätynlainen ratakoulutus siis korvataa, mutta ei normaalia rata-ajelua..)

Hei!

Vastauksena tiedusteluunne moottoripyörien kaskovakuutuksesta liittyen moottoriradalla harjoitteluun: Osa- ja isokaskon suhteen on sama ehtokohta voimassa (Autoturvan autovakuutusehdot) 4.10 esinevahinkojen yhteiset rajoitukset: Hirvi-, ilkivalta-, kolarointi-, lasi-, palo-, varkaus- ja keskeytysturvasta ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat...(kohta 8): osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun harjoitteluun tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. (Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kursilla, Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ajo-opetukseen sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ajo-opetukseen.) Perusomavastuu on voimassa myös tällaisissa tapauksissa.

Ystävällisin terveisin,

Xxxxx Xxxxxxxx
Pohjola, puhelinpalvelu
puh. 0303 0303

Muistaakseni pohjola korvaa vahingot tapauksessa jossa paikalla on tapahtumassa on ollut läsnä SMOTO:n kouluttaja. Anyways... kandee lukea ne ehdot kyllä itse toooosi tarkkaan ennekuin lähtee hölmöilemään, ja sitten kun olet lukenut, niin laitatko vaikka tännekkin sen tekstin muistinvirkistykseksi.

Tuossahan tuo jo taisi tullakin...

Kiitti tiedosta. Ajattelin vaan et jos tulee mentyä huomenna radalle.comin tapahtumaan heittää pari kierrosta Ahveniston radalla.

Jos jollain selvennystä vielä asiaan ni olisin kiitollinen! Toki voin itsekin vielä lukea noita ehtoja kun pääsen kotia.
Pohjola ei korvaa rata-ajoa.
Tjaah. Minä otin vakuutuksen Pohjolasta siinä uskossa että rata-ajo korvataan jos radalla on EAK-henkilö oppejaan antamassa. Ajo ei siis saa olla kilpailuun tähtäävää.

Pohjola ei korvaa rata-ajoa.
Tjaah. Minä otin vakuutuksen Pohjolasta siinä uskossa että rata-ajo korvataan jos radalla on EAK-henkilö oppejaan antamassa. Ajo ei siis saa olla kilpailuun tähtäävää.
Tuossa on tarkentava selostus yllä.. Radalle.com ei tietysti tuollainen ole..

Muistaakseni pohjola korvaa vahingot tapauksessa jossa paikalla on tapahtumassa on ollut läsnä SMOTO:n kouluttaja. Anyways... kandee lukea ne ehdot kyllä itse toooosi tarkkaan ennekuin lähtee hölmöilemään, ja sitten kun olet lukenut, niin laitatko vaikka tännekkin sen tekstin muistinvirkistykseksi.

Tuossahan tuo jo taisi tullakin...
Koitan vastailla iltapäivällä jossen unohda ketjua.
wink.gif
Huonomuistinen kun olen.
nixweiss.gif

Turva korvaa ratalipat korotetulla omavastuulla, olikohan 4x omavastuu tai 15% vahingonmäärästä. Joku viisaampi voi korjailla...

MP-Tuen ratapäivien hitaassa ryhmässä on hiukan muista poikkeava käytäntö. Kannattaa ottaa selvää etukäteen. Väärinkäsitysten välttämiseksi en edes yritä selostaa sitä tässä
smile_org.gif
.

Minulle Pohjolasta sanottiin vakuutusta ottaessa sen korvaavan radalla normaalisti. Myöhemmin aloin epäillä ja kyselin asiaa sähköpostilla ja sain saman tekstin vastaukseksi kuin on tässä ketjussa tullut selväksi. Toisin sanoen valehtelivat päin naamaa.
mad.gif

Eilen vaihdoin Turvaan luettuani ensin vakuutusehdot kannesta kanteen...

Turva korvaa radalla omavastuu 15% kuitenkin vähintään omavastuu korotettuna nelinkertaiseksi.

Joten kannattaa olla tarkkana vakuutusyhtiöiden kanssa.
veryangry.gif

Turvaan vaihtuivat vakuutukset meilläkin. IF olisi halunnut 3800€ kaudessa rahaa ja Pohjola ei korvaa radalla mitään. Sinänsä hassua, että vakuutusta otettaessa Pohjolasta oli kasko ihan normaalisti voimassa. Eivät kuitenkaan missään vaiheessa ilmoittaneet vakuutusehtojen muutoksesta
mad.gif

Tapiola korvaa ratalipat tuplaomavastuulla
kunhan ei oo virallinen kilpailu tilanne
sen takia vaihtu pohjolast sinne

En anna vinkiksi enkä suosittele mutta voihan siinä mennä kaatumisessa muisti ja muistaakin kaatuneensa ihan jossain muualla
wink.gif

Tapiola korvaa ratalipat tuplaomavastuulla
kunhan ei oo virallinen kilpailu tilanne
sen takia vaihtu pohjolast sinne
Noinkohan korvaa?
Tai onhan tuo 50% omavastuu tietysti tuplat jos ei enemmänkin.

TAPIOLA
Tapiolan liikenne -ja kaskovakuutukset ovat voimassa ajoharjoitteluradalla ajettaessa, mikäli ajoneuvolla ei ajeta kilpailussa tai kilpailuun tähtäävässä harjoittelussa.

Osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään vakuutuskirjaan merkitty euromääräinen omavastuu. Omavastuukorotus ei koske liikenneopettajan antamaa ajokoulutusta.

Juu, tapiolassa on todellakin suuri omavastuu eikä tuplat...

Itse laitoin turvaan jossa muistaaksi 25% (tämä muistaakseni) omavastuu vahingon arvosta ei pyörän arvosta.

Back