Radalle ajamaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mekanik

New member
Tässä meinasin ilmottautua ratapäiville mutta rupesin pähkäileen että mihin ryhmään pitäisi ilmottautua?
Itse ajoin eilen sellasia 1.48 aikoja (kännykällä otettu Ahvenistolla), eli uskaltaisko sitä keskiryhmään mennä??
nixweiss.gif

Keskiryhmä tai jopa nopeakin kävisi, ellei se ole kisakuskeilla kyllästtetty. Mihin ajoihin olet menossa, jos vaikka lyöttäytyisin messiin?

-Veijo-

Keskiryhmä tai jopa nopeakin kävisi, ellei se ole kisakuskeilla kyllästtetty. Mihin ajoihin olet menossa, jos vaikka lyöttäytyisin messiin?

-Veijo-
Ajattelin noita MP-Tuki ry:n päiviä kun niitä näyttäis olevan tarjolla... Messiin vaan! Voin vaikka privailla kunhan päätän mille päiville olen menossa.

Jos oot MP-tuen päiville menossa, niin suosittelen mieluummin keskiryhmää. Nopeassa ryhmässä on kilvettömiä pyöriä ja kisaharjoittelu sallittu => kaskosi ei välttämättä korvaa...

Onko sitä kovasti väliä, onko hitaan ryhmän nopein vai keskiryhmän hitain? Entäs voivatko valvojat vaihtaa ajajan ryhmää, jos huomaavat ajotyylin ja -vauhdin poikkeavan alkuperäisestä olettamasta? Minä aion ilmoittautua rohkeasti hitaaseen ryhmään, mutta jos rr alkaa kulkea kivasti, niin pitääkö vain yrittää malttaa ajella hissukseen?

Tämmöttei miettii Eskimo.

Eilen just juteltiin tuosta noiden enempi käyvien kanssa. Keskiryhmä ajaa ~1.40 vauhtia, muutaman sekunnin suuntaan ja toiseenkin, ettei kyllä nopeaan tuolla kannata. Tietty on helpompi olla ohitettava kun itse ohitella, joten sinänsä keskiryhmään.

Odota 24 sekuntia.. eskimolle: Tuo ero mitä sanoin, että on helpompi olla ohitettavana. ;) Ja voivat vaihtaa ryhmää jos on tilaa tai voivat myös tulla sanomaan että "ota vähän iisimmin"..

Mp-foorumista varmaan saisi varmaan paremmin vastauksia, kun siellä se mp-tuen porukka pyörii.

Onko sitä kovasti väliä, onko hitaan ryhmän nopein vai keskiryhmän hitain? Entäs voivatko valvojat vaihtaa ajajan ryhmää, jos huomaavat ajotyylin ja -vauhdin poikkeavan alkuperäisestä olettamasta? Minä aion ilmoittautua rohkeasti hitaaseen ryhmään, mutta jos rr alkaa kulkea kivasti, niin pitääkö vain yrittää malttaa ajella hissukseen?

En ole lähiaikoina osallistunut ratapäiville, mutta aikaisempina vuosina ryhmän vaihto onnistui, mikäli ryhmissä vain oli tilaa. Nykyään tuo rata-ajo on niin pop, että radalla on viipertäjää tungokseen asti. Niitä ratapäiviä, joilla olen käynyt, ovat järjestäneet: TUMP, HelRC, Hämpy, Muoviluoti, ORG!, PMM, TTMK.

-Veijo-

Oletko aikaisemmin ollut MP-tuen päivillä? Jos et niin suosittelevat (elleivät peräti määräävät), että hitaasta ryhmästä on aloitettava.

Nopeaa ryhmää ei kannata edes ajatella, sillä vakuutukset eivät ole siellä voimassa. Tapiolalla ja Pohjolalla on vakuutukset normaalisti voimassa hitaassa ja keskinopeassa.

Yleensä ryhmän vaihto saman päivän aikanakin on ihan mahdollista jos ei ennalta osaa arvoida omaa ajoa. Ja varsinkaan kun ei tiedä kuinka muut ajaa!! Kannattaa ilmoittautua mieluummin liian hitaaseen kuin liian nopeaan ryhmään.

Tietty on helpompi olla ohitettava kun itse ohitella, joten sinänsä keskiryhmään.
Mutta ohittelu on paljon mielenkiintosempaa. Siinä tulee kokeiltua vähän eri ajolinjojakin => parempaa harjoittelua.
Mmh, musta on kyllä kaikkea muuta kun mielenkiintoista ohitella niitä jotka ei osaa ajolinjoja.

Mutta tosiaan ainakin parilla kertaa tänä keväänä on ollut voimassa se, että ekaa kertaa mp-tuessa pitää mennä hitaaseen. Ei tuolla 1.48:lla niitä hitaan nopeimpia ole.

Tuo on hyvä periaate! Ensin hitaaseen ja sitten keskiryhmään, jos tuntuu, että kaikki ovat tiellä. Itse olen ajellut MP Tuki Ry:n hitaassa, koska tuossa keskiryhmässä on aina muutama wannabe Rossi, jotka voisivat kuitenkin ajaa hitaassa mutka nopeuksiensa puolesta. Hitaassa ryhmässä kukaan ei kuvittele itsestään liikoja ja sellainen liika yritys on poissa, joten voi keskittyä omiin ajolinjoihinsa tarvitsematta pelätä sen edellä menevän wannabe Rossin kaatumista tai paniikki jarruttelua. Muissa tapahtumissa on sitten menty yhdellä ryhmällä. Tuolla hitaassakin voi ajaa kovaa, kun tekee sen harkitusti ja muut huomioon ottaen. Jos ratakokemus on alle 5 kertaa radalla niin voi huoletta mennä hitaaseen ja varsinkin, jos on vähän kokemusta ja rata on uusi tuttavuus.

Vaikka nyt ajoilla ei mihinkään ole mitään merkitystä, mutta älä ainakaan keskiryhmään mene. Nopean ryhmän muuttuminen kaskovammaisille sopimattomaksi keskiryhmän vauhdit on sitä luokkaa että olet liikkuva shikaani tuolla vauhdilla.
Ja puhun nyt sit vaan omista MP tuen järjestämistä ajoharjoittelukokemuksista
tounge.gif

Omalta osaltani kiitokset nopeille vastaajille! Hitaaseen menen kuten ennenkin, eipä mun tartte rossitella tai kokeilla rajoja kun omavastuukin on 15% mahdollisen vahingon määrästä. Kanttailla sain ainakin viime suvena hitaassa aivan riittämiin!

Ja btw: en oo kellotellu, enkä kellottele.

Muistaakseni jokunen vuosi sitten pääsi TUMPin ajoihin myös muut ajamaan korotetulla maksulla?
Joo voi olla, mutta ei viimeiseen viiteen vuoteen, tällä on tarkoitus vähän palauttaa jäsenmaksua jäsenille eikä ole tarkoitus rahastaa tai kerätä uusia jäseniä radalla. Jäseneksi hyväksyy vain hallitus kokouksessaan eli radalla ei voi liittyä.
Ne on eri miehet kun tekee tuolla bisnestä.
wink.gif

Back