• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rahastusta laatumerkillä..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puuhis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Puuhis

New member
Hämmästyin melkoisesti kun sain louisin -04 kataloogin käsiin ja selasin kypäriä..

Dainesen valmistamat avo- ja umpikypärät ?

Varsinkin avomallit ihmetyttivät, en ole itse pitänyt dainesea kovinkaan custom-henkisenä valmistajana.. Kuvista päätellen potat näyttävät olevan samanlaisia perus muovikypäriä kuin puolet halvemmat halpismallit, ihmettelen vaan että jos dainesese lähtee kypärämarkkinoille luulis tarjonnan olevan laadukkaammasta päästä, kuten ajovarusteetkin kuulema ovat..
lookaround_orig.gif

204207.JPG

203555.JPG

Noh, kehuihan eräs ajovarustevalmistajakin omia varusteita kun kysyttiin valmistusmaata.. "Ajovarusteemme tehdään alihankintana Pakistanissa, sama tehdas tekee varusteita myös mm. Daineselle"
biggrin.gif

Eikös noita Dainesen kypäriä, ainakin umpimalleja ole saanut jo jonkin aikaa? Ainakin Stormin katalogissa niitä on 3 eri mallia!

Noita umpikypäriä on tosiaan kolme eri mallia, itselle noi on uus tuttavuus, pitäis kait lukea stormin kataloogia tarkemmin
biggrin.gif

Jotenkin vaan hämmästytti kun huomasin noi..

Dainesen potat on ainakin olleet Suomy:n tekemiä.

Mutta Dainesen puvuista täytyy sen verran kommentoida että Dainesen parhaat mallit tehdään kyllä Italiassa. Minulla on Dainesen 2-os Arrow made in Pakistan ja 1-os Pro Tech made in Italy.

Ja se että tehdään Pakistanissa ei merkkaa vielä mitään. Kaverien, jotka on käyneet keski-euroopan mopomessuilla kertoman mukaan siellä on joka vuosi 100 Pakistanilaista nahkapukuvalmistajaa ja osan nahat on ihan kelvollisia mutta osan taas ihan täyttä skeidaa. Esim. IXS:in kaikki nahat taidetaan tehdä Pakistanissa ja onhan IXS:in 1-osaset kisanahat kaiketi ihan kelvollisia vaikka 2-os halpamallit tahtoo aika skeidaa ollakin.

Yleensä on hieman hymyilyttänyt kun kaverit kehuu nahkojaan turvallisiksi. Eiköhän se nahkojen kestävyys testata vasta lipoissa, valitettavasti. Itse en halua kokeilla sitä sellaisilla nahkoilla josta olen kuullut negatiivista palautetta kestävyyden suhteen.

Tomi

Mulla Dainese Imatra takki joka on made in Tunisia. Housut Dainese P. Joy ja ne näyttääpi olevan made in Ukraine.
Laadussa ei ainakaan mulla mitään huomauttamista.

Käsittääkseni Dainesen suojat tehdään edelleen Italiassa
nixweiss.gif

Enpä minäkään Dainesen laadusta huonoa ole kuullut, en sillä heittänyt tota, jotenkin toi made in pakistan vaan hymyilytti..

Mutta tän topicin tarkoitus oli lähinnä noi kypärät.. Itse ainakin olisin odottanut että liikkeelle lähdetään laadukkaista race malleista kuin satasen halpis kypäristä..

Dainese aloitti kyllä niistä race-kypäristä, mutta...

Kyllä Dainesen kypärät on myös suunniteltu samoin tinkimättömin periaattein kuin muukin mallisto. Dainesen kypärät on valmistettu kuitusekotteesta käsityönä. Niissä on mielenkiintoisia yksityiskohtia ja ne eivät ole mitään halppiskypäriä todellakaan.

Materiaalien valinnat ja tekniset ratkaisut on toteutettu tavalla, jota ei löydy halppismerkeistä.

Dainese ei edes yritä olla kypärävalmistaja, vaan laadukkaiden kypärien ottaminen mallistoon johtuu heidän head-to-toe periaatteestaan (koko asustus löytyy).

Kuvissa yksinkertaisen näköiset kypärät eivät välttämättä ole yksinkertaisia tekniseltä toteutukseltaan.

Sitten valmistusmaasta...

MYÖS Yoko, Rukka, MP-asu yms "kotimaiset" tuotteet neulotaan kaukoidässä. Ihan samalla tavalla kuin dainese tekee. Leikkaus emämaassa ja raakaa työtä vaativa neulonta jossain halvan työvoiman maassa.

Dainesea tulee kovin harvoin kuulemma jälleenmyyjille takaisin. Useimmiten ongelmia on ollut muutama vuosi sitten vetoketjuissa ja jossain nahkapukujen sisävuorien saumoissa.

Sellaisii...  
sport05.gif

MYÖS Yoko, Rukka, MP-asu yms "kotimaiset" tuotteet neulotaan kaukoidässä. Ihan samalla tavalla kuin dainese tekee. Leikkaus emämaassa ja raakaa työtä vaativa neulonta jossain halvan työvoiman maassa.
Mun tietääkseni Rukkaa valmistetaan kylläkin Portugalissa. Näin ainakin Rukan työntekijät kertovat.

Mun tietääkseni Rukkaa valmistetaan kylläkin Portugalissa. Näin ainakin Rukan työntekijät kertovat.
Hmmm...meeppä Kokkolan tehtaalle tota lausumaan, voi olla että tulee kiirusta pihalle
biggrin.gif

No, kai niilläkin on jotain ulkomaalla, eihän enää ole semmoista firmaa olemassa, joka olisi 100% suomalainen...paitti joku sahateollisuus ehkä...ehkä.

Sama kai se missä ne valmistetaan kuhan firma vaan pitää huolen laaduntarkkailusta. Vietnamilaiset ompeli vaatteita jo silloin ku täällä oli pelkästään jäätä
bowdown.gif
että eiköhän tuolla kokemuksella laatuakin pitäis osata valmistaa?
niin ja yleensä raaka-aineet tulee yleensä ihan muualta ku kaukoidästä  
sport05.gif

MP-Asu taitaa olla aika pitkälti idäntuotantoa, vaikka tyttöystävän ostamassa edullisemman pään puvussa onkin näyttäviä siniristilippuja...

Käsityöstä sen verran, ettei se ole välttämättä suuri meriitti tuotteen laadulle. Monesti koneet kykenevät suurempaan tarkkuuteen ja tasalaatuisempaa tuotantoon. Vertaa moottoripyörät...

Saakos näitä Dainesen kypäriä enää mistään Suomesta? mlol.de:ssä näyttäisi olevan kohtuuhinnalla myynnissä, mutta ikävä tilailla mitään sovittamatta.

Onko muuten kokemuksia näistä kypäristä?

Minulla on juuri tuo alimmaisen kuvan Dainese D-180 -umpikypärä. Louisista tilasin viime syksynä, ovh oli muistaakseni 129€ mutta tarjoushintana oli tuolloin 59€.
Kypärä oli halpa, mutta en kyllä tätä erityisesti kenellekään suosittele. Visiiri huurtuu kovin helposti ja aikamoisen meluisakin tuo D-180 on. Mielestäni kypärän maalaus on myös melkoisen herkästi naarmuuntuvaa sorttia.
Pikalukot, remmit ja pehmusteet vaikuttavat ihan laadukkailta.

Tästä samasta kypärästä on myös Bluetooth-versio, hintaa n. 300€. Mikäli kypärä olisi hiljaisempi ja visiiri olisi varustettu Pinlockilla, tuo BT-malli olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto.

Samahan se ton suomalaisuuden kanssa on Hanxin ajovermeidenkin kanssa. "Finland" tekstiä on hihoissa yms. paikoissa...mutta käsittääkseni Virossa ne vermeet ompeluttaa. Kalliimmat vermeet on ilmeisesti ihan kotimaista tuotantoa. Tätä se globalisaatio teettää...

Olisihan se aika mahdoton ajatus saada suomessa tehty ajotakki vähän yli 100 eurolla.

Dainese aloitti kyllä niistä race-kypäristä, mutta...

Kyllä Dainesen kypärät on myös suunniteltu samoin tinkimättömin periaattein kuin muukin mallisto. Dainesen kypärät on valmistettu kuitusekotteesta käsityönä. Niissä on mielenkiintoisia yksityiskohtia ja ne eivät ole mitään halppiskypäriä todellakaan.
No Dainesen kypäriä saa alkaen 99,- Ne tuskin on käsityönä tehtyjä kuitukypäriä? Samoin Dainesella on halpis kenkiä.

Eli kyllä se Dainese on samalainen valmistaja kuin muutkin "laatumerkit" eli laatua löytyy, mutta se maksaa ja samoin löytyy sitten halpiskamaakin...

Back