• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rahoitushommeleita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja steelman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tee niin kuin minä tein vuosi sitten, LAINAA MUIJALTA!!!  
biggrin.gif

korko: 0%

kuukausimaksu: määrittelemätön.

takaisinmaksuaika: omatunnon mukaan.

no joo, viimeviikolla tuli viimeinen erä maksettua, mielestäni hyvät lainaehdot ja jos pankista olisin ottanut, ni onhan ne korot pois yhteisestä taloudesta.

suosittelen!

Mielestäni korkoprosentit 8 - 18 on törkeätä riistoa, joita kenenkään ei pitäisi hyväksyä.
Vähän eri mieltä, jos puhutaan todellisista koroista (siis niistä kuluttajasuojalain mukaisista vuosikoroista).

Eli yli 10 prossan on riistoa, mutta väli 8 - 10 ei.
Mielestäni se on riistoa...miksi ylipäänsä lainata rahoitusyhtiöltä, kun mikä tahansa pankki lainaa huomattavasti alle 8 % korolla?

...miksi ylipäänsä lainata rahoitusyhtiöltä, kun mikä tahansa pankki lainaa huomattavasti alle 8 % korolla?
No sulle ehkä.
smile_org.gif

Kävin Sammosta kysymässä lainaa ennen prätkän hommaamista. Asiakkaana olen siis ollut yli 30 vuotta. Lainatarjous: 9,7 % plus perustamiskulut.

EDIT: Sen verran lisäystä, että lainankysely oli tammikuussa 2005. Ja ei, en ollut Sampoon tyytyväinen.
033102ass_1_prv.gif

Riistoa ja riistoa, onpa joskus asuntolainastakin tullut maksettua 12.5 prossaa korkoa..

Mutta itse hakisin lainan pankista jos vakuuksia löytyy, jos ei ni, sit sieltä mistä saa lainaa, kun on tarve, se on vaan ihan sama mitä SE maksaa...
033102beer_1_prv.gif

Voihan niitä myöhemin fixailla parempaan suuntaan/pankki tms.. hae pankista käsis ja loput rahoitukseen..

Kallista on rahanlainaus...pitäsköhän mun harkita lainaamista muille, jos kerran jopa liki 10% korkoa saisi...

juu-uh, anteeksi, olihan tämä tyystin off-topic.
Juu, ei se ihme ole jos Köpi voi syleskellä ee-speedille yms. rinnakaistuojille ku prätkän hankinnassa hinta ei merkkaa mitään. Toisin se on meillä perseaukisilla, joita meissä MP-harrastajissa riittää... => Enzolla ja kumppaneilla on markinoita vielä tulevaisuudessakin.

otin alunperin rahotuksen vain halvan vakuutuksen takia,ja ei kyllä vieläkään pysty kuin turva "piäksämään" sen...niin ja viim.vuonna nuo rahotuksen kautta otettavien vakuutuksien hinnat kyllä pompsahti ihan sikana ylös,että jos nyt olisin pyörää hommaamassa niin en kyllä välttämättä rahotuksen tarjoamia vakuutuksia ottais.
huvittavaa sinänsä että kaveri hommas viim.kesänä kuussatasen banditin rahotuksella,siihen sitten niiden tarjoaman vakuutukset ja yllätys:maksaa ~86e/kk kun taas minä: 79e/kk ja pyörä on tosiaan tonninen
biggrin.gif
miinusta toki tuo se bonuksien kertymättömyys,mutta mun osalta sekin on vaan plussaa...siitäkin voi jo jotain päätellä
tounge.gif

Kävin Sammosta kysymässä lainaa ennen prätkän hommaamista. Asiakkaana olen siis ollut yli 30 vuotta. Lainatarjous: 9,7 % plus perustamiskulut.
Ei helkatti... Rahahan on nyt melkein ilmaista.
Kävin viikko sitten hakemassa pankista (lisää) rahaa. Maksoin vanhan mopolainan pois ja otin uuden lainan 12000 euroa. Tod. vuosikorko n. 4,5%, ilman mitään omia vakuuksia (pankki takaa itse 10000 euroa ja 2000 antoivat ilman vakuuksia, kun ruikutin että ei viitsisi alkaa mitään vakuuksia mokoman summan vuoksi järkkämään)
Edit: korjattu korko 4% --> 4,5%

Nää on mielenkiintoisia juttuja. Fyrkan hinta vaihtelee vissiin sään, kuun asennon tai jonkun muun merkillisen asian perässä. Mulle luvattiin Sammosta syksyllä pyörään lainaa n. 6,5% kokonaiskorolla, enkä ole edes heidän asiakas. Jos olisin pukannut sinne asuntolainani, hinta olisi pudonnut välittömästi. Olen kyllä samaa mieltä Köpin kanssa, että jos joku maksaa mulle 10 - 15% koron, ryhdyn tuossa kohdassa antolainaajaksi välittömästi...

Ei helkatti... Rahahan on nyt melkein ilmaista.
Kävin viikko sitten hakemassa pankista (lisää) rahaa. Maksoin vanhan mopolainan pois ja otin uuden lainan 12000 euroa. Tod. vuosikorko n. 4%, ilman mitään omia vakuuksia (pankki takaa itse 10000 euroa ja 2000 antoivat ilman vakuuksia, kun ruikutin että ei viitsisi alkaa mitään vakuuksia mokoman summan vuoksi järkkämään)
Kerrotko hieman tarkemmin että mistä pankista oli kyse ja minkä "nimistä" lainaa sait? Ihan moottoripyörän hankintaan tarkoitettu? Ja mitään takuita ei tarvittu?

Jos homma on tuolla lailla niin rahoitusyhtiöiltä loppui business tänään (mitä suuresti epäilen).

Kerrotko hieman tarkemmin että mistä pankista oli kyse ja minkä "nimistä" lainaa sait? Ihan moottoripyörän hankintaan tarkoitettu? Ja mitään takuita ei tarvittu?
Osuuspankki. Jos on osuuspankin jäsen, on mahdollista anoa lainan vakuudeksi "jäsenluottovakuutta". Siinä omistajajäsenet yhdessä(=pankki) takaa tietyn summan. Meidän pankissa sen maksimiraja on tuo 10000, se takaus maksaa 0,7% vuodessa takaussummasta. En tiedä tarkkaan mitkä ehdot tuon saamiselle on, itselläni on asuntolaina samasta pankista.
Tämä lainani on siis ihan puhdas pankkilaina: korkomarginaali 1% + tuo em. 0,7% tekee n. 4% tod. koron. En nyt muista enää ulkoa mihin euriboriin se korko tuli sidottua.
Olin itsekin aika positiivisesti yllättynyt kun sain pari tonnia tohon päälle ilman vakuutta ja marginaaliksi vain 1%... Kai sitten olen hyvä asiakas
smile_org.gif

Edit: niin se muisti kaunistelee asioita nopeasti... tod. korko on vajaa 4,5%.

Juu, ei se ihme ole jos Köpi voi syleskellä ee-speedille yms. rinnakaistuojille ku prätkän hankinnassa hinta ei merkkaa mitään. Toisin se on meillä perseaukisilla, joita meissä MP-harrastajissa riittää... => Enzolla ja kumppaneilla on markinoita vielä tulevaisuudessakin.
Korjaan, hinta merkkaa mulle myös, juttu nyt vain on niin että Enzon hinnat ei ole ollut sen halvemmat kuin ns. "kalliista lasipalatsistakaan"...ainakaan minun tapauksessani. (juu-uh, ei tämäkään enää topikin asiaan kuulunut, mutta mut vedettiin tähän mukaan).

Mitä tuohon pankista lainaamiseen tulee, kyselkää nyt hyvät ihmiset niistä, kyllä sieltä saa neuvoteltua kohtuu korolla rahaa. (edellyttäen että aikaisemmat raha-asiat on hoidettu kunnialla).

Joo,mut toi 500 eukkaa+korot on aika ronski siivu kuukausipalkasta.Huomioi,et tolla kympillä ei varmaankaan uusi xx taida kaupasta lähteä+ ajokamat sun muut härpättimet..
Säästäminen on sikäli paineetonta,et jos tietyn kuun osalta ei tuu laskettu säästö talteen,ni ei hätiä mitiä,(prätkän osto vaan vähän venähtää)mut meeppäs kertomaan se pankkineidille,et nyt budjetti kusee..ja siitä lähteekin sit semmonen mukava lumipalloefekti..Tää oli nyt vaan paha kauhuskenaario,mut mahdollinen sellainen..
Käsirahan verran pitää ainakin olla säästöjä,muuten koko prätkähomma ei ole riittävän pitkälle mietitty..
Ensinnäkin tuo 500 kuussa on vain yksi esimerkki. Takaisinmaksu on jokaisen tietenkin mietittävä itselleen sopivaksi. Mitä säästämiseen tulee, niin mikäli koko tuplaäksän hinnan meinaa säästää sekä muut tarpeet, niin menee siinä 3-4 vuotta, riippuen säästämisen määrästä.

Mahdollinen parin-kolmen tonnin käsiraha kannattaa mielummin pitää säästössä pahan päivän varalle ja ottaa lainaa koko summalle. Tiukan paikan tullen voi ottaa sitten niistä säästöistä. Ja jos näyttää siltä, että rahat kertakaikkiaan loppuvat kesken, niin hakee pankista lyhennysvapaata aikaa, makselee kyseiseltä ajalta korot niistä säästörahoista ja myy pyörän ja maksaa velan pois.

Pankkilainan kanssa tällainen varmasti onnistuu, rahoitusyhtiöistä en osaa sanoa.

GE Money:n todellinen vuosikorko oli (ainakin tarjouksen mukaan) 5,65% eli ihan kohtuullinen.
Sorry, mutta onko toi nyt varmasti oikea luku? Siis kaikkine perustamismaksuineen, kuukausikustannuksineen jne.?

Mikä siinä on

a) korkoprosentti p.a.

b) KSL:n mukainen todellinen vuosikorkoprosentti?
KSL:n todellinen vuosikorko 5,65% mikä on mielestäni ihan kohtuullinen ja kilpailee pankin kanssa. Ropleemana on vain tuo käsiraha :-(

GE Money:n todellinen vuosikorko oli (ainakin tarjouksen mukaan) 5,65% eli ihan kohtuullinen.
Sorry, mutta onko toi nyt varmasti oikea luku? Siis kaikkine perustamismaksuineen, kuukausikustannuksineen jne.?

Mikä siinä on

a) korkoprosentti p.a.

KSL:n todellinen vuosikorko 5,65% mikä on mielestäni ihan kohtuullinen ja kilpailee pankin kanssa. Ropleemana on vain tuo käsiraha :-(
Mikä mainos toi oli.

Ainakin Biketeamin sivuilla olevien summien mukaan GE Moneyn todellinen vuosikorko on n. 9,6% (24kk/10000€).

Mikä siinä on

a) korkoprosentti p.a.

Mikä mainos toi oli.

Ainakin Biketeamin sivuilla olevien summien mukaan GE Moneyn todellinen vuosikorko on n. 9,6% (24kk/10000€).
Mainoksista en tiedä mutta tällaisen tarjouksen itse sain.

Itse sain kanssa 10 000€ lainaa OP:sta (omistajajäsen) ja sain vakuudeksi jäseluottovakuutuksen eli siis en tarvinnut takaajaa.. vuotuinen korko on 1,000%-yksikköä yli 12kk:n euribor-koron, korko tarkistetaan vuoden välein ja nyt se on hitusen alle 4%.. Lainan saamiseen meni kolme päivää jotka sisälsivät kaksi käyntiä pankissa...
smile_org.gif
yllätyin itsekkin kuinka kivuttomasti homma kävi.. Nyt on pyörä hommattu ja ei kun kevättä kohti..
062802moto_prv.gif

Back