Räksä kävi dynossa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tärkeimmät tiedot takikselta 103,2 hv

laskennallinen kampiakseliteho 114,7 hv /9484 kierr.

max vääntö 91,1 nm /6484 kierr kampuralta (suht alhaalla)

Pyörä on täysin vakio, siton "alkuperäistä vastaavat" tarvike äänenvaimentimet olivat kiinni...vaikuttivat hivenen tukkoisilta, vei varmaan vähän huippuarvoista

Takarengas melkein sakoilla, ketjut ja rattaat ehtoopuolella ja onhan pyörällä jo 17 v. ikääkin, kyllä tolla vielä tuntuu kerkiävän. ( rapiat 74 th ajettu Kawasaki gpz 1000 rx - vm 87). Jos joku haluaa nähdä käppyrät niin viestiä org boxiini, niin voin meilata.
 
Montakos hummaa koneessa on uutena? Meinaan, että moniko on laukannut vuosien saatossa veke.

Nimimerkillä yhtä vanhan ja "paljon" ajetun pyörän omistaja...  
smile_org.gif
 
Pyörälle ilmoitetaan 125 hv, mutta olen kuullut että uutena pyörästä olisi mitattu jopa 134 hv. Viaberin dyno Sipoossa ei ehkä ole oikea paikka jos haluaa optimistisia teholukemia - muuten paikkaa kyllä voi suositella kaikinpuolin. Pääasia tietysti on, että vanhakin pyörä toimii hyvin.
 
sitonputket ovat todella tukkoiset, vievät varmasti sen kymmenkunta heppaa helposti huipputehoista. voihan olla ajanhampaansyömiäkin hevosten menetyksiä mukana tuossa vajeessa lisäksi.
 
Säästellään pojat noita alatyylin kirosanoja oikeaan tarkoitukseen - eli siihen kun niitä oikeesti tarvitaan (onko ees sellaista tilannetta ? ). Räksä on kyllä kyseiselle pyörämallilleni kohtuu hyvin tiedossa oleva/käytetty nimitys PISTE
 
Tärkeimmät tiedot takikselta 103,2 hv

laskennallinen kampiakseliteho 114,7 hv /9484 kierr.

max vääntö 91,1 nm /6484 kierr kampuralta (suht alhaalla)

Pyörä on täysin vakio, siton "alkuperäistä vastaavat" tarvike äänenvaimentimet olivat kiinni...vaikuttivat hivenen tukkoisilta, vei varmaan vähän huippuarvoista

Takarengas melkein sakoilla, ketjut ja rattaat ehtoopuolella ja onhan pyörällä jo 17 v. ikääkin, kyllä tolla vielä tuntuu kerkiävän. ( rapiat 74 th ajettu Kawasaki gpz 1000 rx - vm 87). Jos joku haluaa nähdä käppyrät niin viestiä org boxiini, niin voi meilata.
Mulla oli pari vuotta Räksä ja toisena vuotena vaihdoin siihen Siton vaimentajat (alkuperäiset oli ruostunu pilalle) ja perstuntumalla tuntu, että hevosvoimat karkas samantien. Harmittaa näin jälkeenpäin, että ei tullu penkitettyä..
 
Alkuperäiset vaimentajat ovat vielä tallella, joten uus penkitys tehtänee vielä joskus...jolloin saan selville vaimentimista johtuvan tehohävikin...
 
Jos jotain vaikka kiinnostais...

Maanantaina käytin saman räksän vakioänkkäreillä, siis täysin orkkiksena - ml 125th prätkäpajan dynossa. tulos oli takikselta 106.39 hv / 91,05 nm. Varsinkin vääntö on ihan tehtaan lukemissa, jopa pari nm ylikin. Suuttimia pienentämällä olis vielä joku polle kutsuttavissa kotiin. Max vääntö n.6100 rpm (yli 80 nm/4000-9500 rpm) ja teho n.9250 rpm, Max rpm 10850.

Hiukan jännitti kestävätkö 8000 km ajetut Reginan vitjat moisen ajon. Mulla ovat jo nyt huonommassa hapes kuin Didit oli 40000 ajettuna...ei ikinä enää...
 
ihan hyvin wanhalta räksältä. jos laskisi kampuratehoiksi takiksen 106 hummaa, niin hyvin lähelle 120 päästäisiin jopa ylikin. eli montaa ei ole karannut kilsojenkaan mukana muille laitumille.
 
Back
Ylös