• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rasittava mainos!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkä vuoksi väki ei käytä Adblockeria - siihen on ilmeisesti joku vahva syy?
Jos tämän sivuston mainokset menettävät klikkauksia niin se merkitsee ajan myötä mainostulojen loppumista. Mainostuloilla katetaan tämän sivun ylläpitoa ja itse ainakin mielelläni klikkaan joskus mainosta jos se jotain mielenkiintoista mainostaa ja olen ehkä harkinnut ostavani joskus ko. tuotteen.

muutenki menny koko sivusto aivan paskaksi. ennen täällä oli normi motoristeja nyt kaiken maailman ratatietäjät vallannu palstan. eli ainakin itse jätän tämän palstan kaarreajosta tietävimmelle. se on moro

vanha kansa varmaan tietää paremmin...
mutta olen käsityksessä että ihan alunperin .org nimenomaan oli rataporukoiden foorumi :dunno:
mutta eloisa ja toimiva foorumi kasvatti suosiotaan, perus jampat nousi enemmistöksi
mutta hiljentynyttä taas tätänykyä, isoin osa lienee Facessa

Jos tämän sivuston mainokset menettävät klikkauksia niin se merkitsee ajan myötä mainostulojen loppumista. Mainostuloilla katetaan tämän sivun ylläpitoa ja itse ainakin mielelläni klikkaan joskus mainosta jos se jotain mielenkiintoista mainostaa ja olen ehkä harkinnut ostavani joskus ko. tuotteen.

Siis foorumin lukijat eivät käytä Adblokkeria, jotta mainostulot jatkuisivat - sen sijaan he jättävät foorumin?

Ei logiikka oikein toimi.

Mulla on ainakin ollut pitkän aikaa sen sortin adblockerit käytössä että missään ei näy mainoksen mainosta. Ja selaimena Firefox eikä kuukkelin vakoilukone Chrome.

Jos se mainos olisi
- riittävän pieni
- vilkkumaton (vilkkuva estää tehokkaasti tekstin lukemista)
- asiaan kuuluva (mopofoorumilla on turha mainostaa tiskikoneita)
- ei kolmannen osapuolen palvelimelta malwaren kera tarjoiltu
- ei kolmannen osapuolen evästeillä träkätty ja seurantaa sisältävä

saattaisin niitä mainoksia sietää.

Nyt olen sitä mieltä että koko netin mainosteollisuus saa mädäntyä syvimmässä helvetissä. Jos joku sivu ei saa mainostuloja niin se on sitten voi voi. Riittävän hyväksi havaittua harrastusvoimin ylläpidettyä sivua olen jopa rahallisesti sponssannut.

Meinastko, ettei adblockerit vakoile?

Ilmaisia lounaita ei ole, pääasia, että mainokset saadaan toimimaan niin, että käyttö onnistuu siedettävästi kaikilla laitteilla. Viheliäisimpiä ovat jatkuvasti päälle hyppivät popup-ikkunat sekä scrollauksesta huolimatta puolet näytöstä peittävät, sisällön päällä "kelluvat" mainokset.

Riittävän hyväksi havaittua harrastusvoimin ylläpidettyä sivua olen jopa rahallisesti sponssannut.

Mitenkä luulet tämän foorumin pyöivän noin niin kuin taloudellisessa mielessä?

Mitenkä luulet tämän foorumin pyöivän noin niin kuin taloudellisessa mielessä?

Oletettavasti motorgin jäsenmaksuilla pääasiassa. Mainostulojen määrästä ei ole käryäkään. Edit: Eikä serverikapasiteetin vuosikuluista senpuoleen.

Seurasin erästä ulkomaista saittia jopa useaan kertaan päivässä. Sitten sivusto otti käyttöön näytön ylä- ja alalaitaan tulevat bannerit sekä näytön keski/oikealle avautuvan mainoksen, joka peitti osan tekstisisällöstä. Ja kun ko. mainoksen lyhyen varoajan jälkeen sulki, niin kohta avautui uusi.

Samalla sivusto esti lukemisen AB:n ollessa 'päällä'. Omalla kohdallani päivittäinen seuranta loppui, ja nykyään käyn ehkä 2 vkon välein. Eli kannattaa käyttää harkintaa - ja seurata toki kävijöiden aktiivisuutta.

Taitaa olla jopa jäsenistöltä salattua tieotoa.

Ei siinä mitään salaista ole, mutta ei kai niitä tietoja kovin helposti saa käsiinsä ellei ole yhdistyksen jäsen. Syys- ja kevätkokouksessa noita lukuja kyllä käydään ihan powerpointin sivu kerrallaan läpi, ehkä hieman yleisellä tasolla kuitenkin. Mainostulot yleisesti on vähentynyt huippuajoista, mutta selkeästi kannattavaa noita on kuitenkin pitää. Suuri osa yhdistyksen jäsenistä käy noilla ajoharjoittelupäivillä sen verran, että kannattaa ostaa jäsenyyden sitä varten. Jäseniähän on kai jotain 800 luokkaa, ja ollaan vissiin SMOTO:n listoillakin suurimpien yhdistysten joukossa ja siellä meitin edustaja tekee hyvää työtä.

Mulla on lakannut mainos näkymästä, tietääkseni ei ole mitään blokkeria kun muilla sivuilla näkyy. Eikö enää ole mainossopimusta?

Varmaan on vaan jotain mennyt rikki, jonkin aikaa jo ehdin itsekin ihmetellä miksi kaikki mainokset on Virosta tai Latviasta… Itsellä mainoksia vielä eilen näkyi muttei enää tänään.

Edit. Paitsi että heti pukkasi autotallicomin mainokset kun pääsi sanomasta.

Kaikki meidän mainokset tulee ulkoisen mainosfirman kautta, meillä on vaan sivustolla sopivat koodinpätkät ja mainokset ilmaantuu sivulle ja rahat tilitetään yhdistykselle, ei siis varsinaisesti mitään tietoa miksi joku mainos näkyy tai ei näy.

Minkä vuoksi väki ei käytä Adblockeria - siihen on ilmeisesti joku vahva syy?

Itsellä AB suodattaa mainokset täysin pois.
Sama täällä, AB on käytössä kaikkialla. Jos jotain sivustoa ei pysty lukemaan AB päällä niin en lue.
Aina joskus ajatus katkeaa ja ihmettelen mistä mainoksista lukijat valittavat, kun ei mainokset todellakaan itseä häiritse.

Chromessa itse olen todennut AdGuard nimisen ilmaisen blockerin olevan sitä parhaimmistoa, toiminut jo useamman vuoden täysin taustalla ja tosiaankin poistaa tuon turhan tauhkan. Toki jos sitten haluaa, niin sitä voi vaikka sivukohtaisesti konffata, mistä päästää ne mainoksetkin läpi.

Back