Rata-ajo Monzassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MopoTomppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MopoTomppa

New member
Tässä linkki josta selviää kuinka ja koska Monzaan pääsee ajamaan omalla pyörällä. Löytyy myös lontoonkielinen versio.

Kannattaa lukaista myös FAQ osio.

Monza

Lyhyesti referoituna:

1. rekisteröidy "bikersclubiin", englanninkielistä versiota tästä ei löydy mutta päättelykyvyllä pärjää
2. tee ennakkovaraus valitsemaasi "prova libre moto" ajopäivään, maksaa 15€, vain luottokortilla
3. ilmaannu paikalle oikeaan aikaan, hae toimistosta ajolupa ja maksa loput ajomaksusta
4. voi myös vain ilmaantua paikalle mutta ei ole takeita että pääset ajamaan.

50 pyörää per sessio päästetään radalle, kilvelliset ja kilvettömät erikseen mutta ei eri nopeusluokituksia.

Nahkapuku pitää olla, kaksiosainenkin käy jos on vetskarilla niputettavaa mallia.

Vuokravehkeitä (pyöriä tai varusteita) ei ole tarjolla toimiston kautta, muista alan toimijoista en tiedä kun ei ole ollut tarvetta selvittääkkään.
 
Ruvehan Tomppa järjestelemään jos innostun kesäkuussa siihen suuntaan.
cool.gif
 
Ei tässä mitään eri järjestelyjä tarvita, kyllähän sä tohon vierashuoneen nurkkaan aina pääset.
smile_org.gif
 
Tässä linkki josta selviää kuinka ja koska Monzaan pääsee ajamaan omalla pyörällä. Löytyy myös lontoonkielinen versio.

Kannattaa lukaista myös FAQ osio.

Monza

Lyhyesti referoituna:

1. rekisteröidy "bikersclubiin", englanninkielistä versiota tästä ei löydy mutta päättelykyvyllä pärjää
2. tee ennakkovaraus valitsemaasi "prova libre moto" ajopäivään, maksaa 15€, vain luottokortilla
3. ilmaannu paikalle oikeaan aikaan, hae toimistosta ajolupa ja maksa loput ajomaksusta
4. voi myös vain ilmaantua paikalle mutta ei ole takeita että pääset ajamaan.

50 pyörää per sessio päästetään radalle, kilvelliset ja kilvettömät erikseen mutta ei eri nopeusluokituksia.

Nahkapuku pitää olla, kaksiosainenkin käy jos on vetskarilla niputettavaa mallia.

Vuokravehkeitä (pyöriä tai varusteita) ei ole tarjolla toimiston kautta, muista alan toimijoista en tiedä kun ei ole ollut tarvetta selvittääkkään.
Kannattaako tuolla Monzassa käydä, vaikka ei ajamaan pääsisikään? Eli onko siellä jotain nähtävää?

Viikonpäästä liikutaan siellä suunnalla ja pällistelynarvoisia paikkoja mietin...
 
Tässä linkki josta selviää kuinka ja koska Monzaan pääsee ajamaan omalla pyörällä. Löytyy myös lontoonkielinen versio.

Kannattaa lukaista myös FAQ osio.

Monza

Lyhyesti referoituna:

1. rekisteröidy "bikersclubiin", englanninkielistä versiota tästä ei löydy mutta päättelykyvyllä pärjää
2. tee ennakkovaraus valitsemaasi "prova libre moto" ajopäivään, maksaa 15€, vain luottokortilla
3. ilmaannu paikalle oikeaan aikaan, hae toimistosta ajolupa ja maksa loput ajomaksusta
4. voi myös vain ilmaantua paikalle mutta ei ole takeita että pääset ajamaan.

50 pyörää per sessio päästetään radalle, kilvelliset ja kilvettömät erikseen mutta ei eri nopeusluokituksia.

Nahkapuku pitää olla, kaksiosainenkin käy jos on vetskarilla niputettavaa mallia.

Vuokravehkeitä (pyöriä tai varusteita) ei ole tarjolla toimiston kautta, muista alan toimijoista en tiedä kun ei ole ollut tarvetta selvittääkkään.
tere, ei hassumpaa jos ajaa vain muutaman kierroksen(15 ecee kiekka), mut jos haluaa ajaa enemmän, ehkä aika kallista...
sad_orig.gif

Itse kävin MotoCenter Thunin järjestämil ratapäivillä Monzas 360 ecee La-Su, rajoittamaton ajoaika,ei ryhmii, rata oli suljettuna ainoastaan lounasajan. Suosittelen.
biggrin.gif
 
On siellä jotain kamakauppoja mutta ei se mikään elämyskeidas ole. Rata-alueelle pääsy maksaa vitosen vaikka ei olisikaan mitään tapahtumaa käynnissä.
 
Hieman päivitystä.

Kävin viime lauantaina kurkkimassa "prova libere moto" -ajosessiota, tosin rata-aidan väärältä puolelta. Piti käydä vakoilemassa kuinka kovaa ne paikalliset oikein ajeleekaan eli uskaltaako itse sekaan...
Näyttävän näköistä hommaa se vaan on kun vedetään polvi maassa Parabolicassa.
smile_org.gif

Osa kuskeista oli selvästi vetoukkoja, enemmistönä kuitenkin kilvettömien ajovuorolla, loput ihan tavallisia kuolevaisia eli eiköhän sinne uskalla mennä liikkuvaksi shikaaniksi.

Pitää vielä selvittää kelpaako suomalainen vakuutuspaperi toimitsijoille, niin ja se uusi kypärä & ratahanskat..
 
Viime sunnuntaina kävin lopultakin viemässä rataneitsyyden kikottimelta.
On se sairaan nopee rata vaikka kuski onkin hidas.

Mutta nannaa ja lisää pitää saada.
062802moto_prv.gif
 
R1 vs. MV Agusta

R1

Kyllähän tuolla ajelis... Renkaille varmaan aika haastava kun kaikki nopeat mutkat on oikealle (Curva Grande, Lesmot ja Parabolica). Karstatkin saa ajettua pois koneesta.
 
Back
Ylös