Rata-ajon varusteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttää siltä että näitä ratakäyttöön (kyttyräpuku) soveltuvia niskatukia ei oikein ole enää saatavilla. Esim. Leatt STX Road/RR en ole löytänyt mistään.

Minkälaisia tukia kannattaa tänäpäivänä sitten metsästää ratahommiin?

P.S. Jos noita Leatt niskatukia on jäänyt porukalla nurkkiin niin käytetty (ehjä) kelpaa mulle myös. :;):

Eurobiker. Jäsenille muutama €uro alennusta. :;):
https://www.eurobiker.fi/leatt-neck-brace-gpx-6-5-carbon-l-xl.html

Stormillakin taitaa joitain malleja olla...

Ymmärtääkseni tämä on se kyttyräpuvun kans sopiva: https://www.eurobiker.fi/leatt-brace-stx-rr-carbon-l-xl-niskatuki.html Ja myös Eurobikerilta tällä hetkellä loppu.

Valikoima on alan liikkeissä usein tähän vuodenaikaan huono, pyrkivät tyhjentämään varastoaan (kirjanpito, varastotila, uudet mallit tulossa...).
Jos ei nyt onnistu tekemään edullisia löytöjä niin kannattaa odottaa messujen aikaa jolloin taas tavaraa sisällä ja esillä.

Itseasiassa etsin niskatueka jo viimetalvena ja sillon taisi olla ihan sama tilanne, ettei missään ollut saatavilla. Kesällä en sitten tarjontaa enää seurannut, eli en tiedä muuttuiko sitten tilanne kesäksi. Tosiaan tuo 6.5 malli ei taida mennä kyttyrän kanssa, eli Road/RR se pitäis olla.

Vielä taitaa olla 2 paria verkkokaupassa jäljellä. Outlet-hinta 89.50€

https://www.motonet.fi/fi/tuote/400...hanskat-mustavalkoinenpunainen-XL?outlet=true

272750399_634141704471872_380478092209534109_n.jpg

Näyttää siltä että näitä ratakäyttöön (kyttyräpuku) soveltuvia niskatukia ei oikein ole enää saatavilla. Esim. Leatt STX Road/RR en ole löytänyt mistään.

Minkälaisia tukia kannattaa tänäpäivänä sitten metsästää ratahommiin?

P.S. Jos noita Leatt niskatukia on jäänyt porukalla nurkkiin niin käytetty (ehjä) kelpaa mulle myös. :;):

Mulla on yx Leatt nyt en muista mallia. Käytin Gimoton kyttyräpuvun kanssa. En tartte enään, ku on airbagi liivi.
Mä laitan yv:tä.

Käytän evs r2 niskatukea. Ei minulla haittaa mitenkään ajamista.Suojaavampia on varmasti, mutta tuskin tuokaan ihan turha on. Käytän samaa myös enduroajossa

Mulla on samanlainen. Ostin alunperin pihacrossaamiseen, mutta olen sittemmin käyttänyt myös radalla ja endurossa. Äkkiä siihen tottuu.

Onkos ratailijoilla mitää kikkaa tai varustetta millä ootte estäny nilkkojen kastumisen sateella ajaessa? Muuten mul on ihan kelpo sadevermeet, mutta ajosaappaan kulmasta pääsee vesi sisään sillee että setin jälkee on nilkkaan asti vettä saappaassa.

Moi

Onko kokemuksia Ixon Jackal nahkapuvusta? Nahkapukua hankkimassa ja alle tonnin hinta herätti kiinnostuksen.

Tonnin:paikallatuulee: mistä niin kalliilla saa?
Googlaa FC Moto, sama mekko 590€ + paljon muita samassa hintaluokassa.

En löytänyt äkkiseltään keskustelua airbägeistä..
Mutta siis, jo vuosi sitten päivitin puvun alpinen rech Airiin jossa siis valmius liiville.. kuitenkin sen verran arvokkaita et samaan ei ollut varaa laittaa molempia ja tarkoitus siis hommata se täksi kaudeksi.. tilasinkin jo syksyllä tech air 5 ja se oli alennuksien jälkeen vajaa 500e.. mutta enhän älynnyt et ei se passaa ton puvun kanssa kun siihen menee se race malli mikä maksaa tonnin, palautin sen siis silloin..
nyt tietenkin menee rahaa ratamaksuihin , renkaisiin yms.
Niin rupesin kattelemaan että esim xl motolta saa tota klimiä +400e ja ihan hyviä arvosteluja siitä lukenut ja sama toimintaperiaate kuin alpinestarssissa eli antureilla ja saa säädettyä radalle erikseen. Onko kellään kokemuksia ?
on sen verran mulle iso hintaero toi 600e välissä et jos sillä saan puvun hihaan ledit palamaan niin ei ole sen väärti..

En löytänyt äkkiseltään keskustelua airbägeistä..
Mutta siis, jo vuosi sitten päivitin puvun alpinen rech Airiin jossa siis valmius liiville.. kuitenkin sen verran arvokkaita et samaan ei ollut varaa laittaa molempia ja tarkoitus siis hommata se täksi kaudeksi.. tilasinkin jo syksyllä tech air 5 ja se oli alennuksien jälkeen vajaa 500e.. mutta enhän älynnyt et ei se passaa ton puvun kanssa kun siihen menee se race malli mikä maksaa tonnin, palautin sen siis silloin..
nyt tietenkin menee rahaa ratamaksuihin , renkaisiin yms.
Niin rupesin kattelemaan että esim xl motolta saa tota klimiä +400e ja ihan hyviä arvosteluja siitä lukenut ja sama toimintaperiaate kuin alpinestarssissa eli antureilla ja saa säädettyä radalle erikseen. Onko kellään kokemuksia ?
on sen verran mulle iso hintaero toi 600e välissä et jos sillä saan puvun hihaan ledit palamaan niin ei ole sen väärti..

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/292752-Airback-ajoasuja

Otsikko on vähän kryptattu.

Ainakaan mun kokemuksen mukaan sillä nepparilla ei tee mitään yksiosaisen nahkapuvun kanssa, selkäsuoja irtoaa nepparista pukiessa joka kerta. Mä laitan selkäsuojan munuaisvyön kanssa päälle ja sitten puen nahkapuvun. Hyvin menee noinkin, eikä selkäsuoja pyöri tai heilu ylimääräisiä vaikka ei olekaan yläpäästä missään kiinni.

Pakko tähän vastata jos jotain jeesaa.

Tuli ostettua Astarssin yksiosainen puku missä juurikin tämä nappikiinnitys missä se nappikumilärpäke on kiinni semmoisessa kangastarra seinämässä puvun sisäselässä. Ja minulla oli Astarssin panssari ilman sitä nappia ennestään (tämä https://www.alpinestars.com/products/nucleon-kr-2i-back-protector-insert )
Siinä sitten mietin, että nappiko siihen pitää ruveta liimaamaan, mutta ratkaisu löytyi ompelukaupasta, ostin vastapuolen tarranauhaa mikä puvun seinämässä. Liimasin panssarin yläosaan sen nauhan ja löin kiinni sinne mihin se nappi hässäkkä tulisi kiinni. Hyvin pysyy panssari paikallaan pukua pukiessaankin ja hintaa tälle ratkaisulle tuli noin 1€, Metri nauhaa maksoi 5€ :D

Näin ratakauden alussa ajankohtainen aihe eli mitä kaikkea tarvitaan tai olisi kiva olla mukana ratapäivillä. Alussa riittää toimiva pyörä, turvalliset ajovarusteet ja kuski. Homman lähtiessä laukalle peräkärry on täynnä, mitä kummallisempaa tilpehööriä.

Asiaan liittyvä video:
https://youtu.be/64RcOoqiT7o

Vie kaiken semmoisen minkä lasken omassa kirjanpidossa ns. löysäksi.

No, onhan pyöriä kolme ja kausi 12 kk.

Back