Ratailu - Ajanottolaitteiston luotettavuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E-tana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laptimer for dummies -henkinen kysymys: onko siis niin, että käytännössä tätä pyöritetään puhelin(racechrono pro) + gps mokkula kombolla tai sitten joku transponderi systeemi, jossa anturi laitetaan radan varteen ja sitten pyörässä joku vastinpari sille ja transponderi radan varressa kerää datan? Jotenkin tuntuu kömpelöltä tuo ensimmäinen. Pitääkö porukka puhelinta ajopuvun taskuissa vai onko puhelimelle viritelty joku oma paikka pyörässä? Ostaako porukka jonkun peruspaskan puhelimen, johon tuon sovelluksen saa vai ykköspuhelin taskuun vaan?
 
10 hertzin mokkula vaan antaa mahdollisuuden nähdä ajolinjatkin jopa ja jarrutehon muuttumisen mutkaan mennessä jne. Jos on vaa kännykkä missä sen oma gps niin tulee kulmikasta käyrää kiihtyvyyksostä. Kierrosaika kyllä tulee tarpeeksi tarkkana. Racecrono pro:n etu on ainakin se että saa videoihin gps dataa. Mä ostin satasen honorin ja teippaan sen takakatteeseen kiinni.
 
Laptimer for dummies -henkinen kysymys: onko siis niin, että käytännössä tätä pyöritetään puhelin(racechrono pro) + gps mokkula kombolla tai sitten joku transponderi systeemi, jossa anturi laitetaan radan varteen ja sitten pyörässä joku vastinpari sille ja transponderi radan varressa kerää datan? Jotenkin tuntuu kömpelöltä tuo ensimmäinen. Pitääkö porukka puhelinta ajopuvun taskuissa vai onko puhelimelle viritelty joku oma paikka pyörässä? Ostaako porukka jonkun peruspaskan puhelimen, johon tuon sovelluksen saa vai ykköspuhelin taskuun vaan?
Jotenkin tuntuu äärikömpelöltä tuo toinen vaihtoehto.
 
Meillä jäi mokkula ja kännykkä pois vuosi takaperin ja hommattiin Aim Solo mittariston alle.

Ei ole pahaa sanottavaa, nythän tuli uusi Solo2, siinä uusia ominaisuuksia.
 
Laptimer for dummies -henkinen kysymys: onko siis niin, että käytännössä tätä pyöritetään puhelin(racechrono pro) + gps mokkula kombolla tai sitten joku transponderi systeemi, jossa anturi laitetaan radan varteen ja sitten pyörässä joku vastinpari sille ja transponderi radan varressa kerää datan? Jotenkin tuntuu kömpelöltä tuo ensimmäinen. Pitääkö porukka puhelinta ajopuvun taskuissa vai onko puhelimelle viritelty joku oma paikka pyörässä? Ostaako porukka jonkun peruspaskan puhelimen, johon tuon sovelluksen saa vai ykköspuhelin taskuun vaan?

Jesseteippi on ystävä luurin ja mokkulan kiinnityksessä. Transponderi systeemi antaa vain kierrosajan, GPS nopeuskäppyrän koko kiekalta, tarkkuus sit riippuu käytössä olevasta gepsimokkulasta. Ja transponderin majakka unohtuu aina radan varteen.
 
Meillä jäi mokkula ja kännykkä pois vuosi takaperin ja hommattiin Aim Solo mittariston alle.

Ei ole pahaa sanottavaa, nythän tuli uusi Solo2, siinä uusia ominaisuuksia.

Tsekkasin tästä jonkun perusjenkkimainosvideon. Itse timer näyttäisi maksavan 399 taalaa, mutta kylkiäiseksi tarjoavat ronskisti hinnoiteltua 1099 dollarin kamerasettiä, jolla sitten saa suoraan synkattua kuvan ja datan. Näitähän porukka tekee myös racechrono + GoPro kombolla, joka yksinkertaisen laskutoimituksen perusteella toki jonkin verran halvempi.
 
Ois kannattanu kysyä ennen kuin tekee virheen ja tilaa halvemman version...

Iphone-yhteensopivista mokkuloista oli puhetta mp-radan puolella, sieltä tämän bongasinkin. Nyt kun katsoin uudestaan niin olihan siellä mainittu virkistystaajuus jo ketjussa. Silti epäilen että 4 hertzin taajuus ei tuu olemaan mun suurin ongelma ensi kesänä.

Mulla pelkkä puhelin tekee niin kulmikasta käyrää ettei aikaankaan uskalla oikein luottaa.
 
Meillä jäi mokkula ja kännykkä pois vuosi takaperin ja hommattiin Aim Solo mittariston alle.

Ei ole pahaa sanottavaa, nythän tuli uusi Solo2, siinä uusia ominaisuuksia.
Solo 2 ovh. 434 e.
Solo 2 DL ovh. 682 e.
Ja jos joku tuota miettii, niin kannattaa ottaa se DL-versio, niin saa muutakin dataa kuin pelkät gepsidatat.
 
Back
Ylös