• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratakauden avaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Seuraava projekti on takapään laittaminen se, kun tuppaa soutamaan ulos tulossa ja kiihdytyksessä oikein huolella vaikka kaikki esijännitykset on tapissaan. Kyllä oli kivaa "

pistä lisää paluuvaimennusta?
Perä ei missään nimessä ollut kova vaan pehmeä vaikka esijännitykset olivatkin tapissaan. 12R:n manuaalissa lukee, että tehdas säädöt on tehty 68kg kuljettalle!!! Ite painan melkeen kaksi kertaa ton määrän.

Lisää paluuvaimennusta ja perä pysyy maassa pitempää ja jarruissa pompottaa. Puritusvaimennus olisi ymmärtääkseni tuossa oikeampi tapa, mutta sekään ei auttanut. Purettiin tuo vakipamppu ja kokeiltiin noita vaimennuksia ilman jousta ja niillä ei ollut juuri sanottavaa vaikutusta vaimentimen käytökseen eli puristusvaimennus tapissaan pystyi vaimentimen painamaan pohjaan helposti ja lähes yhtä nopeasti kuin auki asennossa. Ongelma on nimenomaan liian löysä jousi minun painolla eli about 130 kg ajokamoissa. Ajateltiin vaihtaa jousta, mutta koska nuo vaimennukset toimivat miten toimivat tuossa vaki pampussa niin perästä olisi tullut todennäköisesti aika levoton noiden mitään sanomattomien vaimennuksien takia.

Vertailtiin myös K6 gixxerin takapamppuun, jossa vaimennukset oikeasti toimivat. Ajatuksena oli vaihtaa K6:n pamppu taakse, mutta se oli liian lyhyt ja alakiinnikkeen olisi joutunut leventämään, joten hylättiin se ajatus.

Pienen harkinnan ja ihmettelyn jälkeen päädyin Öhlärin takapamppuun. Kyllä se vähän kirpaisee rahallisesti, mutta paljon parempaa ei varmaan !2R:ään saa. Perustelin hankintani turvallisuudella, mukavuudella ja huollettavuudella. Tänä kesänä tulee kuitenkin radalla enemmänkin pyörittyä, joten onhan tuo päivitys ihan aiheellinen - onhan?
tounge.gif
 
Mittaa mikä on todellinen painuma ja säädä jousi kohdalleen
Kyllä tuota painauman säätöä yritettiin, mutta sitä ei saanut kohilleen eli se oli aina ohi asteikon. Älä kysy millejä, koska se oli viimekaudella ei pysty muistamaan. Öhlärin ohjeilla yritettiin laittaa, mutta ei saanut keulaa eikä perää mihinkään spekseihin vakiokamoilla.

Tällaista se on, kun on tällänen sonnin ja kirahvin risteytys.
wink.gif
 
Radalle näillä näkymin mennään työpaikan kerhon kanssa kesäkuun puolessa välissä, yritän saada pyöräni huoltoon ennen tuota Ahveniston käyntiä, renkaanvaihtokin voisi olla tarpeen (tosin reunoilla lienee vielä kulutettavaa
tounge.gif
)
 
jos ei öhlarilla toimi niin ei sitten millään... Joskus kuvittelin että ei sillä voi olla kauheesti merkitystä mikä vaimennin siellä on mutta voin kertoa että KYLLÄ sillä on!!!
 
Sain Öhlärin paikoilleen viikolla ja kävin sillä kadulla hieman kokeilemassa, mutta siinä ei vielä ominaisuudet päässeet oikein esille, joten odottelen innolla seuraavaa rata päristelyä. Ainoan minkä huomasin kadullakin niin perä ei painu niin syvälle kovissa kiihdytyksissä ja sagit sai vihdoinkin säädettyä kohdilleen.
thumbs-up.gif


Nyt on sitten Öhläriä keulassa ja perässä, joten eiköhän tule mutkiin taas lisää vakautta ja nopeutta. Jo pelkästään tuon keulan laitto vaikutti todella dramaattisesti mutka ajoon vrt. viime kesä.
 
Back
Ylös