CBX_Raider
New member
Perä ei missään nimessä ollut kova vaan pehmeä vaikka esijännitykset olivatkin tapissaan. 12R:n manuaalissa lukee, että tehdas säädöt on tehty 68kg kuljettalle!!! Ite painan melkeen kaksi kertaa ton määrän."Seuraava projekti on takapään laittaminen se, kun tuppaa soutamaan ulos tulossa ja kiihdytyksessä oikein huolella vaikka kaikki esijännitykset on tapissaan. Kyllä oli kivaa "
pistä lisää paluuvaimennusta?
Lisää paluuvaimennusta ja perä pysyy maassa pitempää ja jarruissa pompottaa. Puritusvaimennus olisi ymmärtääkseni tuossa oikeampi tapa, mutta sekään ei auttanut. Purettiin tuo vakipamppu ja kokeiltiin noita vaimennuksia ilman jousta ja niillä ei ollut juuri sanottavaa vaikutusta vaimentimen käytökseen eli puristusvaimennus tapissaan pystyi vaimentimen painamaan pohjaan helposti ja lähes yhtä nopeasti kuin auki asennossa. Ongelma on nimenomaan liian löysä jousi minun painolla eli about 130 kg ajokamoissa. Ajateltiin vaihtaa jousta, mutta koska nuo vaimennukset toimivat miten toimivat tuossa vaki pampussa niin perästä olisi tullut todennäköisesti aika levoton noiden mitään sanomattomien vaimennuksien takia.
Vertailtiin myös K6 gixxerin takapamppuun, jossa vaimennukset oikeasti toimivat. Ajatuksena oli vaihtaa K6:n pamppu taakse, mutta se oli liian lyhyt ja alakiinnikkeen olisi joutunut leventämään, joten hylättiin se ajatus.
Pienen harkinnan ja ihmettelyn jälkeen päädyin Öhlärin takapamppuun. Kyllä se vähän kirpaisee rahallisesti, mutta paljon parempaa ei varmaan !2R:ään saa. Perustelin hankintani turvallisuudella, mukavuudella ja huollettavuudella. Tänä kesänä tulee kuitenkin radalla enemmänkin pyörittyä, joten onhan tuo päivitys ihan aiheellinen - onhan?