• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratalipat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ei se kilvetön maksa itseensä takaisin yhteen sen nopeammin kuin kilvellinenkään. Sen korjaaminen maksaa saman verran. Jos säästö syntyy vakuutuksista, niin voi kilvellistäkin pitää ilman kaskoa. ja voi kilvellinenkin olla kisakatteissa. ne vilkut ei paljoa paina, ja peilit voi ruuvata irti.

Kaikki kaatuu,ennemmin tai myöhemmin. Kerran kaatunut ei vedä enää koskaan samalla huolettomuudella mutkaan kuin kaatumaton. Ja se on ihan hyvä se.

... kyseessä olleen työpaikan järjestämä ajoharjoittelu päivä ja ettei kyseessä ollut kilpailu eikä kilpailuun harjoittelu. Pohjantähdellä on tänä vuonna kanta etteivät korvaa mitään radalla sattuneista vahingoista. ... Onko kellään tietoa miten kauan menee suurin piirtein, että ne sanovat korvaussumma ehdotuksen? Puhutaanko päivästä, viikosta?
Eikös se menis liukkaankelin ajoharjoitteluna, kun ratakin oli märkä?
wink.gif

Korvaussummista voidaan varmaan puhua jopa samana päivänä. kun arviointikin tapahtuu, riippuen tietenkin tapauksen hankaluudesta.

Täältäkin vielä suruvalittelut tapauksen johdosta... Oli se vaan pirun nätti pyörä.
pftroest.gif
Mutta pääasiahan on, ettei henkilövahinkoja sattunut, mopoja saa aina uusia.

Tuo keulan altalähtö on muuten inha juttu, jos ei suoraan tiedä mistä se johtui. Itsellä meni aikoinaan pitkä tovi ennenkuin luotto etupäähän palasi. Se tosin vaati alustan säätöjen uudelleenarviointia, ja sieltähän se "syy" löytyikin..
Mikä se selvinnyt syy sitten oli?
Liian jäykkä keula.. Alastaron 3. mutkan töyssyt oli liikaa sille.
Ainiin.. olihan siinä alla silloin BT-012 kumit..
033102ass_1_prv.gif

Tuo keulan altalähtö on muuten inha juttu, jos ei suoraan tiedä mistä se johtui. Itsellä meni aikoinaan pitkä tovi ennenkuin luotto etupäähän palasi. Se tosin vaati alustan säätöjen uudelleenarviointia, ja sieltähän se "syy" löytyikin..
Mikä se selvinnyt syy sitten oli?
Liian jäykkä keula.. Alastaron 3. mutkan töyssyt oli liikaa sille.
Ainiin.. olihan siinä alla silloin BT-012 kumit..
033102ass_1_prv.gif
syy taitaa yleensä olla liian suuri vauhti kyseisellä rengas/pyörä/jousitussäätö yhdistelmällä.
tounge.gif

Onko muuten mitään pakottavaa syytä kertoa ajaneensa radalla?? Eiks yhtä hyvin vois kertoa, että veti jossain muualla ja näin saa vakuutuksen korvaamaan?? ...ampukaa vaan jo valmiiks---->eihän kunnon ihmiset näin tee, mut tuli vaan mieleen...
cool.gif

Toivottavasti ei tarvitse maksaa enään kenenkään toisen toilailuja...
Sulla varmaan sapettaa maksaa verojakin, kun joku muukin hyötyy niistä sun maksamista veroeuroista.. Noh, mutta oma perse on aina oma perse.
033102ass_1_prv.gif

Mutta itse asiaan, Jennicalle vaan tsemppiä, ja niinku jo monesti sanoin, niin pääasia kumminkin, että itse selvisit ilman isompia vaurioita. Ja kyllä sitä vielä tälle kesälle ajetaan
062802moto_prv.gif

Siis kaikkien vakuutusten idea on juurikin se että maksetaan yhdessä muiden kohellukset.

Onko muuten mitään pakottavaa syytä kertoa ajaneensa radalla?? Eiks yhtä hyvin vois kertoa, että veti jossain muualla ja näin saa  vakuutuksen korvaamaan?? ...ampukaa vaan jo valmiiks---->eihän kunnon ihmiset näin tee, mut tuli vaan mieleen...  
cool.gif
Se riippuu vähä. Itellä vahinkotarkastaja ei juurikaa paljoo kyselly eikä tutkiskellu. Mut sit jos ne pistää esim. onnettomuuspaikalla jonku tutkinnan pystyyn ni voiki käydä äkkii vakuutuspetossyyte ilmi... jos siis olet kusettanu onnettomuuspaikan. Mutta aina voi kaikkee yrittää jos vaa haluaa... It's a free world u know.

Onko muuten mitään pakottavaa syytä kertoa ajaneensa radalla?? Eiks yhtä hyvin vois kertoa, että veti jossain muualla ja näin saa  vakuutuksen korvaamaan?? ...ampukaa vaan jo valmiiks---->eihän kunnon ihmiset näin tee, mut tuli vaan mieleen...  
cool.gif
Se riippuu vähä. Itellä vahinkotarkastaja ei juurikaa paljoo kyselly eikä tutkiskellu. Mut sit jos ne pistää esim. onnettomuuspaikalla jonku tutkinnan pystyyn ni voiki käydä äkkii vakuutuspetossyyte ilmi... jos siis olet kusettanu onnettomuuspaikan. Mutta aina voi kaikkee yrittää jos vaa haluaa... It's a free world u know.
Renkaat saa kyllä vaihtaa rata-ajon jälkeen, jos meinaa tarkastajaa huijata...

cool.gif
Renkaat saa kyllä vaihtaa rata-ajon jälkeen, jos meinaa tarkastajaa huijata...
Tää kokonaisuutena menee mun oikeustajun yli, raja jossain
mad.gif

mä ainakin maksan ihan vaan omat vakuutukseni...  
tounge.gif
jos joku haluaa maksaa mun vakuutukset niin voi vaikka laittaa privaa... sama juttu veroissa, privaa vaan jos joku ne haluaa maksaa...  
wink.gif

Kerro sit mitä ovat tällä viikolla mieltä. Täällä odotellaan mopoa pois korjauksesta, pitkäksi venähti kun ei koppaa ole kuulunut.
sad_orig.gif

Tsemppiä paljon, eiköhän olo parane kun jossain vaiheessa saa uutta mopoa ajoon! Ja reissussakin varmasti on kivaa joka tapauksessa. Itsellä ainakin meni siskon hääreissu mukavasti autoillenkin, vaikka alkuun ketutti kovastikin kun mopolla sinne oli tarkoitus mennä.

Mulla vakuutukset Tapiolassa just sen takia kun korvaavat ajokamat myös ja ratakorvauksetkin suth hyvin. Sain kivasti niiltä kertakorvauksen kypärästä ja takista, ja mopokaan ei mennyt lunariin vaikka sitä vähän toivoinkin (soittelin jo uuden 750 perään!), mutta korjaus hoitui nopeasti ja olen ihan tyytyväinen palveluun. Ainut mikä hommaa nyt hidasti oli se, että vaikka tavaraa tuli 3 laatikollista (muovia, putkea jne.) niin se magnetokoppa puuttui edelleen ja mopoa ei saanut ajoon viimeviikolla, kuten puhetta oli...

Uuden lunastusturvaa ei minulla ollut, koska en edes tiennyt, että Nordealla on sellainen. Väärässä paikassa ollut sellainen vakuutusmyyjä, joka ei tuputa kaiken maailman vakuutuksia.
mad.gif
Toki mä oisin tuohon sellaisen ottanut.

Mulle ainaskin sanoivat Nordeassa ettei lunastusturvaa saa kuin kotiloihin... Joten sitä ei kantsi murehtia
smile_org.gif

Maanantaina vahinkotarkastaja käy tsekkaamassa pyörän ja liikkeen laatiman kustannusarvion. Onko kellään tietoa miten kauan menee suurin piirtein, että ne sanovat korvaussumma ehdotuksen? Puhutaanko päivästä, viikosta?
En tiedä millainen systeemi tuolla on, mutta mulla kävi näin: Su lipat, ma vein pyörän SVTlle vahinkotarkastukseen (SVT on Tapiolan yhteistyökumppani). Jannu teki vahinkoarvion samantien, soitti Hanskille Herttoniemeen, Hanski tuli paikanpäälle 10 minuutin sisällä ja vei mukanaan mopon huoltoon.

Eli päivän sisään tuli arvio, tosin tottakai hinnat elää sitten kun osia tilataan... samalla tehtiin myös kertakorvausarvio ajokamppeista, ja samantien lähetettiin Tapiolalle. Tapiolalla vaan kesti vähän aikaa sitten käsitellä papereita kun niin uusi prätkä oli kyseessä (niille ei ollut edes tullut vielä vakuutussopimusta Takatalolta).

Toivottavasti hoituisi sullakin homma mahdollisimman pikaisesti, ja pääsisit
062802moto_prv.gif
ennen kuin kesä loppuu...

cool.gif
Tai ilmoittaa mopo varastetuksi  
omg.gif

Mitäs muita vippaskonsteja keksittäis
nixweiss.gif

Houkutus vippaskonsteihin voi olla suuri, mutta kannattaa miettiä minkälaisen asian kanssa siinä on tekemisissä. Vakuutuspetokset ja niiden yritykset otetaan todella vakavissaan ja rikosprosessien lisäksi siinä onnistuu saamaan itsensä yhtiöiden yhteiseen vilppirekisteriin, joka käytännössä estää vapaaehtoisten vakuutusten saamisen mistään yhtiöstä.

Suosittelen harkitsemaan riskin ottamista.

Osaanottoni myös. Kuulosti kovin tutulta tuo kostea asvaltti ja siitä kylkimyyryä..... Noh, niikauan ku rahalla selviää ni nou hätä! Kyl se aina hetkeks pistää "vähän" suipoo....

Houkutus vippaskonsteihin voi olla suuri, mutta kannattaa miettiä minkälaisen asian kanssa siinä on tekemisissä.

Suosittelen harkitsemaan riskin ottamista.
Olen aivan samaa mieltä! Heitinkin tässä vaan kysymyksen ilmoille. Onneksi ei tuollaisia ole vielä tarvinnut miettiä (koputtaa puuta). Omalla kohdalla moraalini yksinkertaisesti estäisi tuollaisen toiminnan. Mutta mahdollisuus tuollaiseen tietenkin on.
nixweiss.gif

Back