Ratalippa ja vakuutukset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle ainakin tuli viime kesänä uusi puku. Kerroin tarkasti ja rehdisti tapahtumien kulun ja sen että kyse oli kilpailuun tähtäävästä harjoittelusta nopeassa ryhmässä kilvettömällä liikennevakuutetulla pyörällä. Pyörän vakuutuskaan ei edes ollut samassa yhtiössä kuin kotivakuutus.

Mulle ainakin tuli viime kesänä uusi puku. Kerroin tarkasti ja rehdisti tapahtumien kulun ja sen että kyse oli kilpailuun tähtäävästä harjoittelusta nopeassa ryhmässä kilvettömällä liikennevakuutetulla pyörällä. Pyörän vakuutuskaan ei edes ollut samassa yhtiössä kuin kotivakuutus.
Hieman uskaltaisin epäillä, että tässä tapauksessa käsittelijällä on tullut virhe. Pääsääntöisesti harrastusvälineitä ei korvata kun hajoavat kyseistä harrastusta suoritettaessa.

Eli jos suksi katkeaa hiihdettäessä -> ei korvausta
Jos suksi jää auton oven väliin ja katkeaa -> korvataan.

Mutta jokaisessa yhtiössä omat ehtonsa, joten enpä ala yhtiötä ja sen ehtoja tuntematta ottamaan mitään kantaa yksittäiseen korvauscaseen. Eli myöskään mitään yleistä vastausta ei voi antaa korvaako laaja kotivakuutus yleisesti. Kysymys on tasoa saako ravintolasta oluen 3 eurolla vai ei.

Jukka

Kotivakuutus korvasi puvun minullakin ratakaadossa. Ensin tuli hylky Jukan kertomalla perusteella mutta tein sinne lisäselvityksen jossa kerroin että kyseinen kapistus ei ole harrastusväline. Taitaapa olla Jukan viittaama yhtiökin..

Kertoilin että puku on minulla päällä myös normaalissa katuliikenteessä liikkuessa ja se on verrattavissa vaikka pikee-paitaan jota käyttäisin autolla ajaessa. Autoillessa pikee-paita harvemmin hajoaa mutta moottoripyöräilyssä päällä olevat vaatteet hajoavat helpommin kun ottaa asfaltin kanssa kontaktia.. Meni asiantuntijalle ratkaistavaksi ja korvaus tuli. Riippuu kyllä varmasti yhtiöstä paljon..

Tuukka

Kotivakuutus korvasi puvun minullakin ratakaadossa. Ensin tuli hylky Jukan kertomalla perusteella mutta tein sinne lisäselvityksen jossa kerroin että kyseinen kapistus ei ole harrastusväline. Taitaapa olla Jukan viittaama yhtiökin..

Kertoilin että puku on minulla päällä myös normaalissa katuliikenteessä liikkuessa ja se on verrattavissa vaikka pikee-paitaan jota käyttäisin autolla ajaessa. Autoillessa pikee-paita harvemmin hajoaa mutta moottoripyöräilyssä päällä olevat vaatteet hajoavat helpommin kun ottaa asfaltin kanssa kontaktia.. Meni asiantuntijalle ratkaistavaksi ja korvaus tuli. Riippuu kyllä varmasti yhtiöstä paljon..

Tuukka
saako kysyä että mikä yhtiö ja minä vuonna tapahtui tuo?

2009 elokuussa oli ja yhtiö suuri P-kirjaimella alkava jonka nimi saattaisi viitata vaikka pohjoiseen sijaintiin
smile_org.gif

Kiitos kovasti kysymyksen oikein ymmärtäneitä, pitää
laahustaa huomenna vakuutuskonttoriin.

Sanamuodostahan se voi olla kiinni. Kotivakuutuksesta ei olisi korvattu p a k o l l i s ta suojavarustetta, mutta kun vahinkoilmoituksessa luki "mikroautoilussakin käytettävissä oleva suojapäähine" niin menipä sitten kotivakuutuksesta. Sellaista se on joskus Suomessakin, saati sitten Yhdysvalloissa jossa rikospuolelta saat vapautuksen murhasta, mutta siviilipuolella saat sitten tuomion ja joudut maksamaan korvauksia, muttet lusimaan (case kikkarapäinen näyttelijä). Isompien vahinkojen tullessa suosittelen ottamaan ensin yhteyttä yhtiön ulkopuoliseen asiantuntijaan, ettei tule pilkkuvirheitä. Yhtiöt osaavat kyllä puolensa pitää.

Jukka

nuo esimerkkitapaukset ovat vuoden vanhoja. tässä tuore tapaus eli kesäkuu 2010: hakemus hylätty, ei korvata ajovarustevahinkoja jotka tapahtuvat moottoriradalla tai muussa normaaliliikenteeltä suljetussa paikassa. eli sepustukset ovat muuttuneet.

Back