• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratapäiviä 2005?

Tuli vaan mieleen, että onko jonkun vakuutusyhtiön pykälistä löytynyt kohta, jossa otetaan kantaa kilvettömiin tai niiden kanssa ajamiseen?? Vai ollaanko me harrastajat keskenämme vain tehty yleinen olettama, että kilvettömien kanssa ajaminen automaattisesti tulkittaisiin kilpa-ajo harjoitteluksi.

Tämä kohta on väännettävä auki, selväksi ja kirjallisena vakuutusyhtiöiden kanssa saman lailla kuin omavastuukysymys ennen kuin seuraava ratakausi alkaa. Veikkaisin että tällä hetkellä ei kunnollista vastausta saa, kuten ei tuohon omavastuuasiaankaan.

Sillä vaikka en henk.koht. ole ryysäämässä MpTuen nopeaan ryhmään kilvellisen moponi kanssa, niin tällaisiin "vapaisiin" ratapäiviin (kuten Maken tai JP_445:den järkkäämiin) sillä on vaikutusta miten kilvettömien kanssa ajamiseen suhtaudutaan.
 
Tuli vaan mieleen, että onko jonkun vakuutusyhtiön pykälistä löytynyt kohta, jossa otetaan kantaa kilvettömiin tai niiden kanssa ajamiseen?? Vai ollaanko me harrastajat keskenämme vain tehty yleinen olettama, että kilvettömien kanssa ajaminen automaattisesti tulkittaisiin kilpa-ajo harjoitteluksi.
Tätä ei olla 100% tarkkaan selvitetty (mitään lausuntoja vakuutusyhtiöiltä ei kai vielä ole hankittu), mutta kuuleman mukaan yhtään "et saa ropoakaan" päätöstä ei olisi tullut kun mopoja on kaadettu kilvettömien seassa ajellessa. Tokihan noi menee korotetulla omavastuulla jos sellainen ehto sattuu tuolla kaskoehdoissa olemaan. Käsittääkseni tämä tieto oli osaltaan vaikuttamassa MP Tuen päätökseen sallia kilvettömät nopeassa ryhmässä. Tästä taisi olla mp-foorumissa juttuakin jossain vaiheessa syksyä. Olettaisin että nuo korotetut omavastuut tulee joka tapauksessa kyseeseen yksityishenkilöiden järjestämillä ratapäivillä, siellähän tuskin mitään XYZ:n auktorisoimia (henk. koht.) kouluttajia nähdään.

Yllämainittuun kannattaa suhtautua varauksella, olen jo kerran ollut tässäkin ketjussa täysin hukassa...
 
Tuli vaan mieleen, että onko jonkun vakuutusyhtiön pykälistä löytynyt kohta, jossa otetaan kantaa kilvettömiin tai niiden kanssa ajamiseen?? Vai ollaanko me harrastajat keskenämme vain tehty yleinen olettama, että kilvettömien kanssa ajaminen automaattisesti tulkittaisiin kilpa-ajo harjoitteluksi.

Tämä kohta on väännettävä auki, selväksi ja kirjallisena vakuutusyhtiöiden kanssa saman lailla kuin omavastuukysymys ennen kuin seuraava ratakausi alkaa. Veikkaisin että tällä hetkellä ei kunnollista vastausta saa, kuten ei tuohon omavastuuasiaankaan.

Sillä vaikka en henk.koht. ole ryysäämässä MpTuen nopeaan ryhmään kilvellisen moponi kanssa, niin tällaisiin "vapaisiin" ratapäiviin (kuten Maken tai JP_445:den järkkäämiin) sillä on vaikutusta miten kilvettömien kanssa ajamiseen suhtaudutaan.
Soitin kesällä turvaan ja kysyin ajamisesta kilvettömien ja jopa autojen kanssa samaan aikaan radalla. Vastauksena sain, että ei näissä ehdoissa puhuta muista mitään, kunhan oma ajo ei ole kilpailuun harjoittelua. Siis puhelimitse sain luvan ajaa kilvettömien kanssa samaan aikaan radalla.

Tein tämän tiedustelun siksi, koska kävin ajamassa virtasalmella yleisellä vuorolla, jolloin itse ei voi ryhmävalinnalla vaikuttaa muihin samaan aikaa radalla ajaviin.

Ensi kesäksi voivat tietysti keksiä jotain uutta.
 
Mitenkäs tuon kiihdyttelypuolen laita on? Eli onko tuolla alastarolla rata-ajon ohella mahdollisuus käydä kiihdytyssuoralla kokeilemassa startteja?

Jos joku tietää päiviä/paikkoja missä saisi tavallinen kädetön katumotoristi käydä ihan kelloa vastaan kiihdyttelemässä niin kuulisin mielelläni asiasta.

Kiitos ja ylistys kaikille (anyone?) vastaajille
bowdown.gif
 
Tuli vaan mieleen, että onko jonkun vakuutusyhtiön pykälistä löytynyt kohta, jossa otetaan kantaa kilvettömiin tai niiden kanssa ajamiseen?? Vai ollaanko me harrastajat keskenämme vain tehty yleinen olettama, että kilvettömien kanssa ajaminen automaattisesti tulkittaisiin kilpa-ajo harjoitteluksi.

.
Käsittääkseni ei. Olen lukenut aikas monen yhtiön ehdot läpi ja tuosta ei ole mitään mainintaa. Pari yhtiön päälliköiden (korvaus- ja tuotepäällikkö tms.) kanssa olen keskustellut myös asiasta. Heidän mielestä asia oli aivan sama onko mukana kilvettömiä vai ei, kunhan kyse ei ole kisaharjoittelusta.

Tosin nämäkin keskustelut käytiin viime kauden vakuutusehdoilla, joten näihinkään juttuihin ei voi luottaa enää...

Vähän sellanen kuva jääny noista ratapäivien säännöistä, kun yhdet hyvät säännöt on keksitty, niin niitä ovat kaikki apinoineet kilpaa.... Ihan normaalia hommaa nyky-yhteiskunnassa....
 
20. toukokuuta,  3. kesäkuuta,  11. heinäkuuta,  28. heinäkuuta ja 12. elokuuta.  Siis nuo varaukset Kemoraan ja mun nimellä...
Pääseekö noilla vuoroilla ilman kilpeä ajelemaan ?
Vielä ei ole tehty päätöstä ryhmistä, mutta harkinnassa on ollut ryhmien uudeleen jako (hitaat / keskinopeat, nopeat ja kilvettömät)
Melkein väittäisin että päätös on jo tehty ja nopeassa ajelevat ensi kaudella myös kilvettömät.

http://www.mp-foorumi.com/forum/showa.php?fid=5&tid=174&fpage=
Mites tuo MP-foorumin case liittyy JP_445:en varaamiin vuoroihin? Vai saneleeko heepori kaikkien ratakeikkojen ajoryhmät tätä nykyä?
Oho, lukutaidottomuuttani (yksi asia pitkässä "asiat joita en osaa" listassa) yhdistin nuo MP Tuen vuorotkin kysymykseen, kun tuolla vielä nuo ryhmäjaot tuntuvat osuvan yhteen aiemmin ketjussa mainittujen MP Tuen vuorojen kanssa. Tyhmä minä  
confused_orig.gif
MP-Tuki ei ole varannut kesälle 2005 ratavuoroja miltään moottoriradalta tai jos näin on käynyt, niin on peruttanut varatut vuorot. Syynä voi olla se, että toiminta on lakannut vuoden 2004 lopulla.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
toiminnanjohtaja
 
Mitenkäs tuon kiihdyttelypuolen laita on? Eli onko tuolla alastarolla rata-ajon ohella mahdollisuus käydä kiihdytyssuoralla kokeilemassa startteja?

Jos joku tietää päiviä/paikkoja missä saisi tavallinen kädetön katumotoristi käydä ihan kelloa vastaan kiihdyttelemässä niin kuulisin mielelläni asiasta.

Kiitos ja ylistys kaikille (anyone?) vastaajille  
bowdown.gif
GTi-lehden ratapäivillä ja muutenkin automiesten hommissa on yleensä ollut alastarolla kiihdyttäminen mukana. Lisäksi Alastarolla on kadunmiehille kesän mittaan ihan kiihdytyspäiviä, aika harvoin nimittäin mp-kerhot/yhteisöt järjestävät kiihdytystä rata-ajan kalleuden tähden - ei haluta tuhlata kallista rata-aikaa ajotaidon kehittämisen kannalta hyödyttömään hommaan.
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!
Tuon väittämän allekirjoitan täysin!
Ainakin erään suomalaisen yhdistyksen, joka järjestää maksullisia ratapäiviä, touhussa on rahastamisen maku!

Alussa hinta oli ok, mutta nyt kun yksi vaivainen pieni ajo maksaa 50-60 €, niin se alkaa jo olla aika kallista.

Onneksi on mahdollisuus muidenkin varata ratoja!
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!
Tuon väittämän allekirjoitan täysin!
Ainakin erään suomalaisen yhdistyksen, joka järjestää maksullisia ratapäiviä, touhussa on rahastamisen maku!

Alussa hinta oli ok, mutta nyt kun yksi vaivainen pieni ajo maksaa 50-60 €, niin se alkaa jo olla aika kallista.

Onneksi on mahdollisuus muidenkin varata ratoja!
Niin onneksi teilläkin on mahdollisuus pysyä poissa!

Tietty helppoahan se on saaha talkoilla porukkaa töihin järkkämään vaikka 50ratapäivää kesässä.. siihenhän pystyy kuka vaan?
smile_org.gif


Pistähän jyri infoa kun nimissäsi on vaikkapa 5päivän keikka motoparkissa hintaan 100e kemorassa 10päivää maksaakin jo 100e
sad_orig.gif

Kallista, elämä on
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!
Tuon väittämän allekirjoitan täysin!
Ainakin erään suomalaisen yhdistyksen, joka järjestää maksullisia ratapäiviä, touhussa on rahastamisen maku!

Alussa hinta oli ok, mutta nyt kun yksi vaivainen pieni ajo maksaa 50-60 €, niin se alkaa jo olla aika kallista.

Onneksi on mahdollisuus muidenkin varata ratoja!
Tuollainen pienestä ajosta rahastaminen on myös mielestämme ylimitoitettua. Myös meidän tapahtumissa on joskus käynyt niin, että henkilö on joutunut maksamaan pienestä ajostaan etukäteen 60 euroa. Hinta on sisältänyt kolmen päivän ajoharjoittelun Motoparkissa. Henkilö on sitten lämmittelykierroksella kaatunut ja rikkonut pyöränsä. Tuntihinta ajolle on siis muodostunut todella korkeaksi. Tästä syystä yhdistys on säännöissään evännyt osallistumisen ajoharjoitteluun samalla kaudella kahdesti tapahtumissamme kaatuneilta henkilöiltä.

Ahveniston osalta ajoharjoittelun hinta on ollut 15 euroa illalta (4 tuntia)

Yhdistyksessä olisi tarvetta kunnon kustannuslaskennan hallitsijalle ja ainakin nimimerkit Jyri ja Gixxer1000 vaikuttavat sellaisilta. Voisimme maksaa hyvän korvauksen jahka herroista jompi kumpi kertoisi seuraavaan yhtälöön ratkaisun.

Lipun hinta 60 euroa/kolme päivää.
Radan kapasiteetti n. 40 pyörää kerralla
Kolme ryhmää
Radan vuokra 3660 euroa/vrk viikonlopulta
Ambulanssi 70 euroa/h (rata varattu arkisin 9 ja viikonloppuisin 6 h) Lisäksi kilometrit ja lähtöraha
Järkkäreiden majoitus + ruokailu (n. 20 henkeä)
Kärryn kuljettajalle kilometrikorvaukset (á 0,44 euroa/km)

Tässä siis tapahtuman kulut. Lisäksi varauslistojen teosta ja ylläpidosta pitää maksaa mp-foorumille + mainosajasta.

Odottaisin ystävällisesti vastausta ko henkilöiltä siihen, kuinka paljon yhdistykselle jää tuosta a) myyntikatetta b) voittoa c) käyttökatetta.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
toiminnanjohtaja
 
Mikähän rata on noin kallis? Ei siten että epäilisin ilmoitustanne vaan sillä että tiedän pysyä pois sieltä (en siis itse tee varausta sinne). 3660 euro päivältä (jos siis ymmärsin oikein tuon "vuokra 3660 euroa/vrk viikonlopulta"). No mulla ei ole kuin "ensiapuryhmä" jolla ambulanssin tasoiset laitteet autossa elvytys sun muine laiteineen (eli täysi ensivaste ryhmä). Se nyt on hiukan halvempi kuin ampparin vuokra, eikä välttämättä ehkä niin hyvä (tai mistäs minä sen tiedän). No se on vain hyvä että ratapäiviä järjestetään eri tahojen toimesta jolloin ihmisillä on mahdollisuus katsoa mikä sopii heille itselleen parhaiten. Itse en todellakaan näe tätä tarjonnan määrää pahana vaan aivan tervetullutta. Saatan jopa joskus poiketa itse katsomassa muiden toimintaa.
 
Mikähän rata on noin kallis? Ei siten että epäilisin ilmoitustanne vaan sillä että tiedän pysyä pois sieltä (en siis itse tee varausta sinne). 3660 euro päivältä (jos siis ymmärsin oikein tuon "vuokra 3660 euroa/vrk viikonlopulta"). No mulla ei ole kuin "ensiapuryhmä" jolla ambulanssin tasoiset laitteet autossa elvytys sun muine laiteineen (eli täysi ensivaste ryhmä). Se nyt on hiukan halvempi kuin ampparin vuokra, eikä välttämättä ehkä niin hyvä (tai mistäs minä sen tiedän). No se on vain hyvä että ratapäiviä järjestetään eri tahojen toimesta jolloin ihmisillä on mahdollisuus katsoa mikä sopii heille itselleen parhaiten. Itse en todellakaan näe tätä tarjonnan määrää pahana vaan aivan tervetullutta. Saatan jopa joskus poiketa itse katsomassa muiden toimintaa.
[klip]Radan vuokraus yksityiskäyttöön
arkisin 600 €/päivä (alv 0%)
viikonloput ja pyhät 3000 €/päivä (alv 0%)

Vuokraus vain kokonaisissa päivissä.


Radan käyttöajat
Ma - Pe 10 - 19
La ja Su 12 - 18 (sekä pyhät) [klip]

http://www.motopark.fi/

Alv Suomessa on 22 % ja yhdistys joka ei ole arvonlisäverovelvollinen, ei voi sitä vähentää.

P.S. Saksasta ja Espanjasta ei tietääksemme saa ratoja juurikaan halvemmalla, Venäjältä voi ehkä löytyä.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
Toiminnanjohtaja
 
No jo ovat hinnat lätkäisseet. Pysytäämpä sitten näillä pohjoisemman alueen radoilla. Kemora arkipäivisin 400 eur /päivä ja viikonloppuna 700 eur /päivä. No olishan tuo mukava poiketa joskus siellä Motoparkissakin (jos sattuu siellä päin liikkumaan sopivasti). Botniakin oli muistaakseeni kalliimpi kuin Kemora...
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!
Tuon väittämän allekirjoitan täysin!
Ainakin erään suomalaisen yhdistyksen, joka järjestää maksullisia ratapäiviä, touhussa on rahastamisen maku!

Alussa hinta oli ok, mutta nyt kun yksi vaivainen pieni ajo maksaa 50-60 €, niin se alkaa jo olla aika kallista.

Onneksi on mahdollisuus muidenkin varata ratoja!
Tuollainen pienestä ajosta rahastaminen on myös mielestämme ylimitoitettua. Myös meidän tapahtumissa on joskus käynyt niin, että henkilö on joutunut maksamaan pienestä ajostaan etukäteen 60 euroa. Hinta on sisältänyt kolmen päivän ajoharjoittelun Motoparkissa. Henkilö on sitten lämmittelykierroksella kaatunut ja rikkonut pyöränsä. Tuntihinta ajolle on siis muodostunut todella korkeaksi. Tästä syystä yhdistys on säännöissään evännyt osallistumisen ajoharjoitteluun samalla kaudella kahdesti tapahtumissamme kaatuneilta henkilöiltä.

Ahveniston osalta ajoharjoittelun hinta on ollut 15 euroa illalta (4 tuntia)

Yhdistyksessä olisi tarvetta kunnon kustannuslaskennan hallitsijalle ja ainakin nimimerkit Jyri ja Gixxer1000 vaikuttavat sellaisilta. Voisimme maksaa hyvän korvauksen jahka herroista jompi kumpi kertoisi seuraavaan yhtälöön ratkaisun.

Lipun hinta 60 euroa/kolme päivää.
Radan kapasiteetti n. 40 pyörää kerralla
Kolme ryhmää
Radan vuokra 3660 euroa/vrk viikonlopulta
Ambulanssi 70 euroa/h (rata varattu arkisin 9 ja viikonloppuisin 6 h) Lisäksi kilometrit ja lähtöraha
Järkkäreiden majoitus + ruokailu (n. 20 henkeä)
Kärryn kuljettajalle kilometrikorvaukset (á 0,44 euroa/km)

Tässä siis tapahtuman kulut. Lisäksi varauslistojen teosta ja ylläpidosta pitää maksaa mp-foorumille + mainosajasta.

Odottaisin ystävällisesti vastausta ko henkilöiltä siihen, kuinka paljon yhdistykselle jää tuosta a) myyntikatetta b) voittoa c) käyttökatetta.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
toiminnanjohtaja
En maininnut tekstissäni mistä yhdistyksestä on kyse. Moot. tuki Ry ilmeisesti pikaisella laskutoimituksella järjestää ratapäiviä, mikäli he Motoparkkia vuokraavat, ilmeisellä riskillä. Hyvä niin, että jollakulla riittää uskallusta järjestää tapahtumia.

Yhdistyksiä ja kerhoja kun on kehäkolmosen ulkopuolellakin vaikka kuinka, alastaron iltasella 3 h esimerkiksi, hinta 50 € nimeltämainitsemattomalla kerholla, on kallis.

Perustuu siihen, että alastaro maksaa 187 €/tunti, ja jos ajamassa on 20 pyörää ja 3 ryhmää kertaa 50 €, niin siitähän jää mukavasti yhdistykselle taskuun.

Eiköhän koiteta jäähdytellä fiiliksiä vaikka ulkona pakkasessa, näyttää olevan liian vähän tekemistä itsekullakin, koska nettikirjoittelua ehtii tekemään. Pääsispä ajamaan jo... huoh...
 
Viime kesänä varasimme Alastaron radan kahdeksi tunniksi arki-iltana, hinta yht. 280 euroa + alv eli 341 euroa. Viikonlopputunti olisi ollut 170 euroa + alv, mutta ne oli varattu lähes täyteen jo maaliskuun lopussa. Perimme kolmeen ryhmään jaetulta joukolta 2x20 minuutin sessiosta 10 euroa/pyörä ja saimme kulut peittoon.

Ratojen hinnat poikkeavat melko paljon ja Alastaro lienee kallein ( monien mielestä kuitenkin turvallisin ). Ehkä tulee varattua muutama tunti tulevanakin kesänä...  
thumbs-up.gif
 
En maininnut tekstissäni mistä yhdistyksestä on kyse. Moot. tuki Ry ilmeisesti pikaisella laskutoimituksella järjestää ratapäiviä, mikäli he Motoparkkia vuokraavat, ilmeisellä riskillä. Hyvä niin, että jollakulla riittää uskallusta järjestää tapahtumia.

Yhdistyksiä ja kerhoja kun on kehäkolmosen ulkopuolellakin vaikka kuinka, alastaron iltasella 3 h esimerkiksi, hinta 50 € nimeltämainitsemattomalla kerholla, on kallis.

Perustuu siihen, että alastaro maksaa 187 €/tunti, ja jos ajamassa on 20 pyörää ja 3 ryhmää kertaa 50 €, niin siitähän jää mukavasti yhdistykselle taskuun.

Eiköhän koiteta jäähdytellä fiiliksiä vaikka ulkona pakkasessa, näyttää olevan liian vähän tekemistä itsekullakin, koska nettikirjoittelua ehtii tekemään. Pääsispä ajamaan jo... huoh...
Käytännössä viime vuosina ovat Motopark, Kemora ja Botniaring olleet meille tappiollisia ja tappio on katettu muiden ratojen tuomalla ylijäämällä.

Mikäli tuo mainitsemasi yhdistys on yleishyödyllinen, niin sen vetäjien kannattaisi tutustua seuraaviin pykäliin ja niihin liittyviin oikeuskäytäntöihin: TVL 22 §, TVL 23 §, VVL 5 §. Laki ei ole kovinkaan kasuistinen, joten veroviranomaisten ratkaisuihin ja oikeuskäytäntöön kannattaa siis tutustua.

Yhdistyksen yleishyödyllisyyden eräs kriteeri on se, että se ei ole suljettu henkilöpiiri. Moottoripyöräilyn tuki ry:n osalta se selviää tuolta: http://www.mp-foorumi.com/mptukiry/ ja yhdistyksen jäsenyyttä hakeneilta voi tiedustella asian todenperäisyyttä. Yhdistyksen tuloslaskelma ja tase on aina yhdistyksen vuosikokouksessa esitelty jäsenille.

Laskelmia laskiessa kannattaa myös huomioida se, että sadesäällä käyttöaste tapahtumissa ei ole aivan lähellä 100 %:ia. Kesällä 2003 oli Moottoripyöräilyn tuki ry:n reilusta 30:stä ajoharjoittelupäivästä sateettomia kuusi kappaletta.

Yhdistyksen suurin haaste (jossa onneksi onnistuttu) on ollut saada tekijöitä toimintaan mukaan. Vinkujista meillä ei ole ollut onneksi puutetta, joten jos jollain tapahtumanjärjestäjällä on pulaa sellaisista, niin voimme ohjata heille nämä.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
toiminnanjohtaja
 
Yhdistyksen suurin haaste (jossa onneksi onnistuttu) on ollut saada tekijöitä toimintaan mukaan. Vinkujista meillä ei ole ollut onneksi puutetta, joten jos jollain tapahtumanjärjestäjällä on pulaa sellaisista, niin voimme ohjata heille nämä.
Palautetta ei kannata siis antaa, jos ei ole sitä itse valmis käsittelemään.

Ostin eilen paikallisesta marketista Battery-tölkin, joka oli liian kallis ja lämmin, joten kävin tänään kaupassa laskemassa tuotteen hintaa ja kylmäkaapin lämpötilaa. Nyt se on hyvä, eikä ole enää syytä valittaa.
 
Palautetta ei kannata siis antaa, jos ei ole sitä itse valmis käsittelemään.

Ostin eilen paikallisesta marketista Battery-tölkin, joka oli liian kallis ja lämmin, joten kävin tänään kaupassa laskemassa tuotteen hintaa ja kylmäkaapin lämpötilaa. Nyt se on hyvä, eikä ole enää syytä valittaa.
Hieman korkealentoinen oli tuo vastineesi joten helpolla ei avautunut. Voisitko täsmentää sitä?

Meille annetut palautteet (palautteena pidämme vain meille osoitettuja palautteita, esim. palauteosoitteeseen lähetetyt, tapahtumissa annetut tai sähköpostitse toimitetut) olemme aina käsitelleet ja valtaosiin vastanneet.

Vinkumista voi esiintyä esimerkiksi erilaisilla keskustelupalstoilla. Valitettavasti meillä ei ole resursseja eikä mielenkiintoa seurata kaikkia keskustelupalstoja, joten niihin emme ole kaikkiin vastanneet. Otetaan esimerkiksi vaikka seuraavanlainen, saman henkilön kirjoittama, vapaasti modifioitu kommentti eräältä keskustelupalstalta: "Mielestäni radalla pitäisi olla enemmän järkkäreitä, mieluiten pari ambulanssia sekä tapahtumien hinnat alhaisemmat ja rahat voisi saada takaisin jos on huono ilma."

Tuollaiselle ihmiselle ei ole yhdistystoiminta ihan täysin tuttua. Yhdistys ei voi tuottaa voittoa, joten tämä on suljettu ympyrä sinällään. Rahaa otetaan sen verran mitä menee kuluihin. Toki henkilö saattoi olettaa, että järjestävän tahon tulisi mennä kerjuulle tai itse rahoittaa toimintaa jotta tapahtumien järjestelyihin mitenkään koskaan osallistumattomat voisivat saada parempaa palvelua halvemmalla hinnalla.

Ehkäpä pitää ottaa harkintaan jos rajoitetaan tapahtumiin pääsy vain yhdistyksen jäsenille, sillä se on lain suoma mahdollisuus. Yhdistyksen jäsenet ovat enemmän tai vähemmän kantaneet kortensa kekoon tähän toimintaan ja tapahtumissa kävijöistä huomattava osa on yhdistyksemme jäseniä. Vinkujista ry:n jäseniä emme ole löytäneet yhtään, palautteiden antajista ehkäpä n. 70 % on ollut yhdistyksemme jäseniä.

Palaute ja vinkuminen eivät siis ole synonyymejä.

En usko että olet käynyt tapahtumissamme ja antanut palautetta niistä.

Ystävällisin terveisin

Moottoripyöräilyn tuki ry

Jukka Relander
Toiminnanjohtaja
 
Niinpä, yhdistyksen tarkoituksena ei ole kerätä rahaa --> ratapäivät varaa jokin muu taho ja kerää tietysti rahat omaan taskuun!

En tiedä miksi tuollaisen mielipiteen olet muodostanut, mutta sen verran minäkin tiedän, ettei ne rahat mihinkään taskuun jää.
Pienellä porukalla ollaan käyty vähän virkistäymässä, vaatimattomasti pari kertaa vuodessa. Ongelmaksi alkaa vaan tulla mielikuvituksen puute; mitä kaikkea sillä rahamäärällä (ratapäivistä ja rengaskaupoista) tekee.
Viruhotellista meinasi viimeksi tulla lähtö kesken orgioiden, kun eräs sankari kävi keittiöstä päivälliseksi tarkoitetun _ kähveltämässä.
Kuusamon Tropicissa tuli kallis lasku, kun eräs sankari (RR-piireistäkin tuttu..) kippasi shampanja-lasinsa porealtaaseen..
Saa nähdä mihin tänä vuonna kauden aloitusta juhlimaan ja viime kauden ylijäämiä tuhlaamaan.
 
Back
Ylös