• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rataperse 1600km/24h ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marsu

New member
Eli järjestetäänkö tuollaisia ja kuka ja missä ja milloin?
Kiinnostaako ketään muuta moinen vai olenko yksin omituisen mieltymykseni kanssa?
Ajatus vain jotenkin tuntuu kiehtovalta.

Tietysti joku viisaampi voisi neuvoa että millä radalla tuollainen on edes mahdollista ajaa.

Onkos tuo siis vain Tuki:laisille?
Vai pääseekö muut mukaan ja mikäköhän on ilmoittautumis muoto?
withstupid.gif

Lainaus mp-foorumin puolelta (lähde):

"Paljonko maksaa Rataperseeseen osallistuminen?

Sisältyy kausikorttilaisille samoin kuin 100 euron koko keikan maksaneille. Rataperseeseen otetaan tulevallakin kaudella 50 ensin ilmoittautunutta, ehkä jopa 60. Ilmoittautuminen paikan päällä sinä lauantai-aamuna klo 08.00 alkaen kun tämä koitos on."

Sinne ehdottomasti
smile_org.gif
jos siltä tuntuu.

Pieni varoituksen sana tosin. Mikäli ymmärsin otsikkosi oikein, että et ole koskaan radalla ajanut, voipi tulla rankka urakka... Radalla pyörää joutuu ajamaan, pelkkä persuksellaistuminen ei riitä. Vaikka reilu 80 km/h keskinopeus ei äkkiseltään tunnu kovalta vaatimukselta (oletetaan että nelisen tuntia menee pakollisiin tankki/ruoka/juoma/jaloittelu/jne.taukoihin), moottoriradalla siihen pitää jo ajaa.  
Viime vuonna kolme henkilöä ajoi yli 1600km (eli Kemorassa yli 591 kierrosta  
crazy.gif
), kaikki he ovat kokeneita rata-ajajia, jotka pystyvät ajamaan rennosti ja itseään täysin uuvuttamatta tarpeeksi vauhdikkaasti.

Itse olen ajanut joskus 1100 kilometriä maantietä reilussa 12 tunnissa, ja homma oli lastenleikkiä verrattuna 600km radalla viime vuoden ratapersiössä (jonka jälkeen oli liian kipeä olo, että olisi halunnut jatkaa)... Mutta oli se niin hullu idea, että oli kiva kokeilla  
tounge.gif

Kestääkö katurenkaat ja -jarrut tuollaista matkaa vai pitääkö vaihdella kesken kisan?

Riippuu ajotyylistä. Jos on repivä ajotyyli niin kesken taiston voi joutua rengashommiin.

Jarruthan nyt on kestäny prätkissä rata-ajoa jo vuodesta N alkaen..

Tämä nyt on pelkkää mutu-juttua, mutta rautaperseen ajaneena voinen kommentoida:
Ajo on varmana huomattavasti rankempi kuin tavallinen rautaperseajo. Rauhallisemmalla ajolla yksi rengaskerta varmaan riittää, mutta ennen ajoa mopo lienee syytä varustaa uusilla hyvillä renkailla ja jarrupalikoilla + -nesteillä. Muutenkin kannattanee tehdä täyshuolto ennen ajoa. Perskele kun olisi tuoreempi mopo alla niin saattaisin lähteä mukaan kisaan (joo.. joo.. niitä selityksiä...
tounge.gif
).

Tuosta Heebon kans viime kesänä juttelin, sanoi et on selkeästi kovempi homma ajaa rataperse radalla kuin rautaperse maantiellä.Uskon sen kyllä,kaarteisiin tulo on hikistä hommaa, kun sitä tekee joka kierroksella monta kertaa.
Joten, joka meinaa osallistua, on parempi kiinnittää fyysiseen kuntoonsa huomiota jo paljon ennen tapahtumaa.
Samoin pyörän kuntoon.
Sanoisin melkein et aloittelija jättää kesken.....ellei omaa pirunmoista sisua
tounge.gif

Sanoisin melkein et aloittelija jättää kesken.....ellei omaa pirunmoista sisua  
tounge.gif
Jäipä monelta "ei niin aloittelialtakin" viime kesänä kesken tuo homma...

Ja sitten löytyy myös tätä toista ääripäätä, eli mm. eräällä sinisellä Rykk1ksellä ajava henkilö jolla ei ole kilpailuviettiä juuri ollenkaan, joka ajoi vähän yli 2000km tuon vuorokauden aikana.

Niin ja itse olin niin wässykkä etten osallistunut tuohon ollenkaan
sad_orig.gif

Eiks toi onnistuis helpommin jos ajais jotain liikenneympyrää tsiljoona kierrosta ympäri?
baaa.gif

Itse olen ajanut joskus 1100 kilometriä maantietä reilussa 12 tunnissa, ja homma oli lastenleikkiä verrattuna 600km radalla viime vuoden ratapersiössä (jonka jälkeen oli liian kipeä olo, että olisi halunnut jatkaa)... Mutta oli se niin hullu idea, että oli kiva kokeilla
tounge.gif
Meikä on ajanut tuon virallisen raUtaperseen ja homma oli lasten leikkiä kun muut ympärillä pörräävät väsyneet kuljettajat eivät vaarantaneet kaikkien kuljettajien terveyttä. Lisäksi mielenkiintoa piti yllä alati vaihtuvat maisemat....
wink.gif

Hatunnoston arvoisia suorituksia  
tounge.gif
tounge.gif
  eeee..i.i.  ku kypärän  
biggrin.gif

Back