• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rataperse 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Piippuz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitähän vauhtia jätkät on suunnitellut ajelevansa?
Mahollisimman hitaasti alusta alkaen. Varsinkin ihan alussa ettii semmonen vauhti mitä pystyy ylläpitämään 0%-efortilla. Ja sit 24h päästä kattoo mihin asti pääsi. Koska ei tarvi vetää alussa kuin muutama "kova" kierros, niin se tappaa ainakin meikäläiseltä koko 24h-yrityksen.
Kuten kaikissa "kisoissa" (itse itseään vastaan taistellen), niin kisan voi hävitä heti lähdössä tyrimällä, ja voittaa vain tulemalla maaliin asti (24h).

Jukka jos otatte sinne myyntiin renkaita onko siellä työkaluja renkaan vaihtamiseen? itse en ainakaan omista moisia työkaluja.
crazy.gif
Toi rengas koko sopiia ainakin mun pyörään
smile_org.gif

Mä otan ainakin raudat mukaan työkalupakkiin sekä takaswingistä ja etuputkista nostavat pukit. Niitä saa kyllä lainata silloin kun en itse niitä tarvitse. Jos jollain on "rengaskone" mukana, niin se ois kyllä helmi laite, koska joka tapauksessa renkaanvaihtoon menee "liikaa" aikaa.

Mitähän vauhtia jätkät on suunnitellut ajelevansa?
Mahollisimman hitaasti alusta alkaen. Varsinkin ihan alussa ettii semmonen vauhti mitä pystyy ylläpitämään 0%-efortilla. Ja sit 24h päästä kattoo mihin asti pääsi. Koska ei tarvi vetää alussa kuin muutama "kova" kierros, niin se tappaa ainakin meikäläiseltä koko 24h-yrityksen.
Kuten kaikissa "kisoissa" (itse itseään vastaan taistellen), niin kisan voi hävitä heti lähdössä tyrimällä, ja voittaa vain tulemalla maaliin asti (24h).
Just noin!

Jos lähtee sillä asenteella et nytt ajetaan ja kovaa,niin ei siinä kauan ajeta.

Laskee etukäteen abaut millainen on REALISTINEN vauhti ja yrittää sitä pitää.

Se on just sitä kun ajatellaan ettei tommonen ole onkelma eikä mikään,silti kun tämmöset on aikaisemmin ajettu niin ihmen pieni osa kaikista lähteneistä pääsee kunnialla läpi,siis yli sen 1000 mailia,jos nytt joku vetää yli 2200 kilsaa niin nostan todella kypärän ja korkealle!!!
On meinaa rankkaa vetää radalla vuorokauden!!!
Ite ajan mielummin talvellakin sen ajon kun radalla vaikka alla oliskin ratapyörä!

Ei muuta kun tsemppia ja turvallisia kieroksia kaikille  
sport05.gif

Jos jollain on "rengaskone" mukana, niin se ois kyllä helmi laite, koska joka tapauksessa renkaanvaihtoon menee "liikaa" aikaa.
Veikkaisimpa, että eräällä on rengaskone mukana. Ja sitä ehkä saa käyttää tietyin ehdoin.

Ja emmä nyt tiedä tuosta ajastakaan, esim takarenkaan vaihtaa käsityökaluilla hosumatta alta alle 6 minuutissa tavis kyykkyyn. En siis minä, mutta sellainen joka osaa homman rutiinilla heittämällä.

En ole itse rengasta ikinä vaihtanut joten, jos siinä mulla menee vaikka tunti niin ihan sama. Rengaskoneella se tosin menis näppäremmin. voishan siitä maksaakin jotain, jos joku on rengaskoneen sinne jaksanut raahata.

Vuorokauden putkeen ajaminen on tosi helppoa ja sen teke kuka vaan,mutt rataa pitkin voi ollakin pikkasen haastavampi  
wink.gif
Mä tuskin kykenisin ajamaan tolla pikkuninjalla edes puolta vuorokautta putkeen, joten tuskien taival on edessä. Toisaalta; onneks radassa on mutkii, niin saa persettä siirtää jatkuvasti, mikä taasen voi helpottaa tilannetta edes vähän.

Saa nähä mitä täst tulee...  
lookaround_orig.gif

Vuorokauden putkeen ajaminen on tosi helppoa ja sen teke kuka vaan,mutt rataa pitkin voi ollakin pikkasen haastavampi  
wink.gif
Mä tuskin kykenisin ajamaan tolla pikkuninjalla edes puolta vuorokautta putkeen, joten tuskien taival on edessä. Toisaalta; onneks radassa on mutkii, niin saa persettä siirtää jatkuvasti, mikä taasen voi helpottaa tilannetta edes vähän.

Saa nähä mitä täst tulee...  
lookaround_orig.gif

Hyvää siit tulee kun hyvää tekee  
wink.gif

Jos lähdet kisaasenteella niin luultavasti olet ittes polttanut loppuun jo viiden tunnin päästä,sen jälkeen ei puutu kuin 19 tunnin tuskien taival  
sad_orig.gif

Semmoinen viel et keskivauhti pitäis olla 67km/h ilman stoppeja jos meinaa yli 1600 kilsaa ajaa 24 tunnis  
062802moto_prv.gif

Pikkasen tekee mieli itekkin tulla kokeilee enskal onks must siiheen?
Mun suoritusta helpottais se ettei niit pakolliset tankkaukset/kuittien keräilyt mitä normi ss ajoissa on pakolliset tarvis hirveesti harrastaa kun pääsen yli 500 kilsaa tankillisella  
sport05.gif

Sais rauhassa muutaman nortin polttaa tankkauksien jälkeen
biggrin.gif

Ja kun penkki on mallia pyykkilauta niin hyvin saa siin itteensä siirrettyä ajon aikana,ylensä seison ja ajan kummiskin niin kauan kun ei vauhti menee yli satasen,sitt on jo suht raskast pitää stongasta kiinni pidempi matkaa/aikaa  
biggrin.gif

Ei muuta kun tsemppiä vaan kaikille jotka lähtevät kokeilemaan!!!
Yllättävän pieni % pääse tosta kunnialla läpi,mutt sen jälkeen onkin  
bowdown.gif

033102beer_1_prv.gif
olo  
biggrin.gif

Semmoinen viel et keskivauhti pitäis olla 67km/h ilman stoppeja jos meinaa yli 1600 kilsaa ajaa 24 tunnis  
062802moto_prv.gif

Pikkasen tekee mieli itekkin tulla kokeilee enskal onks must siiheen?
Mun suoritusta helpottais se ettei niit pakolliset tankkaukset/kuittien keräilyt mitä normi ss ajoissa on pakolliset tarvis hirveesti harrastaa kun pääsen yli 500 kilsaa tankillisella  
sport05.gif

Sais rauhassa muutaman nortin polttaa tankkauksien jälkeen
biggrin.gif

Ja kun penkki on mallia pyykkilauta niin hyvin saa siin itteensä siirrettyä ajon aikana,ylensä seison ja ajan kummiskin niin kauan kun ei vauhti menee yli satasen,sitt on jo suht raskast pitää stongasta kiinni pidempi matkaa/aikaa  
biggrin.gif

Ei muuta kun tsemppiä vaan kaikille jotka lähtevät kokeilemaan!!!
Yllättävän pieni % pääse tosta kunnialla läpi,mutt sen jälkeen onkin  
bowdown.gif

033102beer_1_prv.gif
olo  
biggrin.gif
Sehän se onkin kun kadulla on tullut helpolla yli 1400km siivuja tolla bladella vedettyä. Silloin vaan ei ole noin paljon ollut tiukkoja mutkia ja suorat noin lyhyitä, eli käytännössä on voinut aivot nollilla ajella sen 20km minkään muuttumatta ja vauhtia koko ajan sen 100kmh. Radalla se vaan ei toimi ihan silleen...
biggrin.gif

Tällä hetkellä pisin ajoaika taukoineen on ollut 15h tunnin luokkaa, joten aika tiukka setti on tulossa. Toi scuuban asenne on juurikin sama jolla olen itse lähdössä, eli ajamisen pitää olla helppoa ja varmaa kokoajan. Jos lähtee hakemaan jotain kierrosaikoja tai muita, niin noutaja tulee kyllä kovin nopeasti.

Salaisena aseena kunnollinen alusasu, toinen ajoasu sadetta varten (gorepuku) sekä varikolle faija tankkaamaan ja huoltamaan pyörää omia lepotaukoja varten. Alle on tyrkätty yhden ratapäivän kärsineet power 2CT:t, välityksiä vähän säädetty (kieltämättä kesän muita ratapäiviä ajatellen) ja jarrupalat nesteineen meni uusiksi. Näillä pitäis pyörän mennä, mutta epäilenkin että kuski hajoo ennen motoa...
smile_org.gif

P.S. Niin ja pyörälle varattu huoltoaika juhannuksen jälkeiselle viikolle.
biggrin.gif

Itse taas pyrin jotain tiettyä vauhtia ajamaan ja jonkun aikataulunkin laatimaan. Näin pystyy paremmin hahmottamaan missä ollaan menossa. Ei tietenkään 1.12,5 vauhtia (ennätykseni 1.18,1), vaan se mikä menee rennosti ja kuvittelisin 1.40 olevan lähellä.
1000 mailia maantiellä onnistuu helposti ainakin minulta kun on valmis aikataulu ja etapit. Tavoitteena on vain seuraavan etapin maali ja sinne kun pääsee, niin vasta sitten tavoittelen seuraavaa.
Tosin usko itseeni on vähän kovilla, että radalla 1000 mailia siltikään onnistuisi, mutta onpa vuorokausi kohtuupitkä aika.

Itse taas pyrin jotain tiettyä vauhtia ajamaan ja jonkun aikataulunkin laatimaan. Näin pystyy paremmin hahmottamaan missä ollaan menossa. Ei tietenkään 1.12,5 vauhtia (ennätykseni 1.18,1), vaan se mikä menee rennosti ja kuvittelisin 1.40 olevan lähellä.
1000 mailia maantiellä onnistuu helposti ainakin minulta kun on valmis aikataulu ja etapit. Tavoitteena on vain seuraavan etapin maali ja sinne kun pääsee, niin vasta sitten tavoittelen seuraavaa.
Tosin usko itseeni on vähän kovilla, että radalla 1000 mailia siltikään onnistuisi, mutta onpa vuorokausi kohtuupitkä aika.
No se on just se kun monet uskovat et radalla ajettu ss1000 olis helpompi kun maantiellä kun radalla voi päästellä niin kovin kuin haluaa=VÄÄRIN!!!

Talvella kun ajoin sen ss1000 lahden messukeskuksest ja takas niin se oli oikeastaan ihan helppo juttu kun oli lunta tarpeeks,hauskaa se oli ajella tapeilta jyrkkiä/loivia mutkia sladissa,takapään heitteleminen sivusta toiselle ohitustilanteissa sun muita hauskoja  
062802jumpie_prv.gif

Silti epäilen ihan oikeasti pääsisinkö ite ratatonnnista läpi kunnialla.
On niit pitkiä vuorokausi ajoja tullut moniakin ilman et olen jaksanut iballe kuitteja lähetellä,vuorokausi on vaan 24H eikä se oli mikä ongelma pysyä hereillä et sais ajettua sen mitä vaatii,mutta radalla en ole ikinä ajellut (jos nytt ei satunaisia ajoja enskaspooris ylipainoisella kottaraisella lasketa radaks  
tounge.gif
) ja epäilen kyllä et on paljonkin haastavampi kun mitä maantiekuski vois kuvitella.

Ottakaa kuskit ihan rauhallisesti vaan se ajo,vuorokausi on pitkä aika ja jos menee ajamaan sitä niin nopeasti kun mahdollista niin suurimmalla todenäköisyydellä läpi ei pääse,sen verran kauan se kummiskin kestää ajella sitä vaadittua matkaa et kuski ku kuski on kyll finaalis ennen sitä jos lähtee kisatyylillä menee.

Vielä semmoinen juttu mitä K100 jo mainitsi et maantiellä on helppo unohtaa loppumatka kun keskityy vaan tohoon seuravaan kulmapisteeseen,radalla se kulmapiste on pakko olla se tankkaus,mutt maisemat/alusta/mutkat samanlaisia koko vuorokaus niin saattaa syödä hengen moneltakin?
Keskittykää olennaiseen ja  menkää kunnialla läpi,tää on sen verran kova juttu jos se onnistuu et saa ihan oikeasti olla ylpeä ittestään!!!!

Mulla oli ajatuksena ajaa radan lähelle jo perjantaina. Nukkua leirintäalueelle tai motellissa. Oisko jotain hyviä ehdotuksia?

Scuuba oletko lähdössä Kemoralle perjantaina vai vasta lauantaina? Mun paku starttaa perjantaina ja olis kiva saada matka seuraan. Vaikka toi letka ajo ei ole autoilla niin kovin kivaa
biggrin.gif

Mulla oli ajatuksena ajaa radan lähelle jo perjantaina. Nukkua leirintäalueelle tai motellissa. Oisko jotain hyviä ehdotuksia?

Scuuba oletko lähdössä Kemoralle perjantaina vai vasta lauantaina? Mun paku starttaa perjantaina ja olis kiva saada matka seuraan. Vaikka toi letka ajo ei ole autoilla niin kovin kivaa
biggrin.gif
Perjantaina varasin huoneen Vanhasta Meijeristä Räyringistä. 30e/nuppi/yö, ei mun mielestä ollu paha. Sis. Aamiaisen niin lähteepähän lauantai hyvin käyntiin.

Nyt vaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ettei tulisi vesikelit. Sitten on muuten ajaminen siihen 1000 kilometriinkin...

Luulisi rataperseen jauhamisen jälkeen Kemoran ajolinjojen olevan aika tiiviisti selkäytimessä
tounge.gif

Itse taidan tulla käymään paikan päällä kotilolla katsojan roolissa. Jussia vietetään Lohtajalla siinä lähiseudulla.

Ajankohta on juhannus ja paikka pohjanmaalla, joten ei siellä valoja tarvita.
...

Jukka

Selittäkääs ny se paikka, päivämäärä ja aloitusaikakin tarkemmin että yksinkertainenkin ymmärtää...  
blush.gif

Meinaan, jos sinne pääsisi Juhannuksena katsomaan, kun en meinannut ryyppy päällä tällä kertaa olla. Mutta kiinnostaisi käydä tsekkaamassa, että miten siellä keskikesän juhlaa vietetään selvinpäin!  
thumbs-up.gif

Back