Rataperse 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Piippuz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vidu toi olis kyllä kiihottava setti. Tiukka harkinta käynnissä.
hitto te ootte outoja.... mä en jaksa ajaa kunnolla edes normaalin päivän kaikia settejä
sad_orig.gif

Mutta olen tuolla mp-tuen päivillä ajamassa pe-la ja siis taidan olla katselemassa ainakin jonkinaikaa lauantai-iltana sitä "perseilyä"
biggrin.gif

Nyt vaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ettei tulisi vesikelit. Sitten on muuten ajaminen siihen 1000 kilometriinkin...
Ennusteen mukaan toistaiseksi ainakin ensimmäiset 15h pitäis olla täysin kuivaa, ja sen jälkeen pienenpieni sateen mahdollisuus. Tosin toi ennustehan ehtii vaihtuu viel moneen kertaan. Stay tuned!

Vidu toi olis kyllä kiihottava setti. Tiukka harkinta käynnissä.
hitto te ootte outoja.... mä en jaksa ajaa kunnolla edes normaalin päivän kaikia settejä  
sad_orig.gif

Mutta olen tuolla mp-tuen päivillä ajamassa pe-la ja siis taidan olla katselemassa ainakin jonkinaikaa lauantai-iltana sitä "perseilyä"  
biggrin.gif
Eihän noilla rataperseen ajovauhdeilla olekaan mitään tekemistä normaalin ratapäivän vauhtien kanssa. Tai saattaahan siellä joku hullu vetää ekat setit ihan "täböö" mutta kyllä noutaja tulee ennen kun edes ilta yöksi kääntyy. Sellaista hitaan rymän vauhtia siellä varmaankin suurin osa porukasta putputtelee.

Totta tuo ettei siellä kilpaluokkien kierrosaikoja hätyytellä mutta aika harva hitaan ryhmän ajelija perässä pysyis.

Kelistähän tuo on kiinni.
Jos näyttää siltä että su on sateinen niin sitten ajetaan sopivan lujaa siihen asti kunnes alkaa sataa ja tiputetaan vauhti sadekelille sopivaks.
Jos sitten vielä rata kuivuu niin vauhtia varmaan tulee vähän kiristettyä.

Melko todennäköistä on että minun lisäkseni muutama muukin lähtee ajamaan sillä suunnitelmalla että 1609 kilometriä ei ole se ihan viimenen tavoite...
smile_org.gif

Katsotaan sitten sunnuntaina iltakuudelta miten homma kuskeilta toteutui.

Satoi tai paistoi hitaasti kiiruhdetaan. Tavoite on pysyä ehjänä, loput on plussaa. tavote on korkealla mutta jääköön se sanomatta. sen näkee sunnuntaina.

vois tulla mahtollisesti katsomaan edes hetkeksi jos matkareitti menee suunnilleen sieltä ohitte niihin aikoihin. onko siellä varikolla jonkunlaisia pilleitä niinku juhannuksen kunniaksi käynnissä? siis kait jokku vähän irrottelee muutenkin ollen ajokunnottomia tällöin.

Sääennusteet muuttaa muotoaan. Nyt sadetta ennustetaan lauantaille ja sunnuntai olisi kuivaa. Tästä hullusta hommasta tulee umpihullua sateella
crazy.gif

sanoi:
Ja niindenkin todennäköisyys tosi pieni.

Forecan ennusteessa lauantaille sateen mahdollisuus sarakkeessa 90% ja sanallisesti "hajanaisia sadekuuroja". Eilisessä ennusteessa sunnuntaille sateen mahdollisuus oli 85% nyt 5%?
Ehtivät muuttua varmaan useaan kertaan ennen h-hetkeä.
Mutta eivät vaikuta osallistumiseen, startissa mukana.
062802moto_prv.gif

Rataperseajoa varten asennan pyörään videokameran, ja bambuserilla yritän saada reaaliaikaisen videokuvan näkymään mp.maailma.fi -sivustolle. Onnistuminen ja kuvan laatu riippuu siitä, onko alueella 3G-verkko.

Mikäli homma toimii, niin ne joilla ei ole elämää juhannuksena, voivat katsella kotikoneilla samaa näkymää kuin allekirjoittanut. Ainakin niin kauan kuin oma ajo jatkuu ja laitteet toimivat.

Noniin nyt meni mahdollisuus kertoa kotona että ohitin kaikki. Pitää liimata selkään aina tauolla uusi mietelause niin näkevät mieltä kisasta aina kun ajat ohi.

Mä sopisin jo vaimon kanssa käsimerkit niin hänkin tietää kuinka menee
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

On internet sitten hieno homma
idea3.gif

Rataperseajoa varten asennan pyörään videokameran, ja bambuserilla yritän saada reaaliaikaisen videokuvan näkymään mp.maailma.fi -sivustolle. Onnistuminen ja kuvan laatu riippuu siitä, onko alueella 3G-verkko.

Mikäli homma toimii, niin ne joilla ei ole elämää juhannuksena, voivat katsella kotikoneilla samaa näkymää kuin allekirjoittanut. Ainakin niin kauan kuin oma ajo jatkuu ja laitteet toimivat.
Hmm, jos siellä ois wlania tarjolla, niin mä puolestaan voisin pistää varikkowebicamin pystyyn.
Tai sitten vaan vaikka kerran minuutissa päivittyvän kuvan, jos wlania ei oo.
Pitääpä kattella ja viritellä lauantaina päivällä...

Pikkuhiljaa kamat kasassa koitokseen.
Huomenna lähden ajelemaan, kawa peräkärryssä, kohden Kemoraa. Maanantaina sitten takasinpäin yhtä, tai ehkä montakin, kokemusta rikkaampana.
Kaikille osallistujille iso läjä juhannustaikoja jotka estää mekaaniset ongelmat ja saman verran niitä jotka estää fyysisen ja mentaalipuolen sellaset...

Nähdään Kemorassa.

Dodiin. Pyörä aseteltu jo varikkopilttuuseen ja nyt vaan odotellaan huomisiltaa. Pitäisköhän riipasta juhannuskännit?
biggrin.gif

Back