Ihan alkuun onnittelut kaikille Rataperse-ajon suorittaneille!
En ole vielä laskenut paljonko meni bensaa, mutta ei sitä paljoa mennyt. Olin varautunut tankkaamaan hieman enemmän.
Ensimmäistä kertaa on reidet aivan tohjona pienestä pyörällä pörräilystä johtuen.
Olihan tuo toiseen kertaan yli 2000km/vrk ihan ok suoritus mutta jäihän tuota parannettavaakin...
Kootut selitykset. (Joita ei enää seuraavan kerran jälkeen hyväksytä).
Omasta mielestä muutama seikka jotka kohdallani esti henk.koht ennätyksen ja pääsyn tavoitteeseen (yli 2200km):
1) - Pääsin (ihan omasta syystäni) lähtemään Keravalta Kemoran suuntaan liian myöhään joten olin varikolla vasta lauantain puolella.
Heivasin bensakanisterit autosta peräkärryyn ja laitoin tilalle patjan jonka "fiksuna" kaverina muistin ottaa mukaan.
Vielä jos olisin tajunnut ottaa hyttysverkkoa ikkunoihin ja jotkut pimentävät silmälaput niin olisi nukkumisestakin voinut tulla jotain.
Auringon noustua tuli aika nopeesti turhan kuuma ja kun ikkunat aukas niin ei siinä hyttysten ateriana kestäny millään.
2) - Vaihdoin hitsaussaumasta hajonneen vakioputken tilalle Barracudan (vuonna 2008) enkä kyseisen putken kanssa "ehtinyt" radalle ennen ratapersettä.
(ahvenistolle ei ollut asiaa metelin takia ja kolmen kuukauden ikäinen tenava viimeistelyä vailla olevassa paritalon puolikkaassa on osaltaan vaikuttanut siihen ettei ehi).
Kyseisen hukkaputken alkukäyrästöltä äänenvaimentimelle menevä putki on liian
a)matalalla,
b)kaukana keskilinjalta,
eli alkoi raapimaan oikealle olevissa kaarteissa radan pintaan heti kun ajolinja vähän kuivui.
Kun jonkinlaista marssivauhtia piti kuitenkin ylläpitää niin siinähän sitten roikuttiin aivan luonnottomassa asennossa kaikissa oikeelle olevissa kaarteissa.
Tuo roikuskelu johti sitten tähän järkyttävään reisien kipeytymiseen ja oikean jalkapohjan tunnottomuuteen, nuo kyllä huomasi jo muutaman tunnin ajon jälkeen...
3) - Olin yksin matkassa. Eli varikkotiimin puuttuessa tuli vietettyä liikaa aikaa tankkaillessa ja ketjuja rasvaillessa,
nuo hommat olisi joku toinen voinut tehdä sillä aikaa kun kuski vetää vähän hiukopalaa napaansa.
Suuret kiitokset muuten toisen kisatiimin jäsenelle joka auttoi tankkauksissa.
Ei ole ihan mutkatonta pitää toisella kädellä suppiloa ja kaataa toisella 20l kanisterista bensaa tankkiin. Apu oli todellakin tarpeen...
Kiitokset myös Juutanalle ja hänen tiimilleen kahvista ja jousensäätötyökalusta. Harmi etten tajunnut kysyä kyseistä työkalua kun vasta vikalla tankkauskerralla.
Seuraavaan kertaan...
Nyt on kolme ratapersettä Kemoralla takana ja rataa tullut tahkottua
2004 1725km n. 630 kierrosta
2005 2099km n. 770 --II--
2010 2075km n. 760 --II--