Kyllä aika lähelle pääsee, jos dataa haetaan myös muuten, kuin vain kiertämällä rataa. Esimerkiksi jos tekee suoralla pätkällä riittävän määrän maksimi jarrutuksia ja kiihdytyksiä alueella, joka kattaa kaikki radoilla käytetyt nopeudet, saa selvästi tarkemman, pyöräkohtaisen tiedon siitä miten se kiihtyy ja hidastuu eri nopeuksissa. Tulee huomioitua välitykset, vaihdot yms ja pystyy myös hyvin tarkasti mittaamaan todellisen ilmanvastuksen ja tehon.
Käytönaikaisen sivuttaispidon mittaaminen on vähän hankalampaa. Pitäisi tehdä R100 m ympyrärata ja kovasti testailla, pääseekö sen 95 vai 120 km/h. Tuohan on myös urheilulaji, joten ehkä urheiluministeriöltä ja eu:lta saisi hätäapua sellaisen rakentamiseen. Drifting-miehetkin voisivat osallistua. Koska kaikki hyvät ideat yleensä torpataan, on vielä hätäratkaisuna pidon arviointi jostain rengasvalmistajan ellipsistä.
Käytönaikaisen sivuttaispidon mittaaminen on vähän hankalampaa. Pitäisi tehdä R100 m ympyrärata ja kovasti testailla, pääseekö sen 95 vai 120 km/h. Tuohan on myös urheilulaji, joten ehkä urheiluministeriöltä ja eu:lta saisi hätäapua sellaisen rakentamiseen. Drifting-miehetkin voisivat osallistua. Koska kaikki hyvät ideat yleensä torpataan, on vielä hätäratkaisuna pidon arviointi jostain rengasvalmistajan ellipsistä.