• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratapyörää hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajolinja ennen apeksia ei tuota mun mielestä tuskaa, se löytyy. Tietty normi keskittyminen pitää olla, jotta homma toistuu. Ehkä ulostulossa vähän turhan tiukkaa linjaa ja ulommassa voisi laskea.
Eikä tarkoitus ole lisätä jarrua ja kaasua vaan saada ajoitus kohdilleen, jotta löysät jäisi mahd vähiin.
Katoin noi mpradan ajolinjakuvat jo aiemmin. Noi on aika selviöt.
Mutta keväällä ollaan viisaampia...ehkä.

Edit* onkos tässä toveri Scuuban linjoja
?
Melkein sanoisin useammin olevani apeksissa lähempänä kanttaria, kun polvipala meinaa osua. Ulkomuistista noita nopeuksia katselin. Vähän on suorahuiput paremmat, ei paljon. Sanoisin eron olevan juurikin mainitsemassani jarrujen taimeissa, siis löysää rullausta ja avauksen viiveessä.
Jos sä katot ja kuuntelet tota mun videoo, niin ehkä huomaat että mulla on todella pitkä väli rullailua jarrun ja kaasun välillä. Jotta en kaasulla sössisi muutoin huonoa ajoa täydellisen paskaksi.

Sun kierrosajan ja tuon perusteella väittäisin ett sun ajolinja sukkaa ennen apeksia. Ja kanttareeseen voit hyvinkin osua, mut se ei tarkota sitä ett osut apeksiin. Jompaan kumpaan on todella helppo osua, mut sit kun pitäis osua molempiin samalla kertaa, niin rupee oleen harrastelijalle haastetta.

Tos on sellanen pääjuttu, ett jos sä aattelet ennen radalle menoa, radalla ajellessa, ja radalla ajelun jälkeen; ett "kanttareet osuu ok, ja vika on rullailussa". Niin se on aivan se ja sama mitä todellisuus on, sillä sä et kykene näkemään osutko apeksiin/kanttareeseen vai et, koska sä näet ja tunnet vain sen mitä haluat nähdä ja tuntea.
Ts itsesuggestion avulla täydellistä itsensä kusettamista. Ihminen on siinä luonnostaan hyvä.

Mut mut, jos haluut vakuuttaa olevas oikeessa, niin isket vaan videon ja datan pöytään joka kertoo samaa kuin mitä sinä itse väität. Ennen en usko, sen verran montaa kymmentä vastaavaa selittelijää mä oon kuunnellu.

Joo, 8 kierroksen kisa, ja aivan rauhassa pääsin ajeleen hyvien jäniksien vetämänä koko ajan. Mut suoritus oli surkee, kerran tai kaks osuin apeksiin, muutoin oli silleen "ei.... ei.... *facepalm* ei... jne...".
Ja sen ainokaisen osumisen huomaa helpolla siitä ett Diff-kellosta tipahtaa kymmenys tai kaks. Esim vitoskierroksella näyttää ett meno kuolee ihan täysin kahvilanmutkaan, mut kello tykkää.

((:grin: Ei ollenkaan niin näyttävää toisesta kuvakulmasta: https://www.youtube.com/watch?v=5GxWKEE8mlg ))

Kyllä mäki olisin tuasta kawasakista ohi menny ku mulla on tuas sun jarrumerkin kohtaa viälä kaasu pohjas seuraavat 50metriä ja siitä sitte älyttömällä mutkanopeudella metzelerin tourinki kummit vinkuen mutkasta seuraavaan... Tai pöpelikköön ja sairaalaan tiputukseen :grin::)-:thumbsup:

Kuulostaa muuten ihan automiesten jutuilta. Kun on se noin 80km/h enemmän vauhtia, niin joutuu vähän aiemmin jarruttelemaan :D

Yhtään en vähättele kuskien taitoja mutta kai se 50 hepoa tuossa kohdin jossain tuntuu...

Haiskahtaa vittuilulta. Kyllä scuuban kawaan pitäis löytyä tehoeroa lähemmäs 100 kuin 50hp :jpstyle: Painoeroakin lienee meinkäläisen hyväksi useampi kymmenen kiloa :cruising:

Ajolinja ennen apeksia ei tuota mun mielestä tuskaa, se löytyy. Tietty normi keskittyminen pitää olla, jotta homma toistuu. Ehkä ulostulossa vähän turhan tiukkaa linjaa ja ulommassa voisi laskea.
Eikä tarkoitus ole lisätä jarrua ja kaasua vaan saada ajoitus kohdilleen, jotta löysät jäisi mahd vähiin.
Katoin noi mpradan ajolinjakuvat jo aiemmin. Noi on aika selviöt.
Mutta keväällä ollaan viisaampia...ehkä.

Edit* onkos tässä toveri Scuuban linjoja
?
Melkein sanoisin useammin olevani apeksissa lähempänä kanttaria, kun polvipala meinaa osua. Ulkomuistista noita nopeuksia katselin. Vähän on suorahuiput paremmat, ei paljon. Sanoisin eron olevan juurikin mainitsemassani jarrujen taimeissa, siis löysää rullausta ja avauksen viiveessä.

Toistan saman mitä sanoin jo kesällä sulle (tais olla Botnialla): Isoin virhe sun ajamisessa on se, että menet våhän liian aikasin kaasulle, jolloin joudut kääntämään mopoa lisää avauksessa. Paras tapa muuten saada haisiideri aikaiseksi. Tod. näk. sun apeksi on myös hieman liian aikasin. Mut ei muuta kuin dataa pöytään niin katellaan. Tänne sitä harmi kyllä ei saa liitettyä, mut laita vaikka mpradalle tai spostiin.

Toistan saman mitä sanoin jo kesällä sulle (tais olla Botnialla): Isoin virhe sun ajamisessa on se, että menet våhän liian aikasin kaasulle, jolloin joudut kääntämään mopoa lisää avauksessa. Paras tapa muuten saada haisiideri aikaiseksi. Tod. näk. sun apeksi on myös hieman liian aikasin. Mut ei muuta kuin dataa pöytään niin katellaan. Tänne sitä harmi kyllä ei saa liitettyä, mut laita vaikka mpradalle tai spostiin.

Keväällä alkaa nollasta tiedonkeruu. Vanhan kännyn kärähtämisen myötä meni tiedot. Täytynee alkaa keräämään niitä parempaan talteen jatkossa.
Olikos tämä se maalisuoralle tulo Botniassa? Jossa olin jo päättänyt ohittaa hitaamman. Nopeusero olikin vähän suurempi kuin luulin ja muutin linjaa nopeasti sisälle. Siinä tilanteessa tuo nakun perä painuu todella rankasti ja näyttää varmasti aika levottomalta. Keväällä...

Back