Ratapyörän varustelu ja suojaus

Pelkkä katin poisto linkkiputkella + alkuperäinen änkkä / linkki + tarvikeänkkä taitaa olla järkevää tehdä heti sisäänajon jälkeen.

Olisiko suosituksia, missä tuo operaatio kannanttaisi teettää, niin että ECU:n kopelointi onnistuu samalla? Sijainti Pirkanmaalla olisi plussa...

Sisäänajo kannattaisi ajaa penkissä. Saisi samalla säätöihin.
 
Noi SC-projectin pienimmät vaimentimet pitää liki sietämätöntä ääntä. Vähän sama kuin naisen kanssa, silmä tottuu, mutta korva ei. :D

PS. Mulla voi olla erittäin vähän käytetty akran slipari ja decat putki, jos keksin niille hinnan.
 
Suosittelen toista takavannetta hommaamaan jossakin vaiheessa, jos tulee käytettynä vastaan.

Helpottaa huomattavasti elämää varikolla.
 
Suosittelen toista takavannetta hommaamaan jossakin vaiheessa, jos tulee käytettynä vastaan.

Helpottaa huomattavasti elämää varikolla.

Joo, olen jo vähän seuraillut markkinaa.

Kuinkas useasti jokkiskisoilla mitataa melua torvesta? Sääntöjen mukaanhan se raja on 107 db @5500 rpm. Asialla on merkitystä, kun valitsee änkkää tuohon pyörään.
 
Joo, olen jo vähän seuraillut markkinaa.

Kuinkas useasti jokkiskisoilla mitataa melua torvesta? Sääntöjen mukaanhan se raja on 107 db @5500 rpm. Asialla on merkitystä, kun valitsee änkkää tuohon pyörään.

Jokkiskisojen mittauksesta en tiedä mutta mulla Akran de-cat link pipe + Akran lyhyempi tötterö killerin kanssa 108dB.
Rajoittaa hiukan ratapäiviin osallistumista kesän aikana... Sama setup oli MY2016 edellissä päristimessä (ZX-10R)
 
Jokkiskisojen mittauksesta en tiedä mutta mulla Akran de-cat link pipe + Akran lyhyempi tötterö killerin kanssa 108dB.
Rajoittaa hiukan ratapäiviin osallistumista kesän aikana... Sama setup oli MY2016 edellissä päristimessä (ZX-10R)


107db ja 5500 rpm on tosi paljon. Yleensä liian meluisa pyörä kisaan alkaa tympiä jo itse kuskia. Saa noihin jotain huilua sisälle tarvittaessa, eikä nyt mahdottomasti kurista. Omalla r1:ll on tullut treenattua täysputkistolla ja db-killereillä motoparkin meluraja päivillä. Niiden kanssa ei kuulu enää kuin pelkkää pihinää ja mekaanisia ääniä sen verran, että pyörä tuntuu rikkinäiseltä.
Säätöjen osalta isoin tekijä on varmaan ajettavuus ja tuntuma pyörään, ei niinkään ne +- pari heppaa 12000 rpm jälkeen.
 
Älytön mökä rasittaa omia korvia ja rajoittaa ratapäiville osallistumista. Sellasen perus mittanen ( pannasta pantaan 350-450mm) akran/arrowin/jonkun muun tunnetun merkin vaimennin on yleensä passeli.
 
Neuvoja taas kyselemässä.

Oletteko itse poranneet reiät varmistuslangoille öljyproppuun ja jarrujen pultteihin. Itsellä ei tallista löydy kuin perinteinen akkuporakone. Pitäsikö viedä porattavaksi ammattilaiselle?
 
Pylväskone ois kova.

Tai tilaa pro boltilta. Magneettisen sumpun propun rei’illä löytänee kanssa.
 
Neuvoja taas kyselemässä.

Oletteko itse poranneet reiät varmistuslangoille öljyproppuun ja jarrujen pultteihin. Itsellä ei tallista löydy kuin perinteinen akkuporakone. Pitäsikö viedä porattavaksi ammattilaiselle?

Pylväsporalla pienellä terällä onnistuu aika kivuttomasti. Ilman kunnon tukea, eli käsivaralta katkee terä pirullisen helposti.
 
Tämä nyt varmaan ainakin jollain tapaa sopii tähän ketjuun. Kuitukatteeseen limattavaa istuinpäälinen ja mielummin mallia pysyvä, mistä ja materiaali vaihtoehdot ?
 
Back
Ylös