Ratarenkaista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voin suositella lämppäreitä kaikille jotka käyttää vähänkään "rataisampaa" rengastusta ratapäivillä. Ihan aikuisten oikeasti ne säästää rengaskuluissa ja ajamaan lähtiessä ei tarvitse arpoa milloin kumi on riittävän lämmin että siihen uskaltaa luottaa. Rengassäästön ja turallisuusaspektin huomioon ottaen lämppärit on oikeasti aika kannattava hankinta. Itselläni meni pari ratapäivää lämppärienkin kanssa siihen, että opin luottamaan renkaaseen heti ekasta mutkasta asti, mutta enä ei ole yhtään ikävä niitä hetkiä joissa ekoilla kierroksilla etupää ja takapää muljui pyörän alla.

Saa renkaanpaineetkin paremmin kohdilleen, kun niitä säätää lämppäreistä eikä joudu arpomaan että kuinkakohan paljon renkaan paineet nousee ajaessa ja kuinka nopeasti.

(Edit. edellä mainittu siis sillä oletuksella, että ajelee edes keskiryhmän vauhteja. Hitaassa eyhmässä ei lämppäreistä aivan vastaavaa hyötyä ole, sillä siellä alkaa jo renkaat jäähtymään.)
 
Kiitos selvennöksestä. Itse tässä just funtsinut hommaisko tuollaiset seuraaviks renkaiks ku entiset alkaa olla ajeltu pois... Itellä kuiteki tulee kaikki katu-ajelutki ajeltua "ratakumeilla". Täksi kesäksi tuli kyl hommattua jo lämppärit mut en oo viel päässy kokeileen. Viikon päästä sit  
062802moto_prv.gif
Eli ts. Gp-racer viileemmällä ja katuajossa liukas + radalla kans ellei oo lämppäreissä!? Nykysin on yks setti supercorsaa odottamassa ja pari settii misukan power onia. Supercorsa on vaan niin pirun kallis rengas  
nixweiss.gif
Osaatko kertoa kokemuksia (tai osaako joku muu) noista renkaista? Itseä kiinnostaisi kanssa ratarenkaat, joilla voi pikkuisen ajella muuallakin ettei tarvitse aina jumpata. Supercorsa ilmeisesti on hyvä tuohon, mutta miten toi GP Racer ja Misukan Power One?

Entä kauanko renkaat kestävät? Itse liikun vasta keskiryhmän vauhdeissa enkä juurikaan availe. Eli kyseessä on nimenomaan treeni, ei kisavauhti. Miten kestävät useita treenipäiviä / useita lämmityskertoja? Jukka taisi aikaisemmin kommentoida Supercorsaa eri kierrosajoilla, ainakin sellaista muistelen.

Ja rata-ajoa varten siis on oletuksena lämppärit.
 
Kiitos selvennöksestä. Itse tässä just funtsinut hommaisko tuollaiset seuraaviks renkaiks ku entiset alkaa olla ajeltu pois... Itellä kuiteki tulee kaikki katu-ajelutki ajeltua "ratakumeilla". Täksi kesäksi tuli kyl hommattua jo lämppärit mut en oo viel päässy kokeileen. Viikon päästä sit  
062802moto_prv.gif
Eli ts. Gp-racer viileemmällä ja katuajossa liukas + radalla kans ellei oo lämppäreissä!? Nykysin on yks setti supercorsaa odottamassa ja pari settii misukan power onia. Supercorsa on vaan niin pirun kallis rengas  
nixweiss.gif
Osaatko kertoa kokemuksia (tai osaako joku muu) noista renkaista? Itseä kiinnostaisi kanssa ratarenkaat, joilla voi pikkuisen ajella muuallakin ettei tarvitse aina jumpata. Supercorsa ilmeisesti on hyvä tuohon, mutta miten toi GP Racer ja Misukan Power One?

Entä kauanko renkaat kestävät? Itse liikun vasta keskiryhmän vauhdeissa enkä juurikaan availe. Eli kyseessä on nimenomaan treeni, ei kisavauhti. Miten kestävät useita treenipäiviä / useita lämmityskertoja? Jukka taisi aikaisemmin kommentoida Supercorsaa eri kierrosajoilla, ainakin sellaista muistelen.

Ja rata-ajoa varten siis on oletuksena lämppärit.
Minä ajoin viime kesän jokkista noilla Racereillä. Pelkkiä positiivisia kokemuksia. Edessä käytin softia ja takana oli softia ja endurancea (endurance on hyvä treenirengas ja kestää Kemoraa myös hyvin). Kesän aikana taisi tulla jotain vajaat 30 ajopäivää. Eturenkaita kului 3 (varmaankin olisin pärjännyt kahdellakin mutta ei kehdannut loputtomiin ajaa samalla renkaalla) ja takarenkaita 5 softia ja 2 endurancea. Kaikki renkaat myin eteenpäin katukäyttöön hyväkuntoisina eli treenejä noilla olisi voinut ajaa vielä paljonkin.

Kuvaamaasi käyttöön voisin hyvin suositella softia etusta ja mediumia tai endurance takarenkaaksi. Noilla vauhdeilla ei lämmityskertojen pitäisi vaikuttaa mitään. Katuajoa nuo takaset kestävät ajotavasta riippuen 5-10tkm kunhan pidät paineet jossain 3.2-3.3 barin tienoilla. eteen riittää vähän vähempikin paine.
 
Back
Ylös