Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu sitä siinä haetaan. En usko et on suurta haittaa vaikka ovatkin tasajaollisia. Asia on erikseen esim vaihteiston hammaspyörissä, ne eivät ole koskaan tasajaollisia.Haetaanko tässä sitä, että tietyt välitykset ovat ns. tasajaolliset, jolloin ketjun lenkit ja rattaiden hampaat muodostavat "pareja" ja nämä sitten osuisivat yhteen. Tämän perusteella sitten ketjun&rattaiden kuluminen olisi epätasaista. Esim. jos rattaiden hammasluvut olisi 15 ja 30 ->0,5.
Näin maalaisjärjellä ajateltuna paras olisi sellainen yhdistelmä joka on päättymätön (esim. rattaat 15 ja 31-> 0,48387......), jolloin noita pareja ei pääsisi muodostumaan vaan sama lenkki kohtaisi aina uuden rattaan piikin.
Tämäkin varmaan osaltaan tätä tyypillistä ylihifistelyä mopomiesten keskuudessa.![]()
![]()
Mikäköhän perustelu tuolle olisi?Eiköhän nyrkkisääntönä toimi se että toisen pitää olla pariton ja toisen parillinen.
Ei mitään hajua.Mikäköhän perustelu tuolle olisi?Eiköhän nyrkkisääntönä toimi se että toisen pitää olla pariton ja toisen parillinen.
Kokeileppa laskee nokkaketjun lenkkien määrä ja nokkaakselin rattaan hampaiden määrä, ja kerro mullekki paljoko ne oli...Kuluukos nokkaketju sitten aina epätasaisesti kun samat lenkit ja hampaat kohtaa toisensa jatkuvasti.