Minun mielepiteeni rattaiden vaihdosta:
Vakiopyörässä on enemmänkin rahojen tuhlausta, kuin mitään hyötyä? Toki sillä saa säädettyä matja-ajossa kierrokset haluamakseen jne jne... Mutta mikä on se todellinen hyöty?
Viritetyssä pyörässä asia on hieman toinen, koska jos vääntö ja teho kasvaa, niin todennäköisesti silloin on myös viisaampaa vaihtaa pidemmät välitykset? Saadaan siirrettyä paremmin teho takapyörältä tiehen. Kun puhutaan yli 100hp, niin kuulostaisi hieman oudolta jos joku sanoisi minulle, että vaihtoi pienemmän eturattaan, jotta sai pyörän kiihtymään paremmin? Mahtaakohan asia olla näin?
Itselläni oli juuri vastaava tapaus, että "virittämisen" jälkeen tuntuivat välitykset ihan turhan lyhyiltä. Niinpä vaihdoin eturattaan yhden piikin isompaan ja voin kertoa, että kyllä se kannatti.
Bensankulutus pieneni matka-ajossa
Kiihdytyksestä tuli tasaisempaa
Jalka säästyy ylimääräiseltä "rasitukselta"
välitykset istuvat pyörääni muutenkin nyt paljon paremmin.
Eli jos vääntöä ja tehoa on tarpeeksi niin miksi ei???
Eipä muuta! Kiitos ja hyvää päivänjatkoa kaikille tasapuoleisesti!