RC8 2011

Onko mitään tietoa RC8R:n päivityksistä? On tässä jo muutaman vuoden ollut sama malli...

E: Ilmeisesti pientä päivitystä on tulossa 2011-malliin:

sanoi:
This is the other big news for EICMA. A new crankshaft, refined fuel injection and new dual-plug ignition increases power from 168 to 175bhp and torque is up 1.5lb/ft to 93.6. That crank, the injection refinements and a new, heavier flywheel should address the main complaint people have of the RC8: an aggressive surge of power as it comes on-cam. When you’re fully leant over and that happens it can upset things. It’s not a huge deal, but people do bitch about it; hopefully no longer. KTM claims these changes also marginally improve fuel consumption and reduce emissions.

On the handling side, KTM claims its thoroughly revised the suspension giving it a wider range of adjustment than before. These changes include a new eccentric linkage for the rear shock.

Then there’s the looks. KTM clearly employs the best graphic designer currently working for any OEM. Loud, but classy, the two-color paint schemes perfectly accent the RC8’s sharp, geometric lines. Color us impressed. Oh and there’s a new LED running light.

Only plan to use your RC8 R on the track? KTM will sell you a version with race fairings and a race exhaust. They call it the KTM RC8 R Track.
 
Joka tapauksessa, 2011 R-mallien kuvat on julkaistu Hell for Leather Magazinessa:

RC8R mustana
RC8R valkoisena
Prkl siitä ei paljoa enää kyykky kaunistu - kumpi vaan väri on
inlove.gif
 
Riittävästi alkaisi olemaan päivityksiä. 175 hp alkaa olemaan vakiotwinistä ihan kilpailukykyinen suoritus, vaikka ihan kivasti vakio RC8 toki kulkeekin. Pientä pyöräkuumetta tuo silti aiheuttaa. Harmi ettei ole varaa päivittää, tuo musta olisi porno:

5125997457_c5f50d8dce.jpg


Lähde: Hell for Leather Magazine
 
Pakoputken sijoitus on erittäin onnistunut ja minusta tämä piirre tekee pyörästä erittäin hienon. Jää perä ja takahaarukka hienosti näkyviin ilman turhia putkia ja pönttöjä. Jotenkin simppeli ja toimiva kokonaisuus. Siihen vielä päälle hienot väriyhdistelmät niin silmä lepää.

Lisäksi tuo kulmikkuus alkaa olemaan jo normaalia mm. Moto2-pyörien designin myötä. Ehkä RC8 oli vähän aikaansa edellä.
 
JÅÅ KYLLÄ tos mustas o pelkkää pornoo!!!! Oikeen vaan ja perkalaan kaunis moppe!!!
buttrock.gif
 
No nyt on vihdoinki värityski kohdallaan. Olihan se oranssi etupää ja musta takapää aika kauhee.
 
Lisäksi tuo kulmikkuus alkaa olemaan jo normaalia mm. Moto2-pyörien designin myötä. Ehkä RC8 oli vähän aikaansa edellä.
Lisäksi tämäkin Kottarainen, kuten monet muutkin saman merkin mallit, näyttää mielestäni vielä coolimmalta livenä. Speksit alkavat olla kohdallaan tässä uusimmassa.
 
Kyllä se taitaa olla, että KTM keskittyy pelkästään R-malliin: KTM:n tiedote.

Saa nähdä miten hinnoittelupolitiikka menee - onkohan turha toivo, että hinta asettuisi nykyisen RC8:n ja RC8R:n väliin.
 
Houkuttelisi kyllä hieman ja tietyin varauksin, mutta jos hinta on edelleen kympin pitkä, niin eipä toinna.
 
Näyttävästi on tullut oikein rehellinen ready to race kotari, eli ktm rc8r track.
1190-rc8-r-track-pers-right_01.jpg
 
miten on mahdollista uusi -10 maksaa 27000e -09 18000e -08 se lohkes jo 11000 voiks jonkun pyörän hinta romahtaa noin nopeesti,hinnat motokeitaan ilmosta no pyörä on jokatapauksessa yksi tyylikkäimmistä kyykyistä jota olen nähny
 
miten on mahdollista uusi -10 maksaa 27000e -09 18000e -08 se lohkes jo 11000 voiks jonkun pyörän hinta romahtaa noin nopeesti,hinnat motokeitaan ilmosta no pyörä on jokatapauksessa yksi tyylikkäimmistä kyykyistä jota olen nähny
Siis rc8 r:n hinta oli uutena 27900. Saako muka jostain 11000 euroon 08' r-mallia? Mutta joo, tavallinen 08-malli maksoi 21900 uutena ja nyt niitä saa alle 13000 euroon.
 
motokeitaan myynti ilmosta kattelin mut joo jos on tavallinen ja r malli erikseen niin ok en tunne malleja niin hyvin kunhan tutkailin tarjontaa uteliasuuttani
 
No niin, uuden Ärrän hinta on selvillä: Moto-Seinäjoen hinnastossa komeilee luku  21 047 euroa veroineen + toimituskulut.

Pikainen isojen sporttien hintavertailu kalliimmasta halvempaan (päivitetty 20.1.11):

Ducati 1198 SP (2011): 33 980 €
Ducati 1198 (2011): 27 560 €
MV Agusta F4 (2010): 25 800 €
Aprilia RSV4 Factory APRC (2011): 23 990 €
Honda CBR1000RR ABS (2011): 23 000 €
Kawasaki ZX-10R ABS (2011): 22 992 €
BMW S1000RR (2011): 22 600 €
Aprilia RSV4 Factory (2011):  22 490 €
Kawasaki ZX-10R (2011): 21 687 €
KTM RC8 R (2011): 21 047 €
Honda CBR1000RR (2011): 21 000 €
Yamaha R1 (2011): 20 500 €
Suzuki GSX-R1000 (2011): 18 998 €
Aprilia RSV 4 R (2011): 18 995 €

Kotarin sivuille ilmestynyt myös tarkemmat speksit: RC8R Technical Specifications

Teho: 173 hp @ 10250 RPM
Vääntö: 127 Nm @ 8000 RPM
Märkäpaino ilman bensaa: 184 kg (paino täyteen tankattuna siis 0.75 kg/l x 16.5 l + 184 kg = 196.4 kg)

Ei paha ollenkaan. Voisin veikata että näillä uusilla spekseillä ja hinnalla myynti tulee piristymään.

Edit: lisää pyöräkuumeista höpinää...
 
Täytyy todeta japsitusinatuotteista, että onpa hinnat noussu. En povaisi hirveetä kysyntää ens keväälle noilla hinnoilla ku samaan rahaan saa kuiteki esmes. RC-8R:ää, Aprilian Factory RSV4:sta yms. Kawa maksaa enempi ku s1000rr mut pitääköhä käytettynä paremmin hintansa? SO NOT!

Jenin kurssi ilmeisesti vaikuttanu aika kovalla kädellä hintoihin. Oikeesti, kuka maksaa Hondan cebarista 24000e...? Samalla rahalla saa bremboilla ja öhlinseillä varusteltuu pyörää. Taikka lähes samaan hintaan MV-Agustaa.

Keväällä onki jännät paikat sen suhteen, millä MP-kauppiaat meinas ens kesänä tehdä tulosta. Saattaa aikaisemmin vähemmän myydyt merkit nostaa asemiansa noissa kahinoissa. Esim. just KTM, Aprilia. Ducati nyt seilaa edelleen omissa maailmoissaan  
tounge.gif


Meikäpoikaa saattaa tämä tilanne hyödyttää siinä muodossa, että käytettyjen hinnat saattavat korreloitua suhteessa uusiin...
 
Back
Ylös