• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RC8 2011

Näyttävästi on tullut oikein rehellinen ready to race kotari, eli ktm rc8r track.
paljonkohan tuollasesta joutuis köyhtymään? kuitenki vero jäis pois... ois niiin herkku  
033102beer_1_prv.gif
Asphalt and Rubber veikkailee hinnan olevan jotain 17 000 € ja 18 000 euron välillä.
n.21.000,-€ saksassa sis. MwSt 19%
Aika nätti peli mutta...

Kyl tää nosti kuumeen itellenikin pintaan.. SuperDukea en kyl myy pois, mut jos tämmösen hommais kaveriksi
smile_org.gif
on kuitenkin ihan erilainen pyörä kuin SD..

Oletko Tacho tykänny tuosta RC8? Itse huomasin ainakin R -mallin olevan "jämäkämpi" kuin tuo perus.. tosin koeajojen välillä oli 2 kk..

Tuo uusi pitää kyl käydä välittömästi koeajamassa, kunhan vain ajoon tulee.. kävis vaikka yhden PK:n vetämäs sillä
smile_org.gif

Kyl tää nosti kuumeen itellenikin pintaan.. SuperDukea en kyl myy pois, mut jos tämmösen hommais kaveriksi
smile_org.gif

Oletko Tacho tykänny tuosta RC8? Itse huomasin ainakin R -mallin olevan "jämäkämpi" kuin tuo perus.. tosin koeajojen välillä oli 2 kk..

Tuo uusi pitää kyl käydä välittömästi koeajamassa, kunhan vain ajoon tulee.. kävis vaikka yhden PK:n vetämäs sillä
smile_org.gif
R-mallissa on pehmeämpi verrattuna vakioon (noissa oikeesti säädöt vaikuttaa) ilman Rrää oli mulle ainakin enemmän kuin riittävä, potkuahan aina pitäis olla enemmän mutta... ;)
Täytyypä käydä koeponnistamassa kun pääsee, veikkaan että piru taas nostaa päätään=€€€€€
biggrin.gif

smile_org.gif

smile_org.gif
No varsinkin käytetyissä on alustan säädöt vähän mitä sattuu. Perussäädöt kun haki kohdilleen, niin kyllähän tuosta jämäkkyyttäkin löytyy. Tosin mulla meni esijännä etupäästä tappiin asti, mutta mulle onkin kertynyt tuota elopainoa. Takana vakiossa onkin käsittääkseni jäykempi jousi kuin R:ssä.

Ehkä fiilikseltään neutraalimpi kuin SD, mutta kyllä se kiva laite on tuo ärrätönkin. Mulle toki iso osa fiiliksestä on myös ääntä ja valitettavasti noi tarvikeäänenkoventimet ovat aika hinnakkaita tuohon.

Tuohon neutraalimpaan fiilikseen omalta kohdalta vaikuttaa sekin, että tuo välissä hetken aikaa ollut S4R Monster oli sen verran sekopäinen laite että sen jälkeen RC8 tuntuu jopa sivistyneeltä...

Kova penkki on yllättävän mukava pitkilläkin matkoilla (nahkahousuilla, goreilla liian liukas). Ajoasento on kyykyksi yllättävän rento. Jos tuntee että japsikyykkyihin joutuu laskostamaan itsensä, niin RC8 on siihen hyvä lääke.

Kaupunkipyörittelyyn tuota ei ainakaan kannata hankkia - soveltuu vielä keskivertoa kyykkyäkin heikommin. Ei ole oikein sovitettu välityksiä ja polttoaineensyöttöä siihen tarkoitukseen.

Mutta kaiken kaikkiaan, jos kerran minulla tuo uusi R nostaa pyöräkuumetta niin täytyy kai siinä jotain olla tuossa nykyisessäkin siis olla... Eli kaikki muut ominaisuudet suurinpiirtein kohdillaan mutta snadisti lisää potkua voisi olla...

Noni, porukalla siis koeajoille keväällä ja sitten talo pantiksi ja kauppoja hieromaan :DD

Aikasta maukkaan oloinen peli.
smile_org.gif

Harmi, että A ei ole rahaa vaihtaa tuollaiseen ja B tolla olis ihan järkky ajella ruuhkassa duunimatkoja.
wink.gif

Harmi, että A ei ole rahaa vaihtaa tuollaiseen ja B tolla olis ihan järkky ajella ruuhkassa duunimatkoja.  
wink.gif
rc8R:llä työmatkat saavat uuden käsitteen. Kytkinsormet saavat reippaasti liikuntaa ja splittailusta tulee jatkuvaa
biggrin.gif

Oikeesti toi laite on paras mitä olen radalla ajanut ja paskin mitä olen kaupungissa ajanut.

Välitykset ja ruisku yhdessä tekee sen, että ruuhkassa on välillä vaikea päättää ajaako ykkösellä vai kakkosella. Jos kierrokset on alle 3000 niin pyörä saattaa välillä pikkasen hyytyä ja jos on yli niin meteli on turhan kova.

Mukulalla tuo pikakaasu on tosi mielenkiintoinen kokemus.

Mutta kaikesta huolimatta toipyörä on ihan uskomattoman makee härveli.

Mulla oli ajatuksena laittaa pyörä vaihdossa bike worldiin ja ottaa muutama crossi tilalle, mutta nyt kun uuden pyörän hinta on tullut noin reippaasti alas, niin vanhan hinta pitäisi laittaa vielä reilusti alemmas (varmaan johonkin 14ke tienoille), niin einpäs myykkään pois.

Joku vertaili hintoja tuolla aikasemmin, tiedoksi hänelle että rc8r tuli myyntiin 2009.

Omia kokemuksia sen verran että ärrätön menee jonossakin nätisti kun on vaan tarpeeks herkkä ranne.
smile_org.gif
Ei mikään ideaali mutta ketteryytensä vuoksi hakkaa esim. edellisen ZZR1400:n kaupunkipyörittimenä mennen tullen.

Ajoasento varpaat tapeilla hyvä, jalkapohjat tapeilla tuntuu jo melkein kustomilta...
tounge.gif

Hauskin kaksipyöräinen mitä oon asfaltilla ajanu.

Isojen sporttien hintavertailu päivitetty:

Pikainen isojen sporttien hintavertailu kalliimmasta halvempaan (päivitetty 20.1.11):

Ducati 1198 SP (2011): 33 980 €
Ducati 1198 (2011): 27 560 €
MV Agusta F4 (2010): 25 800 €
Aprilia RSV4 Factory APRC (2011): 23 990 €
Honda CBR1000RR ABS (2011): 23 000 €
Kawasaki ZX-10R ABS (2011): 22 992 €
BMW S1000RR (2011): 22 600 €
Aprilia RSV4 Factory (2011):  22 490 €
Kawasaki ZX-10R (2011): 21 687 €
KTM RC8 R (2011): 21 047 €
Honda CBR1000RR (2011): 21 000 €
Yamaha R1 (2011): 20 500 €
Suzuki GSX-R1000 (2011): 18 998 €
Aprilia RSV 4 R (2011): 18 995 €

.... ja video.
bowdown.gif

Hieman alkaa jo kuumottamaan
tounge.gif
Varmasti yksi aliarvostetuimmista superbikeista tällä hetkellä. Hienoja yksityiskohtia, jotka suunniteltu loppuun asti. Esimerkiksi tuo kuinka helposti siitä saa ratavalmiin (peilit, kilpiteline tms osat pois ilman rumia kiinnitysreikiä katteissa kuten muissa pyörissä).

63431643376352463311-ktm-rc8r-100.jpg

Voi perhana että on se kaunis pyörä!!  
inlove.gif

Onneksi oon niin hiton köyhä ettei ole varaa, kyllä ostaisin heti!

On kyllä aika hienoja nuo uudet väritykset että aiva pitää niskoosta ittiä kiinni ottaa jottei kaupoolle lähde
smile_org.gif

Millainen tuo putki tuossa uudessa R mallissa on , onko sama kuin
normissa vai löytyykö paremmat saundit.

Jospa kuitenkin odottelen vielä jos vuoden päästä tulisi täysin eri näköinen malli, kun tuo kuitenkin on vielä samaa kuin oma RC8 malli.

On kyllä aika hienoja nuo uudet väritykset että aiva pitää niskoosta ittiä kiinni ottaa jottei kaupoolle lähde  
smile_org.gif

Millainen tuo putki tuossa uudessa R mallissa on , onko sama kuin
normissa vai löytyykö paremmat saundit.

Jospa kuitenkin odottelen vielä jos vuoden päästä tulisi täysin eri näköinen malli, kun tuo kuitenkin on vielä samaa kuin oma RC8 malli.
Vahvana mutuna on että kaikissa on sama vakioputki.

Onkohan kenelläkään tietoa, milloin näistä '11 mallisista ensimmäiset kuluttajille tarkoitetut rantautuu suomeen? Kai täällä jo joku esittelykampe pyörii vai lähtiköhän se valkonen mp11 messujen jälkeen muualle?!

Back