• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rd500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zupe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässäpä kaksitahtifriikeille yksi herkku, jossa RD500 moottori. Muut osat sitten ovatkin vähän sieltä ja täältä. Runko on modattu TZR250.
wow.... tosihieno  
smile_org.gif

löytäisinköhän omastani vanhaa kuvaa??
väritys oli muistaakseni erilainen (parempi) kuin tuossa rivistössä olevilla pyörillä , ruohtissa oon törmännyt muutamaan,
mm. yhessä stokiksen keskustan mp-liikkeen ikkunassa
on orkkislaitettu versio , se on huomattavasti tummempi
sävyiltään  kuin omani oli , vanteet taisin maalauttaa
malboron väriin.... tulee iku ku muistelee
bawling.gif

saitko muuten ykä kuuppakuvat?
Kuuppakuvat napsahti postiin. Tänks.
Mittailen vähän kolmepuokin jakkaraa ja ilmoittelen sitten sulle, josko ruvetaan kauppoja hieromaan.

Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
Jammun RD-malleissa on kampuran laakereissa onnettoman pieni tappi, jolla laakerin pyöriminen pesässä estetään ja sen petettyä ei pidättele mikään. Huonoa suunnittelua (?) Yamahalta.

Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
joo mä taisin sen sinne viedä eli vaihtaa uuteen pyörään oli kyllä ehjä kun vein vaihtoon.

joo mä taisin sen sinne viedä eli vaihtaa uuteen pyörään oli kyllä ehjä kun vein vaihtoon.
Näin itse Hiko ainakin väitti kun kysyin, että missäs RD500 on kun näin sen lehti ilmoituksessa myynnissä täällä. Niin se sano, että siinä on lohkot rikki eikä pyörä tällä hetkellä ole täällä vaan jollain sepällä korjattavana. Ite olin kattelee siellä RG500:sta silloin.

Turussa on 100% varmasti ehjä ja alkuperäinen RD500. On yhdellä ex-kisakuskilla, mutta hän ei ole sillä ikinä kilpaillut, vaan isommilla nelitahtisilla.

Kävi muuten ulkoiluttamassa sitä muutamaan otteeseen alastarolla, upeaa menoa oli! Kierrosaika oli 1.30-alkuinen, eli melkoista vauhtia päästeli käytännössä jarruttomalla pelillä! Hieno laite kertakaikkiaan...

Sääli, että nämä on menneet todella harvinaiseksi. Eipä myöskään paljoa RG500:sia enään katukuvassa näy vaikka olivat paljon suositumpia kun RD500...

Tietääkö ketään muu RD500:sia liikenteessä/olemassa?

Back