RDS-radiolliset soittimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindrom
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sindrom

New member
Tulipa tuossa viime kesänä luettua ketjuja, joissa haettiin pientä RDS-radioa/soitinta. Nyt kun tuollaisia löytyy markkinoilta, niin ajattelin pistää ketjun tulille.

Eli kerätään tähän ketjuun käyttäjien löytämät soittimet/radiot ja kokemukset niistä!

Philips GoGear Ariaz (Kuvissa eri nappikuulokkeet mitä myyntipakkauksessa)

Aloitan heti reilusti Philipsin GoGear Ariaz 16 Gt mp4-soittimella. Ostin viime kesänä vanhan soittimen hajottua halvan ja pienen Creativen tilalle. Creative palveli kesän hyvin, mutta oli kooltaan 8 Gt ja siten minulle hädin tuskin riittävän kokoinen soitin.
Olin jo aiemmin päättänyt, että tilalle tarvitaan isompi ja mielellään nopeasti/sulavasti toimiva soitin. Kiertelin läheiset liikkeet ja paikallisessa Anttilassa silmääni iski mainitsemani Philips. En ehtinyt paljoakaan lukea ominaisuuksista, kun olin tehnyt ostopäätökseni.

Olen testannut soitinta muutaman päivän töissä, joten tykitetään tähän. Soittimen käyttö on helppoa kuin mikä, musiikit saa siirrettyä drag'n'drop periaatteella. Mainostettua akkukestoa en tuntunut aluksi löytävän, mutta nyt muutaman latauskerran jälkeen 45 tunnin toisto ei tunnu mahdottomalta. Teräskuoret ovat todella hyvät, ei yhtään naarmua ja näytölle heitin varmuudeksi kalvon päälle.

Radion kanssa soitin käyttää kuulokkeiden johtoja antennina, mutta johtuen muutoinkin radion heikosta kuuluvuudesta työpaikallani en voi vielä antaa tarkempaa tuomiota.
Mukana tulevat kuulokkeet ovat in-ear malliset, yllättävän mukavat pitää ja ulkoisen metelin eristys on kelvollista.

Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen soittimeen jo nyt ja jos RDS toimii hyvin, niin tämä on hintaisekseen loistava ostos. Köyhdyin itse soittimesta 99 €.

Mites toimisi jokin nettiradio sovellus puhelimessa? Akku ei varmaankaan kestä kauaa. Esimerkiksi joku tämmönen Iskelmäää  
tounge.gif

Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen soittimeen jo nyt ja jos RDS toimii hyvin, niin tämä on hintaisekseen loistava ostos. Köyhdyin itse soittimesta 99 €.

Vaihtaakos tuon Philipsin RDS automaattisesti kuunneltavan aseman taajuutta eli onko siinä AF-toiminto? RDS-radioita ja puhelimia on ollut tähänkin asti, mutta RDS toiminto on vain näyttänyt kuunneltavan aseman nimen ja kanavahaku on pitänyt tehdä manuaalisesti  
sad_orig.gif

Tulipa tuossa viime kesänä luettua ketjuja, joissa haettiin pientä RDS-radioa/soitinta. Nyt kun tuollaisia löytyy markkinoilta, niin ajattelin pistää ketjun tulille.

Eli kerätään tähän ketjuun käyttäjien löytämät soittimet/radiot ja kokemukset niistä!

Philips GoGear Ariaz (Kuvissa eri nappikuulokkeet mitä myyntipakkauksessa)
Se mikä olis tossa radion RDS toiminnassa, MP käytössä oleellinen, on AF-palvelu eli Alternate Frequency mikä vaihtaa automaattisesti toiselle samaa ohjelmaa lähettävälle taajuudelle, kun kuunneltavan aseman signaali heikkenee liikaa. Eli sama radioasema voi lähettää samaa ohjelmaa eri taajuuksilla.

Onko ko soittimessa tai Nokian kännyköis AF-palvelu?

edit: ehti näköjään perrttuv kysyy samaa...

Olin ainakin lukemani perusteella, että RDS:ään kuuluisi oletuksena tuo AF ja lukuisat muut ominaisuudet, mutta näin ei ilmeisesti käytännössä ole?
biggrin.gif

Pyrin kuitenkin ottamaan asiasta selvää
smile_org.gif

Back