Reissuruokailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waterproof
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Reissuruokailu - Nötköttiä vai gourmet-illallinen?

• Taukopaikalla, retkikeittimellä keitellen/paistellen

Ääniä: 0 0,0%
  • Luonnonhelmassa tulivalkealla

• Paikallisella huoltoasemalla

• Lähimmässä ravintolassa

• Missä milloinkin, eli lähes pyhällä hengellä

• Ääniä yhteensä
    0

Waterproof

New member
Eli, missä porukat ovat tottuneet syömään tienpäällä? Itse leiriydyn mielellään ja varaan sapuskaa mukaan mikä sitten trangialla kätevästi valmistuu.  

Noita reissuja on tullu tehtyä vaikka millä konstein, paitsi mopolla
tounge.gif
tounge.gif
. Mut trangiaa on käytetty talven pakkasilla suksien päällä ja kesän helteillä sammalten keskellä joten eiköhän sitäkin käyttäis moporeissulla...tosin nuo gourmét-illalliset ei olis huonojakaan vaihtoehtoja
biggrin.gif
biggrin.gif

Toi vähän vaihtelee. Aikoinaan riitti kun oli keksipaketti mukana.. Kyllä sitä nykyään on niin mukavuudenhaluinen, että jos mahdollista, niin joku paikallinen pikku ravintola on kiva kokeilla. Mutta tarpeen vaatiessa kaikki käy.
cool.gif

Jaa... trangia ei ole tullut tutuksi vaikka Suomen maantiet ovatkin. Yleensä kylmiä aterioita mm. tonnikalaa, leipää ja juustoa etc. Välillä snagari, huoltis tai ravintola, tuttujen majoituksessa kaverin keittiö...
Tänä kesänä ajattelin varata trangian tms. mukaan ja tutustua vihdoin siihenkin.

sanoi:
Tänä kesänä ajattelin varata trangian tms. mukaan ja tutustua vihdoin siihenkin.

Suosittelen lämpimästi trangiaa, ehdottomasti kannattaa tutustua, jos muutenkin omia eväitä syö. Hinta/laatu suhde kohdallaan, ei vie mahdottomasti tilaa ja vielä, kun polttonesteen liruttelee pienempään pulloon, niin sekään ei pääse tilaa viemään.
thumbs-up.gif

No tuota kun toi mun pisin ajoreissu tais olla jotain 500 km:n paikkeilla, niin ei siinä oikein ehtinyt edes nälkä tulla. Omat eväät oli kuitenkin mukana.

Lyhyemmillä reissuilla tulee sitten tankkauksen yhteydessä hörpättyä leuallinen sumppia, syötyä jäätelöä, tai jotain sinne päin.

Parempi vaan jättää syöminen väliin, kiihtyy pyörä rivakammin kun ei oo turhia kiloja...

Jos ihminen on nälkäinen, sen pitää saada ruokaa eikä nötköttiä  
baaa.gif
Minä en juuri koske mihinkään purkkiruokiin kuin hädässä. Ei niin, että niissä olisi vikaa, mutta opiskeluaikojen nautasika, makaroni yms. yms. "herkkulinja" ei enää oikein vakuuta. Näin ollen siis olen ravintolan kannalla.

Tähän asti on tultu syötyä mitä taskuun on tullut mukaan.
Aamulla kun on lähtenyt niin kunnon aamiaisen on vetässy, ja kylmä ruokaakin maistuu kumman hyvälle siihen kun vaan tottuu.
Trangia on kyllä hankintalistalla, niinkuin myös pienemmät makuupussit. Siihen asti saa lihapiirakat, nakit, mikropizzat jne maistua kylmänä

mulla on tämmönen niksi kuinka lämpimän aterian saa reissun määränpäässä nautittua!

tarviaa seuraavat ainekset!
- foliota
- rautalankaa
- ranskalaiset perunat 500g/1kg.
- hk blueta
- tottakai maustetta
- 1 ilmajäähdytteinen moottoripyörä
- 100 viimeistä kilometriä ennen rallipaikkaa tms.

elikä kyseessä makkaraperunat jotka pätkitään sinne folion sisään...no tää folio pallo sit muotoillaan tollai pakoputken ympärille sylinterin läheisyyteen ja kiinnitetään rautalangalla putkeen! vedonpoistajat on syytä muistaa että se paketti pysyy siinä paikallaan! sitten normaalia matka-ajoa noin 100km. sitten vaan puretaan paketti irti...

ja kas, näin olet saanut lämpimän aterian!Bon appetii!!!
buttrock.gif
biggrin.gif
buttrock.gif

mulla on tämmönen niksi kuinka lämpimän aterian saa reissun määränpäässä nautittua!

tarviaa seuraavat ainekset!
- foliota
- rautalankaa
- ranskalaiset perunat 500g/1kg.
- hk blueta
- tottakai maustetta
- 1 ilmajäähdytteinen moottoripyörä
- 100 viimeistä kilometriä ennen rallipaikkaa tms.
Toimiikohan vesijäähdytteisellä... pakko varmaan kokeilla betsyn kans! Ainakin näillä keleillä tuntuu et mun teflon-ajotakin hihan päälläkin vois paistaa kananmunan...
cool.gif
biggrin.gif

Tuota pakoputken ympärille solminta kikkaa pitääkin kokeilla, ainoa harmi on että kate peittää pääosin putken
confused_orig.gif
mutta kaiphan se änkkäkin tarpeeksi kuuma on
omg.gif

sanoi:
Tuota pakoputken ympärille solminta kikkaa pitääkin kokeilla, ainoa harmi on että kate peittää pääosin putken  

No nyt sinulla onkin hyvä syy vaihtaa oikeaan moottoripyörään  
biggrin.gif
, eli customiin.  
033102bebe_1_prv.gif

Ei vaan kukin tyylillään, kunhan tässä höpäjän!  
tounge.gif
bowdown.gif

Hei,

viime reissussa Euroopassa päivällä yleensä tyydyttiin Mäkkäriin tai huoltisikan tarjontaa, mutta majoittumisen jälkeen myöhään illalla, ah mikä sen mukavampaa kuin mennä ulkoilmaravintolaan syömään ja samalla nauttia muutama lasi viiniä. Periaatteena mulla on että kun reissulle lähdetään täytyy täpäkkää olla sen verran että siellä ei sitten tarvitse tsiikata että mitä mikäkin maksaa (no, älyttömyyksiin ei silti tarvitse ratketa!). Talvella on aikaa sitten taas kiristellä tuota rahavyötä ja maksella laskuja sekä jemmata taas rahaa seuraavaa kesää verten.

Kyllä se menee tilanteen mukaan. Joskus otetaan aamiaiselta lounaskin mukaan saksalaiseen tyyliin. Toisinaan haetaan se kaupasta. On myös hetkiä, jolloin on kiva istua valmiiseen pöytään ja syödä kunnolla. Myös nuotiolla laitettu gourmet-illallinen tekee gutaa silloin tällöin.
tounge.gif

Viimeksi oli hyvä tarkoitus syödä edullisesti itse laittamalla "järkevää" matkaruokaa - mutta niin sitä
vaan löytää itsensä herkästi pikaruokalasta aamupalalla
smile_org.gif

Back