Rengasehdotuksia!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Seeber

New member
Ajattelin jo kysäistä valmiiksi seuraavia rengaskauppoja varten mielipiteitä muilta mopoilijoilta.

Pyörä -04 ZX9R ja ajelen enimmäkseen tiukkoja mutkapätkiä ja radalla, kun ehtii / saa vapaata.

Parhaillaan alla pyörii Pilot Powerit, joihin olen ollu muuten tyytyväinen paitsi takarenkaan kestoon. Ei kestä kuin 5000km ilman kuminpolttoja. Mutta kaikki sporttirenkaat taitavat kestää suunnilleen saman verran?

Olisko tämmöisessä kokoonpanossa mitään järkeä käyttötarkoitukseeni? Eteen Diablo Corsa ja taakse karvalakki Diablo? Millainen tuo tavallinen Diablo on? Profiililtaan litteä matkarengas ja pitääkö mitään?

Diablo Corsaa olen suosinut... Omassa pikku ceebrassa on kestänyt n. 7000km. Kaverilla on 1000RRssä kans Corsat millä on ajettu reilu 8000km ja pintaa on vielä jäljellä jonkunverran.

Vai että Diablo Corsa kestänyt jo 8000km?
omg.gif
Kovasti on porukka kehunut niitä ja pärjäillyt testeissäkin hyvin. Pitäiskö semmosia kokeilla sitten seuraavaksi? Ja niitä saa taakse kokoa 190/55/17.

Diablo Corsaa olen suosinut... Omassa pikku ceebrassa on kestänyt n. 7000km. Kaverilla on 1000RRssä kans Corsat millä on ajettu reilu 8000km ja pintaa on vielä jäljellä jonkunverran.
Hirveitä km määriä mä pääsin vajaa 4tkm ja ihan valmis!! Enkä edes poltellu (muuta kuin tupakkia)
no sitä vähän tässä illanmittaan funtsailinkin, että miten on mahdollista, että pehmeä sporttirengas kestää 8000km..

nyt selvitystä mekanik!
biggrin.gif

No ajatellen että mulla kesti Dragon Supercorsa SC2 takana yli 7000 km niin luulisi Diablo Corsan kestävän sen 8000. Paljon riippuu paineista ja siitä miten malttaa lähteä kylmällä renkaalla liikkeelle.. Jos malttaa mielensä ekat 3 kilometriä niin renas ehtii lämpenemään ja ei ns. kuoriudu / pala pinta jolloin se kuluu todella nopeasti. Toisaalta taidan olla vaan niin vässykkä ettei mulla edes renkaat kulu (keskeltä, vain reunat loppu)...
wink.gif

Minullakin Pilot power finaalissa alle 5000km (speed triple 1050). Pirelli Diablo on kiikarissa (ei Corsa). Jospa kestäisi vähän pitempään. Millaisia lukemia olette päässeet "perus"-Diablolla?

Hirveitä km määriä mä pääsin vajaa 4tkm ja ihan valmis!! Enkä edes poltellu (muuta kuin tupakkia)
no sitä vähän tässä illanmittaan funtsailinkin, että miten on mahdollista, että pehmeä sporttirengas kestää 8000km..

nyt selvitystä mekanik!
biggrin.gif
Syytän cebarin vähäisiä tehoja!
blush.gif
Ei vaan... Kävin mä noilla radalla pari kertaa, polttelin aina välillä... Hyvin ne vaan kesti! Saas nähdä kuinka ne gixerissä kestää...

Diablo Corsa kestää yllättävän pitkään. Oon pitäny kadulla sellaisia 3:n paineita takana. Se pitää tuolla paineella vielä ihan loistavasti! Kyllä sillä takanakilla pääsee 7000km reipasta katuajoa, ainakin tonnisella Gixxerillä. Tuohon kilometrimäärään sisältyi muutama strippikeikkakin.

BT-012 (entisen K3 Gixxerini ensiasennuskumi) ei kestänyt yhtä pitkään ja piti selvästi huonommin. Eli tuo Diablo Corsa on todella loistava rengas, se pitää huomattavasti paremmin ja hämmästyksekseni kesti myös kauemmin!

No ajatellen että mulla kesti Dragon Supercorsa SC2 takana yli 7000 km niin luulisi Diablo Corsan kestävän sen 8000. Paljon riippuu paineista ja siitä miten malttaa lähteä kylmällä renkaalla liikkeelle.. Jos malttaa mielensä ekat 3 kilometriä niin renas ehtii lämpenemään ja ei ns. kuoriudu / pala pinta jolloin se kuluu todella nopeasti. Toisaalta taidan olla vaan niin vässykkä ettei mulla edes renkaat kulu (keskeltä, vain reunat loppu)...
wink.gif
En ikinä avaa kunnolla kylmällä kumilla ja paineet ollu aina 2.9 (tarkistettu omalla mittarilla joka kalibroitu rengasliikkeessä) en mää
vaan tajuu mix mulla noi kumit ei kestä, saatana ku en edes takajarrua käytä. Vittu myyn mopon pois kun syö niin paljon kumia. Ostakaa saatte kalliilla
biggrin.gif

wink.gif
En ikinä avaa kunnolla kylmällä kumilla ja paineet ollu aina 2.9 (tarkistettu omalla mittarilla joka kalibroitu rengasliikkeessä) en mää  
vaan tajuu mix mulla noi kumit ei kestä, saatana ku en edes takajarrua käytä. Vittu myyn mopon pois kun syö niin paljon kumia. Ostakaa saatte kalliilla  
biggrin.gif
Riippuu tietysti missä vaiheessa se loppuu kunkin mielestä. Mun mielestä takarengas on sillon loppu kun kudokset paistaa läpi
tounge.gif

Elikäs ajatko sen ihan sileeks, vai vaihdatko jo hyvissä ajoin?

Omalta osaltani rengas on finito, kun keskiura on kulunut tasaiseksi. Mulle jää myös pakostikin reunoille vielä kuviota jäljelle, koska pääsen radalle vain n.3krt kaudessa ja katuajossa tulee pakostikin ajeltua suoraa siirtymätaipaleilla mutkapätkien välissä. Tällä kaudella en päässyt radalle kertaakaan!  
bawling.gif
Tai noh, viime sunnuntaina olis päässyt, mutta kelit olivat jo hanurista.

Minullakin Pilot power finaalissa alle 5000km (speed triple 1050). Pirelli Diablo on kiikarissa (ei Corsa). Jospa kestäisi vähän pitempään. Millaisia lukemia olette päässeet "perus"-Diablolla?
Lähemmäs 10 tkm ajelin ennenkuin teräsvyöt alkoi paistaa läpi!
omg.gif

Rengas oli 180/55/17 perus Diablo ja paineet 2.8-3.0 välillä. Niin ja pyörä on vanha 1.1 lehmäkikseri.
062802moto_prv.gif

wink.gif
biggrin.gif
Riippuu tietysti missä vaiheessa se loppuu kunkin mielestä. Mun mielestä takarengas on sillon loppu kun kudokset paistaa läpi
tounge.gif

Elikäs ajatko sen ihan sileeks, vai vaihdatko jo hyvissä ajoin?
Riippuu vähän... yleensä kudokset paistaa vaihdon aikaan. Jos tiedossa reissua/rataa niin menee vähän aikaisemmin!

Mulla oli ensiasennus renkaina 05 rykkösessä Pilot Powerit, 11000km ajelin eikä edes kankaat vielä näkyneet (sisälsi yhden Norjan reissun joka oli aika rauhallista matka-ajoa)
smile_org.gif

Mun ajotyyli ei ole yleisesti ottaen edes mitenkään erityisen rauhallinen mutta pehmeä kylläkin, eli mitään jatkuvaa äkkiryntäilyä ei suosita mutta kierroksia toki käytetään vapautuneesti koko kierrosalueella ja kaikilla vaihteilla (paitsi ehkä kutosella)
wink.gif

Nyt laitoin ensi kevään/toukokuun mahdollista euroopan reissua varten alle Metzelerin Z6 ja sen reissun jälkeen olis tarkoitus laittaa Diablo Corsat ja ajella niillä loppukesä radalla sitten hieman enemmän ja nykyistä kovempaakin toivottavasti.

Kerran muuten kerkesin käymään radalla noilla Z6:lla ja ilman kaatumisia selvittiin. Olen tosin aivan aloittelija ratahommissa joten mun meno siellä ei mitään äärimmäistä ole. Eli eivät Z6:t nyt kuitenkaan aivan mitkään saippuapalat ole.

Edit: Eli kyllä noi Z6 on loppupeleissä liian liukkaat renkaat ainakin rykköseen. Pilot Powereilla kun otti 1-vaihteella kunnon kiihdytyksen niin keula pomppaa ylös siinä jossain 8Krpm tienoolla. Näillä Z6:lla rengas alkoi sen sijaan sutimaan siinä kohtaa. Eli jättäkää suosiolla tourinki vehkeisiin nuo Z6:t.

Back